ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΠού οφείλονται τελικά τα οφέλη του καφέ; Μελέτη δείχνει ότι η καφεΐνη...

Πού οφείλονται τελικά τα οφέλη του καφέ; Μελέτη δείχνει ότι η καφεΐνη είναι μόνο η αρχή

3 λεπτά ανάγνωσης

Επιστήμονες εντόπισαν τον άγνωστο μέχρι τώρα μηχανισμό που μετατρέπει την αγαπημένη μας καθημερινή συνήθεια σε ασπίδα προστασίας για τα κύτταρα

Μια νέα επιστημονική μελέτη που δημοσιεύτηκε στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό Nutrients, φέρνει στο φως πολύ σημαντικά στοιχεία για τις ευεργετικές ιδιότητες του καφέ, αποκαλύπτοντας τον βιολογικό μηχανισμό που προστατεύει τον ανθρώπινο οργανισμό. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ο καβουρδισμένος και αλεσμένος καφές που καταναλώνουμε καθημερινά περιέχει μια πληθώρα συστατικών, τα οποία δρουν απευθείας σε έναν συγκεκριμένο κυτταρικό υποδοχέα που ονομάζεται NR4A1. Αυτός ο υποδοχέας παίζει καθοριστικό ρόλο στη ρύθμιση της υγείας μας, καθώς βοηθά το σώμα να καταπολεμά τις φλεγμονές και να διατηρεί τη μεταβολική του ισορροπία.

- Advertisement -

Σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης, οι άνθρωποι που καταναλώνουν συστηματικά καφέ, παρουσιάζουν σημαντικά οφέλη για τη μακροζωία τους. Η έρευνα επισημαίνει ότι η συνήθεια αυτή συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο θνησιμότητας και προσφέρει μια φυσική προστασία έναντι σοβαρών παθήσεων που εμφανίζονται συχνά με την πάροδο της ηλικίας. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται τα καρδιαγγειακά νοσήματα, ο διαβήτης τύπου 2, καθώς και νευροεκφυλιστικές ασθένειες όπως η νόσος του Πάρκινσον και η άνοια.

Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο της μελέτης είναι ότι τα οφέλη αυτά δεν οφείλονται μόνο στην καφεΐνη, αλλά σε ένα συνδυασμό φυσικών συστατικών και αντιοξειδωτικών που περιέχονται στον κόκκο του καφέ. Αυτό το σύνθετο μείγμα ουσιών συνεργάζεται για να ενεργοποιήσει τις προστατευτικές λειτουργίες των κυττάρων, προσφέροντας πολύ περισσότερα από μια απλή τόνωση.

- Advertisement -

Επιπλέον, η μελέτη εξετάζει πώς τα συστατικά του καφέ, όπως οι πολυφαινόλες, μπορούν να βοηθήσουν ακόμη και άτομα που έχουν ήδη διαγνωστεί με σοβαρές ασθένειες. Αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι η κατανάλωση καφέ έχει συσχετιστεί με καλύτερα ποσοστά επιβίωσης σε ασθενείς με καρκίνο του μαστού και του παχέος εντέρου, ενώ φαίνεται να συμβάλλει και στην ταχύτερη ανάρρωση μετά από χειρουργικές επεμβάσεις.

Το συμπέρασμα για το κοινό είναι ότι ο καφές δεν είναι απλώς ένα μέσο για το πρωινό ξύπνημα. Μέσα από την ενεργοποίηση του υποδοχέα NR4A1, ενισχύει την άμυνα των κυττάρων μας, μετατρέποντας την καθημερινή απόλαυση ενός φλιτζανιού καφέ σε μια πολύτιμη συνήθεια για τη θωράκιση της υγείας και την πρόληψη χρόνιων παθήσεων.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.