Οι απόψεις ενός ειδικού για το πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να καλύψει τα υπάρχοντα κενά μιας επιχείρησης, αλλά και να την κάνει δυνητικά πιο ανταγωνιστική.
Στον τομέα των επιχειρήσεων επικρατεί σταδιακά η άποψη πως η ενσωμάτωση της αυτοματοποίησης μέσω της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) θα καλύψει πολλά κενά στις επιχειρήσεις, όπως, για παράδειγμα, την έλλειψη προσωπικού. Οι ειδικοί θεωρούν, επίσης, πως η τεχνολογία θα μπορούσε να αποτελέσει σύμμαχο των επιχειρήσεων για τη μείωση του κόστους από το εργατικό δυναμικό. Αλλά είναι αυτή η πραγματικότητα;
Ο ειδικός στην τεχνολογία και Chief Experience Officer της IntelePeer, Matt Edic θεωρεί πως για να ξεπεραστούν οι σύγχρονες προκλήσεις του εξαιρετικά διασυνδεδεμένου κόσμου μας, οι επωνυμίες πρέπει να αξιοποιήσουν στο έπακρο την τεχνητή νοημοσύνη.
Αυτοματισμός στην εξυπηρέτηση
Η αυτοεξυπηρέτηση αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη συνομιλίας και τα chatbot για να επιτρέψει στον πελάτη, για παράδειγμα, να καθορίσει την κατάσταση ή την τοποθεσία της αποστολής του. Αντί, λοιπόν, οι πελάτες να καλούν ένα κέντρο επικοινωνίας με περιορισμένο προσωπικό, μπορούν να ανακαλύψουν άνετα τις πληροφορίες που χρειάζονται αλληλεπιδρώντας με ένα πάντα διαθέσιμο bot.
Στον αντίποδα αυτής της άποψης, υπάρχει η λογική πως τίποτα δεν μπορεί να συναγωνιστεί την αποτελεσματικότητα και την προσωπική επαφή που έχει μια ανθρώπινη εξυπηρέτηση, οπότε -ίσως- θα ήταν ιδανικός ένας συνδυασμός των δύο.
Αυτοματισμός Επικοινωνίας και Επίλυσης προβλημάτων
Σύμφωνα με τον Edic, η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης για την επίλυση προβλημάτων βοηθά στην αντιμετώπιση εσωτερικών προκλήσεων. Για παράδειγμα, σε ένα τηλεφωνικό κέντρο αυτό θα μπορούσε να είναι ένας εικονικός βοηθός που καθιστά ευκολότερη την εύρεση της απάντησης στην ερώτηση ενός πελάτη από έναν υπάλληλο.
Ο Εdic αναφέρει πως εργαλεία αυτοματισμού, όπως η τεχνητή νοημοσύνη συνομιλίας θα μειώσουν το κόστος εργασίας των υπαλλήλων των τηλεφωνικών κέντρων κατά 80 δισεκατομμύρια δολάρια το 2026, καθώς χρειάζονται το ένα τρίτο του χρόνου που συνήθως ξοδεύει ένας υπάλληλος για να εξακριβώσει τις λεπτομέρειες.
Φωνητικός αυτοματισμός στις εταιρείες μεταφορών
Η τεχνητή νοημοσύνη συνομιλίας και ο αυτοματισμός είναι ιδιαίτερα επωφελείς για εταιρείες μεταφορών. Πρόσφατα, για παράδειγμα, μια κορυφαία εταιρεία μεταφορών στις ΗΠΑ συνεργάστηκε με έναν πάροχο τεχνολογιών επικοινωνίας για την ανάπτυξη φωνητικού αυτοματισμού με δυνατότητα AI, αναφέρει ο Edic.
Εκτός από τη βελτίωση των λειτουργιών και τη μείωση του κόστους, η εταιρεία κατάφερε με αυτόν τον τρόπο σιγουρέψει την ασφάλεια των οδηγών της, μέσω αξιόπιστης επικοινωνίας. Επιπλέον, η AI έδινε τη δυνατότητα στους οδηγούς της εταιρείας να κάνουν ερωτήσεις σχετικά με τη μισθοδοσία, τη διαδρομή ή το ανθρώπινο δυναμικό χωρίς ποτέ να αποσπάσουν τα μάτια τους από το δρόμο.
Ανταγωνιστικότητα κατά την παγκοσμιοποίηση
Τα προβλήματα της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και οι πληθωριστικές πιέσεις είναι οι αναπόφευκτες συνέπειες της παγκοσμιοποίησης, υπογραμμίζοντας την ανάγκη ύπαρξης δεδομένων ακριβείας για τη λήψη αποφάσεων σε πραγματικό χρόνο. Επιπλέον, οι επιχειρήσεις πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να κοινοποιούν αυτές τις πολύ σημαντικές πληροφορίες στα ενδιαφερόμενα μέρη γρήγορα και με συνέπεια. Οπότε, σύμφωνα με τον Matt Edic, με παρατεταμένες ελλείψεις εργατικού δυναμικού, οι εταιρείες πρέπει να βλέπουν την τεχνητή νοημοσύνη όχι ως αντικαταστάτη των ανθρώπων, αλλά ως ζωτικό στοιχείο μιας σύγχρονης επιχείρησης.