Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024
19.5 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Ανισότητα στην κουζίνα: Η πλειονότητα των καθηκόντων αγορών και μαγειρικής εξακολουθούν να εκτελούνται από γυναίκες

ΑρχικήΕπιστήμηΑνισότητα στην κουζίνα: Η πλειονότητα των καθηκόντων αγορών και μαγειρικής εξακολουθούν να εκτελούνται από γυναίκες
spot_img

Έρευνα προσπαθεί να αποτυπώσει το χάσμα μεταξύ ανδρών και γυναικών αναφορικά με το μαγείρεμα και τον προγραμματισμό των γευμάτων.

Το μαγείρεμα στο σπίτι είναι μια σημαντική στρατηγική πρόληψης της παχυσαρκίας και σχετίζεται με οφέλη για τη διατροφή και την υγεία. Απαιτεί, επίσης, προγραμματισμό, προετοιμασία και χρόνο.

Παραδοσιακά, οι γυναίκες φρόντιζαν τόσο για την προμήθεια σε τρόφιμα όσο και για το μαγείρεμα, καθώς οι πατριαρχικές κοινωνίες ανέκαθεν όριζαν τις γυναίκες ως υπεύθυνες για τα οικοκυρικά ως μια «κατώτερη» ασχολία. Έτσι, προσπαθούσαν να εξισορροπήσουν τη δουλειά με την οικογένειά τους, με το μαγείρεμα να καταλήγουν να είναι για αυτές ένα είδος απλήρωτης εργασίας.

Τι συμβαίνει, όμως, στο σήμερα, σε μια εποχή που «απαιτεί» η ισότητα να θεωρείται δεδομένη και αυτονόητη; Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Foods εξέτασε την τρέχουσα κατανομή των ευθυνών μαγειρέματος και αγορών τροφίμων νοικοκυριών που αποτελούνται από άνδρες και γυναίκες στις ΗΠΑ, με βάση ένα εθνικά αντιπροσωπευτικό δείγμα 9078 πολιτών και δεδομένα από τις Εθνικές Έρευνες Εξέτασης Υγείας και Διατροφής (2017–2020).

Στόχος ήταν να ανακαλύψουν αν το χάσμα μεταξύ των φύλων έχει γεφυρωθεί στην αγορά και την παρασκευή τροφίμων και, αν υπάρχει ακόμα, είναι μεγαλύτερο ή μικρότερο συγκριτικά με παλαιότερες γενιές;

Τα αποτελέσματα δείχνουν πως, αν και το μερίδιο των ανδρών και το ποσοστό των οικιακών που αναλαμβάνουν έχουν αμφότερα αυξηθεί, η ανισότητα μεταξύ των φύλων εξακολουθεί να είναι μεγάλη. Πάνω από το 80% των γυναικών ηλικίας 25 ετών και άνω ανέφεραν ότι ήταν το άτομο που έκανε το μεγαλύτερο μέρος του προγραμματισμού και προετοιμασίας των γευμάτων στις οικογένειές τους, ενώ το ποσοστό των ανδρών που απάντησαν θετικά ήταν σημαντικά χαμηλότερο, κυμαινόμενο από περίπου 39% έως 43% ανάλογα με την ηλικία.

Εικόνα από τα στατιστικά της έρευνας που απαντά στην ερώτηση: Είσαι το κύριο άτομο που σχεδιάζει ή προετοιμάζει τα γεύματα σε αυτό το νοικοκυριό;

  Όσον αφορά το μαγείρεμα, παρατηρήθηκε μια ιδιαίτερα άνιση κατανομή και στα δύο φύλα στους μη Ισπανόφωνους Ασιάτες. Μόνο το 26,2% των ανδρών ανέφερε ότι ήταν το άτομο που έκανε το μεγαλύτερο μέρος του προγραμματισμού/προετοιμασίας των γευμάτων στις οικογένειές τους. Συγκριτικά, το 80,78% των γυναικών απάντησε θετικά σε αυτή την ερώτηση.

Τα δεδομένα και τα συμπεράσματα της έρευνας υποδηλώνουν ότι η πλειονότητα των καθηκόντων αγορών και μαγειρέματος εξακολουθούν να εκτελούνται από γυναίκες, γεγονός που έχει σημαντικές επιπτώσεις στις πρωτοβουλίες διατροφής για τη δημόσια υγεία. Εξάγεται, επίσης, το συμπέρασμα ότι υπάρχει ακόμα αρκετή δουλειά που πρέπει να γίνει για να επιτευχθεί πλήρως η ισότητα στο νοικοκυριό.

Διαβάστε όλη την έρευνα εδώ.

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Φυτοφάρμακα σε τρόφιμα: Δημοσιεύτηκε η έκθεση της EFSA για το 2022

Συστάσεις στους διαχειριστές κινδύνου για την αύξηση της αποτελεσματικότητας των ευρωπαϊκών συστημάτων ελέγχου.

ΠΡΟΣΟΧΗ στο ραβέντι σε συνταγές – Σοβαρός κίνδυνος

Το υπουργείο τροφίμων, γεωργίας και αλιείας της Δανίας προειδοποιεί: Μη τρώτε τα φύλλα από ραβέντι.

«Θα σε συναντήσω στο Greeks»: Πως η Ελληνική γαστρονομία και τα προϊόντα μας κυριαρχούν στις διεθνείς αγορές

Τα Ελληνικά προϊόντα γίνονται mainstream στον κόσμο κερδίζοντας τους καταναλωτές πολύ πέρα από την Ελληνοαμερικανική αγορά.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα