ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΤο καυτερό μπαχαρικό που «μειώνει» την όρεξη χωρίς δίαιτα - Τι ανακάλυψαν...

Το καυτερό μπαχαρικό που «μειώνει» την όρεξη χωρίς δίαιτα – Τι ανακάλυψαν ερευνητές

3 λεπτά ανάγνωσης

Μια πικάντικη λύση για λιγότερες θερμίδες δείχνει νέα μελέτη

Θέλεις να φας λιγότερο χωρίς να νιώσεις ότι στερείσαι; Μια νέα μελέτη από ερευνητές του Πανεπιστημίου Penn State δείχνει ότι η προσθήκη μιας μικρής ποσότητας καυτερής πιπεριάς στα γεύματα μπορεί να μειώσει σημαντικά την ποσότητα φαγητού και ενέργειας που καταναλώνουμε, χωρίς να επηρεάζει αρνητικά τη γεύση του φαγητού. Η έρευνα, με επικεφαλής τη δρα Paige Cunningham, ειδική στην επιστήμη της διατροφής, δείχνει ότι η ήπια αύξηση της “καυστικότητας” του φαγητού επιβραδύνει την κατανάλωση του γεύματος και συμβάλλει στην ταχύτερη αίσθηση κορεσμού.

- Advertisement -

Το πείραμα και τα αποτελέσματα

Στο πλαίσιο της μελέτης, 130 ενήλικες κατανάλωσαν δύο διαφορετικά πιάτα – chili με μοσχάρι ή κοτόπουλο tikka masala – είτε σε ήπια είτε σε πιο πικάντικη εκδοχή. Η πικάντικη γεύση ελέγχθηκε με ακρίβεια μέσω διαφορετικών αναλογιών καυτερής και γλυκιάς πάπρικας, χωρίς να αλλάξει η συνολική γευστική ταυτότητα του πιάτου. Η ανάλυση μέσω βίντεο υψηλής ευκρίνειας έδειξε ότι όσοι κατανάλωσαν την καυτερή εκδοχή έτρωγαν πιο αργά, με μικρότερες μπουκιές και σε χαμηλότερη ταχύτητα. Το αποτέλεσμα; Κατανάλωσαν λιγότερο φαγητό και θερμίδες, αλλά ένιωσαν το ίδιο κορεσμένοι.

«Η προσθήκη καυτερής πιπεριάς μπορεί να αποτελέσει μια απλή και φυσική στρατηγική για τον περιορισμό της υπερκατανάλωσης ενέργειας», σημειώνει ο καθηγητής John Hayes, συν-συγγραφέας της μελέτης. Αν και ο περιορισμός των μερίδων δεν ήταν ο άμεσος στόχος, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η αργή κατανάλωση λόγω της καυστικότητας μπορεί να μειώσει την πρόσληψη θερμίδων με φυσικό τρόπο. Σημαντικό εύρημα είναι ότι η αυξημένη καυστικότητα δεν μείωσε την απόλαυση του γεύματος – κάτι που συχνά αποτελεί εμπόδιο σε παρόμοιες στρατηγικές περιορισμού της πρόσληψης τροφής.

- Advertisement -

Οι ερευνητές εξετάζουν πλέον πώς η καυτερή γεύση μπορεί να επηρεάσει και άλλες διατροφικές συμπεριφορές, όπως η κατανάλωση σνακ. Η ερευνητική ομάδα χρηματοδοτήθηκε από το McCormick Science Institute και από το Υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Κανονισμός PPWR: Γιατί η βιομηχανία ζητά να σταματήσουν οι πρόσθετες απαιτήσεις από τις μεγάλες αλυσίδες

Μην ζητάτε περισσότερα από όσα προβλέπει ο PPWR», το μήνυμα της βιομηχανίας

Κρέας: Ανθεκτικό βακτήριο εντοπίστηκε σε προϊόντα, εργαζόμενους και καταναλωτές

Νέα μελέτη εντοπίζει πολυανθεκτικά στελέχη εντερόκοκκου και γενετικές ομοιότητες μεταξύ διαφορετικών πηγών