Αλλοιωμένη- φουσκωμένη συσκευασία και παρουσία ζυμομυκήτων σε γιαούρτι Yoplait.
Οι Αρχές της Γαλλίας ανακοίνωσαν την ανάκληση γιαουρτιού Yoplait Skyr που πωλείται από τα μεγαλύτερα σουπερμάρκετ της χώρας όπως Auchan, Carrefour, Francap, Intermarche, Leclerc, Système-u, Monoprix, Cora και Match. Το Yoplait είναι η μεγαλύτερη μάρκα franchise γιαουρτιού στον κόσμο . Από το 2021 ανήκει εξ ολοκλήρου στον γαλλικό γαλακτοκομικό συνεταιρισμό Sodiaal.
Πρόκειται για το γιαούρτι Yoplait SKYR BLUEBERRIES και SKYR PANACHE RED FRUITS με ημερομηνίες έως 16/11/2024. Το γιαούρτι ανακαλείται λόγω παραμόρφωσης της συσκευασίας (φουσκωμένο ή κακώς σφραγισμένο δοχείο) και πιθανής εμφάνισης «εκτός φάσης» λόγω ζυμομυκήτων που αλλοιώνουν την οργανοληπτική ποιότητα του προϊόντος και το καθιστούν μη αναλώσιμο. Η σύσταση προς τους καταναλωτές είναι να μην το καταναλώσουν και να το επιστρέψουν στα σημεία πώλησης.
Οι αλληλεπιδράσεις μεταξύ τροφίμων και συσκευασίας μπορεί να είναι επιζήμιες για την ποιότητα ή/και την ασφάλεια. Ο πρωταρχικός ρόλος της συσκευασίας στα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι να παρέχει ένα φυσικό φράγμα που μπορεί να αποτρέψει οποιαδήποτε φυσική βλάβη ή μικροβιακή μόλυνση διατηρώντας παράλληλα την υψηλότερη δυνατή ποιότητα καθώς μικροοργανισμοί που αλλοιώνουν την ποιότητα του προϊόντος, μπορεί να εισχωρήσουν σε γιαούρτια που έχουν σφραγιστεί λανθασμένα.
Οι ζύμες δεν εμπλέκονται στη διαδικασία ζύμωσης κατά την παραγωγή γιαουρτιού, αλλά αποτελούν κύρια αιτία αλλοίωσης του τελικού προϊόντος. Η ταχεία ανάπτυξη των ζυμομυκήτων έχει ως αποτέλεσμα υπερβολικό σχηματισμό αερίων, δυσάρεστες γεύσεις και αποχρωματισμό. Η αλλοίωση γίνεται εμφανής όταν ο πληθυσμός της ζύμης φτάσει τα 10 5-10 6 κύτταρα ανά γραμμάριο και εμφανίζεται για πρώτη φορά ως διόγκωση της συσκευασίας του γιαουρτιού λόγω της παραγωγής αερίου με ζύμωση ζύμης. Τελικά, η συσκευασία σπάει και το γιαούρτι αποκτά αλλοιωμένη γεύση και οσμή και εμφάνιση αερίων. Περιστασιακά, αποικίες ζύμης φαίνονται στο κάτω μέρος της συσκευασίας.