Τα ευρήματα έρευνας σε καταναλωτές.
Αν και το 61% των καταναλωτών σχεδιάζει να αυξήσει την κατανάλωση φυτικών τροφίμων τους επόμενους έξι μήνες, σχεδόν το 40% περιορίζει ή εξαλείφει το εναλλακτικό κρέας από τη διατροφή του, σύμφωνα με νέα έρευνα της Strong Roots που μοιράστηκε με το Food Industry Executive.
Η έρευνα σε περισσότερους από 1.000 καταναλωτές που διαμένουν στις Ηνωμένες Πολιτείες, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία διαπίστωσε διάφορα κίνητρα για τη μείωση της κατανάλωσης “ψεύτικου κρέατος”, όπως:
- Προτίμηση του παραδοσιακού κρέατος (51%)
- Αντιπάθεια για τη γεύση των εναλλακτικών προϊόντων (47%)
- Φόβος για τα υπερβολικά επεξεργασμένα προϊόντα (36%)
- Ανησυχία για τα τεχνητά πρόσθετα (36%)
- Ωστόσο, πολλοί καταναλωτές εξακολουθούν να αγοράζουν τρόφιμα φυτικής προέλευσης. Τα πιο συχνά αγοραζόμενα προϊόντα φυτικής προέλευσης περιλαμβάνουν κατεψυγμένα λαχανικά (54%), μπιφτέκια λαχανικών (42%), νάγκετς φυτικής προέλευσης (23%) και γεύματα που μπορούν να μαγειρευτούν σε φούρνο μικροκυμάτων ή έτοιμα γεύματα (22%).
Οι ισχυρισμοί στις ετικέτες, ωστόσο, μπορεί να προκαλέσουν σύγχυση και οι μισοί καταναλωτές λένε ότι η ασαφής επισήμανση, τους έκανε να μην είναι σίγουροι για το αν ένα προϊόν περιέχει ζωικά συστατικά. Σχεδόν το 70% των ερωτηθέντων υποθέτουν ότι η λέξη “φυτικό” σημαίνει το ίδιο πράγμα με τη λέξη “vegan” στις ετικέτες των συσκευασιών, αλλά πολύ λιγότεροι (33%) κάνουν περαιτέρω έρευνα για να επιβεβαιώσουν αυτή την υπόθεση. Οι περισσότεροι αντ’ αυτού βασίζονται στους καταλόγους συστατικών (39%) και στην επισήμανση (35%) για να καταλάβουν αν ένα προϊόν είναι vegan.
Οι καταναλωτές θέλουν επίσης να γνωρίζουν πώς οι αγορές τους επηρεάζουν το κλίμα, σχεδόν οι μισοί είναι πιο πιθανό να αγοράσουν από μάρκες που αναγράφουν το αποτύπωμα άνθρακα στην ετικέτα, ενώ η Gen Z και οι Millennials έχουν 20% περισσότερες πιθανότητες να αγοράσουν αυτές τις ετικέτες.
Ωστόσο, αν και δεν είναι όλοι οι καταναλωτές πρόθυμοι να εγκαταλείψουν τις αγαπημένες τους μάρκες ή να πληρώσουν περισσότερα για προϊόντα με κλιματική συνείδηση, οι καταναλωτές όλων των ηλικιών θα ήθελαν να δουν περισσότερη διαφάνεια. Περισσότεροι από τους μισούς (52%) είναι πιο πιθανό να αγοράσουν ένα προϊόν που περιλαμβάνει διαφανείς πληροφορίες για το κλιματικό αποτύπωμα και η πλειοψηφία (82%) θέλει περισσότερες πληροφορίες για τις εταιρείες που συμβάλλουν σημαντικά στην κλιματική κρίση.