Σάββατο, 10 Μαΐου, 2025
23.4 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Η βιομηχανία τροφίμων αποχαιρετά τις τεχνητές χρωστικές

ΑρχικήΝέαΑσφάλεια ΤροφίμωνΗ βιομηχανία τροφίμων αποχαιρετά τις τεχνητές χρωστικές
spot_img

Οι καταναλωτές απαιτούν πιο φυσικά συστατικά, οι εταιρείες ανταποκρίνονται.

Οι μεγάλες εταιρείες σνακ προχωρούν σε αναδιαμόρφωση των προϊόντων τους, αφαιρώντας τεχνητές χρωστικές όπως το Red No. 40 και το Yellow No. 6. Η αυξανόμενη ζήτηση των καταναλωτών για «καθαρές ετικέτες» και φυσικά συστατικά οδηγεί τη βιομηχανία τροφίμων σε μια νέα εποχή, όπου τα έντονα τεχνητά χρώματα δίνουν τη θέση τους σε πιο φυσικές αποχρώσεις.

- Advertisement -

Η PepsiCo και η μετάβαση στα φυσικά χρώματα

Η PepsiCo είναι η τελευταία εταιρεία που συμμετέχει σε αυτή την αλλαγή. Στις 3 Μαρτίου, κυκλοφόρησε τα Simply Ruffles Hot & Spicy, μια νέα εκδοχή των γνωστών τσιπς, χωρίς τεχνητά χρώματα ή αρώματα. Σε αντίθεση με τα Flamin’ Hot, τα οποία φέρουν την κλασική έντονη κόκκινη απόχρωση, τα Simply Ruffles έχουν φυσικό μπεζ χρώμα.

Το κόκκινο συνδέεται άμεσα με την αίσθηση της θερμότητας και του καυτερού, λειτουργώντας ως εργαλείο μάρκετινγκ που επηρεάζει την αντίληψη των καταναλωτών. Παρόλα αυτά, οι αυξανόμενες ανησυχίες για την ασφάλεια των τεχνητών χρωστικών ουσιών οδηγούν σε σταδιακές αλλαγές στη βιομηχανία.

Όπως σας ενημέρωσε το cibum τον Ιανουάριο, ο Αμερικανικός Οργανισμός Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) απαγόρευσε τη χρήση του Red No. 3 στα τρόφιμα και τα φάρμακα που λαμβάνονται από το στόμα, επικαλούμενος μελέτες που έδειξαν πιθανή καρκινογόνο δράση σε πειραματόζωα.

Η απόφαση αυτή βασίστηκε στη ρήτρα Delaney, μια νομοθετική διάταξη του 1958 που απαγορεύει τη χρήση προσθέτων τροφίμων που σχετίζονται με καρκινογόνα αποτελέσματα. Παρότι άλλες τεχνητές χρωστικές παραμένουν εγκεκριμένες, η απαγόρευση του Red No. 3 δημιουργεί ένα προηγούμενο που ενδέχεται να επηρεάσει τη μελλοντική πολιτική για τα συνθετικά χρώματα.

Οι μεγάλες μάρκες προσαρμόζονται στη νέα τάση

Η τάση της «καθαρής ετικέτας» έχει οδηγήσει πολλές εταιρείες τροφίμων σε αναθεώρηση των προϊόντων τους:

  • Kellogg’s: Αν και είχε δεσμευτεί να αφαιρέσει τα τεχνητά χρώματα από τα δημητριακά της έως το 2018, προϊόντα όπως τα Froot Loops και Apple Jacks εξακολουθούν να περιέχουν συνθετικές χρωστικές, γεγονός που προκαλεί αντιδράσεις από τους καταναλωτές.
  • Heinz: Αναδιαμόρφωσε το Kraft Mac & Cheese, αφαιρώντας σταδιακά τις τεχνητές χρωστικές και χρησιμοποιώντας φυσικά συστατικά όπως κουρκουμά και πάπρικα, χωρίς οι καταναλωτές να παρατηρήσουν σημαντική διαφορά.
  • General Mills: Αρχικά αφαίρεσε τις συνθετικές χρωστικές από τα Trix, χρησιμοποιώντας φυσικά χρώματα από φρούτα και λαχανικά, αλλά επανέφερε κάποιες τεχνητές χρωστικές λόγω ζήτησης από το κοινό.

Παρά την αυξανόμενη πίεση, η μετάβαση σε φυσικά χρώματα δεν είναι απλή διαδικασία. Ο Ian Puddephat, αντιπρόεδρος έρευνας και ανάπτυξης τροφίμων της PepsiCo, δήλωσε ότι η ανάπτυξη μιας νέας συνταγής για τσιπς απαιτεί 12 έως 18 μήνες. Η αντικατάσταση των τεχνητών χρωμάτων με φυσικά μπορεί να πάρει ακόμα περισσότερο χρόνο, καθώς οι εταιρείες πρέπει να διασφαλίσουν ότι τα νέα προϊόντα θα έχουν την ίδια οπτική και γευστική εμπειρία.

spot_img

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Γραφτείτε στο newsletter του cibum

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Ορυκτέλαια στα τρόφιμα: Οι πιέσεις της βιομηχανίας καθυστερούν την προστασία των καταναλωτών – Αποκαλυπτικά έγγραφα της ΕΕ

Στο φως διαφωνίες, επιρροές και γραφειοκρατικές περιπλοκές γύρω από τον νέο κανονισμό για τους επικίνδυνους ρυπαντές τροφίμων

Η απάτη και ο κίνδυνος των “βιολογικών” οικιακών σκευών – Ανησυχία για την ασφάλεια της μελαμίνης

Η μελαμίνη εξακολουθεί να υπάρχει ευρέως σε είδη που έρχονται σε επαφή με τρόφιμα (FCA) και δηλώνονται ως κατασκευασμένα από μπαμπού

Γιατί η Manchester United ψάχνει υπεύθυνο ασφάλειας τροφίμων; Το σωστό παράδειγμα ενός τεράστιου συλλόγου

Η σημασία της διατροφικής ασφάλειας στον επαγγελματικό αθλητισμό και ένα πρόσφατο περιστατικό που το επιβεβαιώνει
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα