Τρίτη, 5 Νοεμβρίου, 2024
18.5 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Unilever: Τέλος το μάρκετινγκ ανθυγιεινών τροφίμων σε παιδιά κάτω των 16 ετών

ΑρχικήΝέαΑσφάλεια ΤροφίμωνUnilever: Τέλος το μάρκετινγκ ανθυγιεινών τροφίμων σε παιδιά κάτω των 16 ετών
spot_img

Η Unilever αυξάνει την ηλικία για τον περιορισμό του μάρκετινγκ των τροφίμων και ποτών της, σε παιδιά ηλικίας μεταξύ 13-16 ετών σε αναγνώριση της επιρροής που μπορούν να έχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι ψηφιακές διαφημίσεις στους νέους. Την ίδια στιγμή, το επιστημονικό ινστιτούτο του ολλανδικού πολιτικού κόμματος Christen-Democratisch Appèl (CDA) ζητά απαγόρευση της διαφήμισης πρόχειρου και γρήγορου φαγητού στα παιδιά.

Τα μέτρα αυτά κρίνονται αναγκαία για να σταματήσει η άνευ προηγουμένου εξάπλωση νόσων που σχετίζεται με την κατανάλωση τροφίμων αυτής της κατηγορίας.

Η Unilever έχει επικαιροποιήσει τις παγκόσμιες αρχές της για την υπεύθυνη εμπορία σε παιδιά και επί του παρόντος, περιορίζει απλώς το μάρκετινγκ σε παιδιά κάτω των 13 ετών.

Οι αρχές θα ισχύουν σε όλην την γκάμα τροφίμων και αναψυκτικών της Unilever, συμπεριλαμβανομένου του παγωτού. Η προθεσμία για τη συμμόρφωση των εμπορικών σημάτων με αυτές τις περαιτέρω ενισχυμένες αρχές είναι ο Ιανουάριος του 2023.

«Κάνοντας αυτές τις αλλαγές, στόχος μας είναι να μειώσουμε την έκθεση των παιδιών στη διαφήμιση από τη βιομηχανία τροφίμων και ποτών και αντ’ αυτού να υποστηρίξουμε τους γονείς να επιλέγουν τις κατάλληλες λιχουδιές που πρέπει να απολαμβάνουν κατά καιρούς», λέει ο Matt Close, Πρόεδρος στο τμήμα παγωτού της Unilever.

Επιπλέον, το CDA υποστηρίζει ότι η επένδυση περισσότερων χρημάτων, φροντίδας και προσωπικού στο πρόβλημα των ασθενειών που σχετίζονται με τον τρόπο ζωής δεν αποτελεί εφικτή λύση. Ο Gerard Adelaar, συγγραφέας της έκθεσης λέει στο NutritionInsight: “Σύμφωνα με τον Ρωμαίο φιλόσοφο Musonius Rufus, ο έλεγχος της όρεξής σας ήταν το θεμέλιο για την ανάπτυξη χαρακτήρων – και ως εκ τούτου την ελευθερία. Τα εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα το έχουν καταστήσει σχεδόν αδύνατο.”

“Έχουμε χάσει μια κουλτούρα τροφίμων τώρα που είναι διαθέσιμα τα βιομηχανικά τρόφιμα, σε κάθε γωνιά του δρόμου, με λανθασμένες διαφημίσεις, σε πολύ χαμηλές τιμές που ανταγωνίζονται άδικα τα ανεπεξέργαστα τρόφιμα. Αυτά πρέπει να απαγορευτούν από τη ζωή μας”, λέει ο Adelaar.

Περιορισμός της πρόσβασης στο γρήγορο φαγητό

Σύμφωνα με τις επικαιροποιημένες αρχές της Unilever, ενδέχεται να μην συλλέγονται τα δεδομένα για παιδιά κάτω των 16 ετών.

Η έκθεση του CDA, “Υγιεινή διαβίωση: Φροντίδα του σώματος ως κοινοτικό περιουσιακό στοιχείο”, συνιστά να επιβληθούν περιορισμοί στη διαθεσιμότητα γρήγορου φαγητού, την απαγόρευση της εμπορίας ανθυγιεινών προϊόντων και να τονωθεί η βιομηχανία τροφίμων για να πραγματοποιήσει αυτές τις αλλαγές καθιστώντας τα ανθυγιεινά τρόφιμα πιο ακριβά σε σύγκριση με άλλα τρόφιμα.

Η Adelaar σημειώνει: “Η κρίση του κοροναϊού έχει δείξει ότι έχουμε ένα μεγάλο πρόβλημα με τον τρόπο ζωής και τις σχετικές ασθένειες. Μόνο που ο ρόλος των τροφίμων δεν έχει αναγνωριστεί επαρκώς. Ήδη, το 50% των Ολλανδών είναι πολύ βαρύ και δεν αποτελούν εξαίρεση”.

