Κλοπή προσωπικών δεδομένων με “βιτρίνα” τα Lidl.
Συναγερμός έχει σημάνει από πλασματικές προσφορές στο όνομα της Lidl, που έχουν δημιουργηθεί από απατεώνες προκειμένου να αποσπάσουν προσωπικά δεδομένα καταναλωτών. Σε νέα ανακοίνωσή της η Lidl Hellas αναφέρει: “Εφιστούμε την προσοχή των πελάτων και ενημερώνουμε ότι η πώληση προϊόντων μας γίνεται αποκλειστικά και μόνο στα φυσικά μας καταστήματα. Το τελευταίο διάστημα παρατηρήθηκε κακόβουλη προσπάθεια εξαπάτησης των καταναλωτών για αγορά προϊόντων μας μέσω παραπλανητικής σελίδας που δεν έχει σχέση με τη Lidl Ελλάς. “.
Σύμφωνα με την IrishTimes η εταιρία ζήτησε από τη Meta (εταιρεία πίσω από το Facebook και το Instagram), να αφαιρέσει σελίδες στις πλατφόρμες της που έχουν σχεδιαστεί για να κλέβουν χρήματα και προσωπικά στοιχεία από ανυποψίαστους αγοραστές χρησιμοποιώντας τα λογότυπά της.
Η απατεώνες έχουν βρει έναν περίτεχνο τροπο να προσελκύουν τα θύματα τους, μέσα από προσφορές «μεσαίου διαδρόμου», όπως υπόστεγα κήπου και ηλεκτρικές κιθάρες, σε τιμές που φαινόταν πολύ καλές για να είναι αληθινές. Για παράδειγμα μια περιορισμένης έκδοσης κιθάρα Les Paul είχε τιμή 79,99 €, ενώ ένα πλήρους μεγέθους με επίπεδη συσκευασία είχε τιμή μόλις 49,99 €. Όταν οι επίδοξοι κυνηγοί ευκαιριών ακολούθησαν τους συνδέσμους, μεταφέρθηκαν σε έναν ιστότοπο που είχε σχεδιαστεί για να μοιάζει με τον επίσημο της Lidl.
Όποιος υπέβαλλε τα στοιχεία της πιστωτικής του κάρτας, θα έπεφτε θύμα υπεξαίρεσης αφού θα πλήρωνε το αντίτιμο για το τίποτα. Το χειρότερο βέβαια είναι πως υπάρχει μεγάλη πιθανότητα τα προσωπικά στοιχεία των ανυποψίαστων, να έχουν πουληθεί σε σελίδες dark web δημιουργώντας πολύ μεγαλύτερα μελλοντικά προβλήματα.
Όταν ειδοποιήθηκε για τα προφίλ απάτης, το Lidl ήρθε σε επαφή με τη Meta για να τα αφαιρέσει από τις πλατφόρμες της. «Στη Lidl, αναλαμβάνουμε σοβαρά την ευθύνη μας όσον αφορά την αναφορά απάτης και την κοινοποίηση προληπτικών μέτρων στους πελάτες», είπε μια εκπρόσωπος. «Σαρώνουμε τακτικά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για απάτες που πλαστοπροσωπούν τη Lidl και τις αναφέρουμε αμέσως στις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και τις αφαιρούμε. Επίσης, εκτελούμε τακτικά καμπάνιες στα ιδιόκτητά μας κανάλια για να προειδοποιούμε τους καταναλωτές για πιθανές απάτες και αυτές οι αναρτήσεις είναι επίσης καρφιτσωμένες στην κορυφή των προφίλ μας στο Instagram, στο Facebook και στο X. Μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι έχουμε αναφέρει τη συγκεκριμένη απάτη στο Meta», κατέληξε.
Τον περασμένο Φεβρουάριο και η Lidl Hellas ενημέρωσε τους Έλληνες καταναλωτές για ψεύτικο διαγωνισμό που χρησιμοποιεί το όνομα της αλυσίδας με σκοπό, προφανώς, να κάνει phising (ηλεκτρονικό ψάρεμα). Πρόκειται για ηλεκτρονική απάτη που χρησιμοποιείται για την απόκτηση πληροφοριών οι οποίες κατόπιν θα πουληθούν ή θα αξιοποιηθούν από τους επιτιθέμενους για εκβιασμό, κλοπή χρημάτων, ή υποκλοπή ταυτότητας. Η αλυσίδα σουπερμάρκετ τόνισε μάλιστα πως θα κινηθεί νομικά κατά της εταιρείας που βρίσκεται πίσω από αυτόν τον διαγωνισμό.
Ο διαγωνισμός-απάτη που κατήγγειλε η Lidl Hellas