Νεαροί ακτιβιστές οργάνωσαν διαμαρτυρία έξω από εργοστάσιο της Kellogg’s στο Μάντσεστερ με… λάσπη την οποία παρουσίασαν ως προϊόν με «χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά» και «φυσική πηγή» μετάλλων
Ακτιβιστές από την ομάδα Bite Back 2030 διοργάνωσαν μια διαμαρτυρία έξω από το εργοστάσιο της Kellogg’s στο Μάντσεστερ της Μ. Βρετανίας. Η ακτιβιστική ομάδα μετέδωσε ένα ξεκάθαρο μήνυμα στην πολυεθνική εταιρεία δημητριακών, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τους παραπλανητικούς της ισχυρισμούς για τα οφέλη των τροφίμων της στην υγεία των καταναλωτών: λάσπη.
Συγκεκριμένα, οι νεαροί ακτιβιστές κατέφτασαν έξω από το εργοστάσιο, με καρότσια με λάσπη. Ως μέρος της διαμαρτυρίας, παρουσίασαν τη λάσπη ως προϊόν, με «χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά» και «φυσική πηγή» μετάλλων. Με αυτό τον τρόπο θέλησαν να αναδείξουν το πώς μια εταιρεία όπως η Kellogg’s χρησιμοποιεί εξωραϊστικές τεχνικές διαφήμισης για πολύ κακής ποιότητας προϊόντα.
Η Kellogg’s δραστηριοποιείται σε ένα ευρύ φάσμα προϊόντων δημητριακών, αλλά τα επίπεδα ζάχαρης που περιέχουν υπερβαίνουν κατά πολύ τα εθνικά και διεθνή πρότυπα κατανάλωσης. Ο Barakat Omomayowa, ακτιβιστής της Bite Back 2030, δήλωσε, σύμφωνα με την Big Issue, πως οι ψευδείς ισχυρισμοί της επωνυμίας για την συνεισφορά των τροφίμων της στην καλή υγεία των καταναλωτών είναι κάτι που αντιμετωπίζουν χιλιάδες άνθρωποι καθημερινά, αλλά αυτό αποτελεί απλά μέρος των τακτικών μάρκετινγκ.
Να σημειωθεί, ότι έρευνα που δημοσιεύτηκε από το Bite Back 2030 διαπίστωσε ότι 8 στους 10 νέους έχουν πειστεί ότι οι μπάρες δημητριακών είναι υγιεινές, αλλά το 81% θα έπαιρνε ετικέτα με κόκκινη επισήμανση για την υγεία. Για παράδειγμα, μια μερίδα 30 γραμμαρίων από τα δημητριακά Kellogg’s Crunchy Nut Bites, τα οποία αναφέρεται στην συσκευασία πως είναι «χωρίς τεχνητά χρώματα ή γεύσεις», περιέχει το ένα τρίτο της ημερήσιας επιτρεπόμενης πρόσληψης σακχάρων. Σύμφωνα με την American Heart Association, η ημερήσια πρόσληψη ζάχαρης είναι 37,5 γραμμάρια για τους άνδρες και 25 για τις γυναίκες.
Ένας εκπρόσωπος της Kellogg’s δήλωσε πως ως εταιρεία είναι «πάντα ανοιχτοί σχετικά με το τι υπάρχει στο φαγητό μας, συμπεριλαμβάνοντας πράγματα όπως η επισήμανση, ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να αποφασίσουν αν θέλουν να αγοράσουν τα προϊόντα μας ή όχι». Ανέφερε, ακόμη, πως ο ισχυρισμός παραπλανητικό δεν άπτεται στις αξιώσεις της εταιρείας, αφού ακολουθεί τη νομοθεσία και τους κανόνες που αυτή ορίζει.