Σύμφωνα με την έκθεση, τα ανθυγιεινά τρόφιμα είναι τόσο ευρέως διαθέσιμα, που οι άνθρωποι αρρωσταίνουν άσκοπα. Η παχυσαρκία, ο διαβήτης, οι καρδιακές και πνευμονοπάθειες και ο καρκίνος είναι μεταξύ των ασθενειών που μπορούν να προκληθούν από μια ανθυγιεινή διατροφή. Τα παιδιά συνηθίζουν να τρώνε ανθυγιεινά τρόφιμα σε νεαρή ηλικία.

Πρέπει να υπογραφεί μια νέα «συμφωνία πρόληψης» από όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη και το ινστιτούτο έχει ως στόχο να συνεργαστεί με πολιτικούς και υπεύθυνους χάραξης πολιτικής για τη δημιουργία των απαραίτητων κανονισμών, όπως η απαγόρευση ορισμένων διαφημίσεων, καθώς και η ρύθμιση των τιμών των υγιεινών και ανθυγιεινών τροφίμων.

Το ινστιτούτο προτρέπει επίσης ότι τα παιδιά θα πρέπει να εκπαιδευτούν σχετικά με το φαγητό, με την εισαγωγή σχολικών γευμάτων σε επίπεδο δημοτικού σχολείου, και προτείνει να εξεταστεί το ελάχιστο όριο ηλικίας για γρήγορο φαγητό, όπως τα αντίστοιχα όρια για το αλκοόλ και τον καπνό.

Όλα αυτά θα πρέπει να συνοδεύονται από μαζική διαφημιστική καμπάνια, για να ενθαρρύνονται οι καταναλωτές να τρώνε λιγότερο βιομηχανικά, εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα και για την καλύτερη ρύθμιση του βιομηχανικού τομέα τροφίμων.

Αρκετοί Ολλανδικοί δήμοι, συμπεριλαμβανομένων του Άμστερνταμ, του Ρότερνταμ, της Ουτρέχτης και της Χάγης, προέτρεψαν την κυβέρνηση να δημιουργήσει τα νομικά εργαλεία για να σταματήσει την υπερφόρτωση των εστιατορίων γρήγορου φαγητού.

Τα παιδιά κάτω των 16 ετών είναι εκτός ορίων

Οι επικοινωνία μεταξύ του μάρκετινγκ και των σημείων πώλησης της Unilever, συμμορφώνονται με όλους τους σχετικούς νόμους και κανονισμούς της χώρας και τους κώδικες αυτορύθμισης. Σε ορισμένες χώρες, συμπεριλαμβανομένου, για παράδειγμα, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Πορτογαλίας, οι υφιστάμενοι κώδικες και κανόνες σημαίνουν ότι αυτές οι νέες αρχές έχουν ήδη εκπληρωθεί ή ξεπεραστεί εν μέρει.

Οι ενισχυμένες αρχές περιλαμβάνουν:

• Μη στόχευση παιδιών κάτω των 16 ετών με οποιαδήποτε επικοινωνία μάρκετινγκ ή μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

• Μη συλλογή ή αποθήκευση δεδομένων για παιδιά κάτω των 16 ετών.

• Μη χρήση influencers, διασημοτήτων ή αστεριών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ηλικίας κάτω των 16 ετών ή που απευθύνονται κυρίως σε παιδιά ηλικίας κάτω των 16 ετών.

• Παροχή σαφούς και προεξέχουσας γνωστοποίησης των διατάξεων σε παράγοντες επιρροής και περιορισμός του παιδιού σε περιεχόμενο επηρεασμού.

• Συνέχιση της αποφυγής προώθησης εμπορικών σημάτων ή προϊόντων στα σχολεία, εκτός από τη συμμετοχή σε εκπαιδευτικές εκστρατείες.

Η τελευταία σημαντική ενημέρωση ήταν το 2020, όταν η Unilever ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει να προωθεί και να διαφημίζει τρόφιμα και αναψυκτικά σε παιδιά κάτω των 12 ετών σε παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης και κάτω των 13 ετών μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Πηγή: Nutrition Insight

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Βραβεία FEA 2024: Δείτε τους νικητές των διαγωνιστικών κατηγοριών

Το Video της τελετής απονομής των Βραβείων FEA 2024 και όλοι οι νικητές των διαγωνιστικών κατηγοριών.

Ένας νεκρός από ψαροκεφτέδες που πωλούνται σε Lidl και Coop στη Δανία

Μολυσμένοι με listeria ψαροκεφτέδες, προκάλεσαν επτά ασθένειες και έναν θάνατο.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο