ΑρχικήΝέαΜελέτη: Δίαιτα υψηλή σε αλάτι αυξάνει τα επίπεδα του στρες κατά 75%

Μελέτη: Δίαιτα υψηλή σε αλάτι αυξάνει τα επίπεδα του στρες κατά 75%

2 λεπτά ανάγνωσης

Μια δίαιτα που περιέχει πολύ αλάτι μπορεί να συμβάλει σε αυξημένα επίπεδα στρες, δείχνει μια νέα μελέτη.

Η συνιστώμενη πρόσληψη αλατιού για τους ενήλικες είναι λιγότερο από έξι γραμμάρια την ημέρα, το οποίο αντιστοιχεί σε περίπου ένα κουταλάκι του γλυκού. Ωστόσο, επειδή το αλάτι βρίσκεται incognito και σε άλλα τρόφιμα, όπως στην πλειοψηφία των αρτοπαρασκευασμάτων, οι περισσότεροι άνθρωποι τρώνε αρκετά περισσότερο από αυτό.

- Advertisement -

Η υπερβολική ποσότητα αλατιού μπορεί να συμβάλει σε υψηλότερη αρτηριακή πίεση, η οποία αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακών προσβολών, εγκεφαλικών και αγγειακής άνοιας. Ενώ οι επιδράσεις του αλατιού στην καρδιά και το κυκλοφορικό σύστημα είναι καλά τεκμηριωμένες, ο αντίκτυπος μιας δίαιτας υψηλής περιεκτικότητας σε αλάτι στη συμπεριφορά ενός ατόμου δεν έχει διερευνηθεί σε βάθος.

Ειδικοί από το Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου αποφάσισαν να ρίξουν φως και στην επίδραση του αλατιού στην συμπεριφορά, χρησιμοποιώντας ποντίκια πειραματόζωα. Ενώ συνήθως αυτά ακολουθούν δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε αλάτι, οι ειδικοί και τους έδιναν τροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι, αντικατοπτρίζοντας την τυπική πρόσληψη των ανθρώπων.

- Advertisement -

Διαπίστωσαν ότι όχι μόνο αυξήθηκαν τα επίπεδα της ορμόνης του στρες ηρεμίας, αλλά η ορμονική απόκριση των ποντικών στο περιβαλλοντικό στρες ήταν διπλάσια από εκείνη των ποντικών που είχαν κανονική διατροφή. Συγκεκριμένα, τα επίπεδα μιας ορμόνης του στρες αυξήθηκαν κατά 75%.

Συγκεκριμένα, η πρόσληψη αλατιού αύξησε τη δραστηριότητα των γονιδίων που παράγουν τις πρωτεΐνες στον εγκέφαλο, οι οποίες ελέγχουν τον τρόπο με τον οποίο το σώμα ανταποκρίνεται στο στρες.

- Advertisement -

Οι ειδικοί ελπίζουν ότι τα ευρήματα θα ενθαρρύνουν την αναθεώρηση της πολιτικής για τη δημόσια υγεία σχετικά με την κατανάλωση αλατιού, με σκοπό οι κατασκευαστές να μειώσουν την ποσότητα αλατιού στα επεξεργασμένα τρόφιμα. Επίσης, βρίσκονται ήδη εν εξελίξει περαιτέρω μελέτες για να κατανοήσουν εάν η υψηλή πρόσληψη αλατιού οδηγεί σε άλλες αλλαγές συμπεριφοράς, όπως άγχος και επιθετικότητα.

Η μελέτη δημοσιεύεται στο  επιστημονικό περιοδικό Cardiovascular Research . Χρηματοδοτήθηκε από το British Heart Foundation και το Kidney Research UK.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.