Πέμπτη, 12 Δεκεμβρίου, 2024
15.4 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Αναψυκτικά: Ποια είναι η πραγματική διαφορά μεταξύ light και Zero

ΑρχικήΝέαmarketingΑναψυκτικά: Ποια είναι η πραγματική διαφορά μεταξύ light και Zero
spot_img

Πραγματική διαφορά ή Marketing;

Εάν είστε τακτικός στο διάδρομο αναψυκτικών στο σούπερ μάρκετ θα έχετε παρατηρήσει ότι πλέον σχεδόν όλες οι κλασικές μάρκες αναψυκτικών έχουν βγει και σε zero έκδοση, σε μια προσπάθεια να προβάλλουν στα ράφια μαι φαινομενικά πιο υγιεινή επιλογή.

Η προέλευση των αναψυκτικών διαίτης

Το πρώτο αναψυκτικό διαίτης κυκλοφόρησε στις αγορές το 1952 με το προϊόν No-Cal, που εφευρέθηκε από τον Hyman Kirsch – πρωτοπόρος στον κόσμο των αναψυκτικών χωρίς ζάχαρη – να αντικαθιστά τη ζάχαρη με κυκλαμικό, ένα τεχνητό γλυκαντικό. Το αναψυκτικό προοριζόταν αρχικά για καταναλωτές με διαβήτη και καρδιαγγειακά προβλήματα. Ωστόσο, από τη στιγμή που το No-Cal μπήκε στα ράφια, έγινε σαφές ότι τα άτομα που κάνουν δίαιτα θα ήταν πλέον ο κύριος στόχος καταναλωτικού κοινού.

Ακολούθησε το Diet-Rite Cola, το οποίο κυκλοφόρησε από την Royal Cola Company το 1958, και δημιουργήθηκε για να βοηθήσει άτομα με διαβήτη και άλλους που έπρεπε να περιορίσουν την πρόσληψη ζάχαρης.

Αντί για ζάχαρη, αυτή η σόδα παρασκευάστηκε με κυκλαμικό και σακχαρίνη για πρόσθετη γλυκύτητα. Μέχρι το 1960, ήταν το τέταρτο πιο δημοφιλές αναψυκτικό, πίσω από την Coca-Cola, την Pepsi και το 7-Up .

Σε αυτό το σημείο, οι μεγάλες μάρκες αναψυκτικών θεώρησαν ότι έπρεπε να καλύψουν τη διαφορά και να κατακτήσουν το δικό τους μερίδιο στην αγορά. Αυτό οδήγησε στη δημιουργία ποτών όπως το TaB από την Coca-Cola Company, η οποία ήταν η κορυφαία αναψυκτικά διαίτης στις δεκαετίες του 1960 και του 1970. Το 1963, η Pepsi κυκλοφόρησε το Patio (μετονομάστηκε σε Diet Pepsi ένα χρόνο αργότερα). Ωστόσο, η Diet Coke δεν κυκλοφόρησε μέχρι το 1982, κυρίως λόγω των ανησυχιών σχετικά με τη συσχέτιση της λέξης diet με το εμβληματικό εμπορικό σήμα της Coke.

Τεχνητά γλυκαντικά σε αναψυκτικά διαίτης και αναψυκτικά μηδενικής ζάχαρης

Το γλυκαντικό που χρησιμοποιείται στα περισσότερα αναψυκτικά διαίτης σήμερα, συμπεριλαμβανομένων των Diet Coke και Diet Pepsi, είναι η ασπαρτάμη , η οποία ταξινομήθηκε ως «πιθανώς καρκινογόνος» από τη Διεθνή Υπηρεσία Έρευνας για τον Καρκίνο (IARC) του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας το 2023. Αλλά αυτή η κατηγορία είναι ευρεία, συμπεριλαμβανομένων ουσιών τόσο ποικίλων όπως τα καυσαέρια βενζίνης και η αλόη βέρα. Στην πραγματικότητα, οι ειδικοί λένε ότι είναι απίθανο η ποσότητα ασπαρτάμης στα αναψυκτικά διαίτης να προκαλέσει προβλήματα υγείας, εφόσον τα ποτά καταναλώνονται με μέτρο. Η κατανάλωση μιας διαιτητικής κόλα κάθε μέρα με το μεσημεριανό γεύμα δεν θα πρέπει να σας ανησυχεί υπερβολικά για την πρόσληψη ασπαρτάμης (αν και η καθημερινή κατανάλωση μπορεί να οδηγήσει σε άλλα προβλήματα υγείας).

