Η κρυφή αιτία που σε φουσκώνει: Τι είναι το “διαιτητικό φορτίο οξέος” και πώς η μείωσή του οδηγεί σε απώλεια βάρους
Μπορεί η αλλαγή του μενού από μπριζόλες σε σπανάκι να οδηγήσει σε σημαντική απώλεια βάρους; Σύμφωνα με νέα επιστημονική μελέτη, ναι. Μια φυτική διατροφή χαμηλών λιπαρών, πλούσια σε λαχανικά και όσπρια, οδήγησε σε μείωση του «διαιτητικού οξέος» και ταυτόχρονα σε μέση απώλεια 6 κιλών (13,2 λίβρες) μέσα σε 16 εβδομάδες — τη στιγμή που η Μεσογειακή δίαιτα δεν είχε το ίδιο αποτέλεσμα. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από την επιτροπή Physicians Committee for Responsible Medicine (PCRM) και δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Frontiers in Nutrition.
Στην έρευνα συμμετείχαν 62 υπέρβαροι ενήλικες, οι οποίοι ακολούθησαν είτε φυτική δίαιτα είτε μεσογειακή για 16 εβδομάδες, με μια περίοδο παύσης τεσσάρων εβδομάδων μεταξύ τους. Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά:
- Η φυτική δίαιτα μείωσε σημαντικά τα επίπεδα «διαιτητικού οξέος» (μετρούμενα μέσω των δεικτών PRAL & NEAP).
- Κατά μέσο όρο, οι συμμετέχοντες έχασαν 13,2 λίβρες (περίπου 6 κιλά) μόνο με τη φυτική διατροφή.
- Δεν παρατηρήθηκε μεταβολή βάρους στην ομάδα που ακολούθησε τη μεσογειακή διατροφή.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ποια αυγά περιέχουν λιγότερα υπολείμματα κτηνιατρικών φαρμάκων; Ευρήματα της Υπηρεσίας Χημικών Ερευνών CVUA
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Γιατί ξεφλουδίζει το δέρμα μετά από ένα ηλιακό έγκαυμα και πώς να το αντιμετωπίσετε
Τι είναι το “διαιτητικό φορτίο οξέος”;
Το «φορτίο οξέος» προέρχεται από τρόφιμα που παράγουν οξέα στο σώμα, όπως κρέας, αυγά και γαλακτοκομικά. Αυτά αυξάνουν τη φλεγμονή στον οργανισμό και σχετίζονται με παχυσαρκία και μεταβολικές διαταραχές. Αντίθετα, οι φυτικές τροφές έχουν αλκαλική δράση και βοηθούν στη μείωση της φλεγμονής και τη ρύθμιση του βάρους.
Ποιες τροφές μειώνουν το οξύ του οργανισμού;
Σύμφωνα με τη μελέτη, οι πιο αποτελεσματικές αλκαλικές τροφές είναι:
- Πράσινα φυλλώδη λαχανικά, μπρόκολο, παντζάρια, σπαράγγια, καρότα, λάχανο
- Φρούτα όπως κεράσια, μήλα, βερίκοκα, πεπόνι, μούρα
- Όσπρια: φακές, ρεβίθια, φασόλια, σόγια
- Δημητριακά όπως κινόα και κεχρί
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ανακλήσεις από Mercedes και Kia λόγω σοβαρών ελαττωμάτων στα φρένα – Ποια μοντέλα αφορά
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Κάνει καλό να έχουμε όλη τη νύχτα ανοιχτό το air condition;
Η φυτική διατροφή, εκτός από φιλική προς το περιβάλλον και ηθικά βιώσιμη, μπορεί να αποτελέσει και ισχυρό σύμμαχο στην απώλεια βάρους, στη βελτίωση του μεταβολισμού και στη μείωση φλεγμονών, κυρίως μέσω της μείωσης του «διαιτητικού φορτίου οξέος». Για όσους αναζητούν μια πιο φυσική προσέγγιση στην υγεία και το βάρος τους, ίσως ήρθε η ώρα να… βάλουν περισσότερα πράσινα στο πιάτο τους.