Η ιδιωτική ετικέτα αντιπροσωπεύει πλέον το 37% των πωλήσεων στο ευρωπαϊκό κανάλι παντοπωλείων, έδειξαν τα στοιχεία έρευνας.
Η αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στα Ευρωπαϊκά σουπερμάρκετ και παντοπωλεία, έφτασε τα 302 δισεκατομμύρια ευρώ πέρυσι, σύμφωνα με νέα στοιχεία από την PLMA και τη NielsenIQ. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα το μερίδιο αξίας των εμπορικών σημάτων καταστημάτων αυξήθηκε κατά 1,2% σε πανευρωπαϊκή βάση. Από τις 17 αγορές που αναλύθηκαν όλες παρουσίασαν αύξηση στις πωλήσεις ιδιωτικής ετικέτας ενώ μόνο στην Ελβετία σημειώθηκε οριακή πτώση της τάξης του 0,4%. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις στο μερίδιο ιδιωτικής ετικέτας σημειώθηκαν στην Τσεχία (+3,5%), την Πορτογαλία (+2,9%), την Ισπανία (+2,2%) και την Ουγγαρία (+2,2).
Από τις χώρες που περιλαμβάνονται στη μελέτη, τέσσερις έχουν μερίδιο ιδιωτικής ετικέτας άνω του 40%, ενώ το μερίδιο ιδιωτικής ετικέτας είναι πάνω από 30% σε 11 αγορές.
Άλλες χώρες με σημαντικό μερίδιο ιδιωτικής ετικέτας περιλαμβάνουν την Ισπανία (43,3%), την Πορτογαλία (39%), την Ολλανδία (44,0%), το Βέλγιο (37,8%) και την Αυστρία (35,4%), ενώ οι μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο και η Γαλλία, έχουν μερίδιο συλλογικής ιδιωτικής ετικέτας 38,5%.
Κορυφαίες Κατηγορίες
Σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ, τα ευπαθή και κατεψυγμένα τρόφιμα, τα προϊόντα από χαρτί και τα τρόφιμα περιβάλλοντος είναι οι τρεις κορυφαίες κατηγορίες μεριδίου αξίας ιδιωτικής ετικέτας με μέσο όρο 50%. Αυτό αντιπροσωπεύει περίπου 212,8 δισεκατομμύρια ευρώ σε πωλήσεις στις 17 ευρωπαϊκές χώρες που παρακολουθούνται.
Πηγή: European Sypermarket Magazine