Ωστόσο, η βιομηχανία αναψυκτικών έχει αντιμετωπίσει σημαντικά εμπόδια όλα αυτά τα χρόνια, εξαιτίας των τεχνητών γλυκαντικών που χρησιμοποιούνται στις φόρμουλες διατροφής. Η ρήτρα Delaney της Τροποποίησης για τα Πρόσθετα Τροφίμων του 1958 απαιτεί από τον FDA να απαγορεύσει όλα τα πρόσθετα τροφίμων που διαπιστώθηκε ότι είναι καρκινογόνα. Καθώς η επιστημονική γνώση έχει εξελιχθεί με την πάροδο του χρόνου, ορισμένα τεχνητά γλυκαντικά έχουν θεωρηθεί καρκινογόνα, όπως το κυκλαμικό. Αυτό σήμαινε ότι ήταν απαραίτητες διάφορες αναδιατυπώσεις κλασικών αναψυκτικών διαίτης.

Η διαφορά μεταξύ Zero και Diet

Οι πιο σημαντικές διαφορές μεταξύ Coke Zero και Diet Coke είναι στη γεύση και τα συστατικά. Και τα δύο περιέχουν ασπαρτάμη, αλλά το Coke Zero χρησιμοποιεί επίσης το γλυκαντικό ακεσουλφάμη κάλιο και έχει λιγότερη καφεΐνη. Συγκριτικά, η Diet Coke μοιάζει περισσότερο με την αρχική φόρμουλα της Coca-Cola. 

Για τους καταναλωτές, η πιο προφανής διαφορά για το Coke Zero μπορεί να βρίσκεται ακριβώς στην ετικέτα – μια αποστροφή για τη λέξη δίαιτα Το Taste of Home αναφέρει ότι ο Greg Lyons, επικεφαλής μάρκετινγκ της PepsiCo North America, είπε: «Κανένας Gen Z δεν θέλει να κάνει δίαιτα αυτές τις μέρες. Απλώς στους νεότερους δεν αρέσει η λέξη δίαιτα .»

Η λέξη diet δεν φαίνεται να έχει απήχηση στο νεότερο κοινό, ειδικά σε εκείνους που ασπάζονται περισσότερο ένα μήνυμα θετικό για το σώμα. Αλλά στην πραγματικότητα, δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ των παραδοσιακών αναψυκτικών διαίτης και των ομολόγων τους zero, δηλαδή αυτών με μηδενική ζάχαρη.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Τροφικός κίνδυνος από μεγάλο ελληνικό σουπερμάρκετ – Για πρώτη φορά διαπιστώθηκε παράβαση του 11§1Δ των κανόνων ΔΙΕΠΠΥ

Αυτό που διαβάζουμε ότι συμβαίνει σχεδόν καθημερινά σε χώρες του εξωτερικού έγινε και στην Ελλάδα.

LIDL: Ελληνίδα μητέρα κινείται νομικά κατά του σουπερμάρκετ για τα επικίνδυνα γλυκά

Όλα τα επηρεαζόμενα προϊόντα έχουν αφαιρεθεί από το κατάστημα και προτρέπουμε όλους τους πελάτες που αγόρασαν το προϊόν να μην το καταναλώσουν, είπε η εταιρεία αλλά με καθυστέρηση
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο