Τα πιο παράξενα ξένα σώματα που έχουν βρει οι καταναλωτές σε τρόφιμα σύμφωνα με έρευνα
Έχουμε καταγράψει εκατοντάδες καταγγελίες για την παρουσία ξένων σωμάτων σε τρόφιμα κάποια όμως από αυτά ξεπερνούν κάθε φαντασία.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Who?, (το βρετανικό σάιτ που καθημερινά εξετάζει προϊόντα και υπηρεσίες και δίνει συμβουλές προς τους καταναλωτές) σε 1.154 μέλη που πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο του 2024, έχουν βρεθεί σε τρόφιμα αντικείμενα όπως κοσμήματα, ψείρες ξύλου ακόμη και ένα μπουλόνι βιομηχανικού μεγέθους!
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | LIDL LU: «Αποφύγετε την κατανάλωση» – Επείγουσα ανάκληση γνωστού τροφίμου – Κίνδυνος σοβαρής ασθένειας
Οι αγοραστές μοιράζονται τις ιστορίες τους
Στην ερώτηση αν είχαν βρει ποτέ κάτι σε ένα είδος φαγητού ή ποτού που είχαν αγοράσει από σούπερ μάρκετ που δεν θα έπρεπε να υπάρχει, το 12% του κοινού που συμμετείχε στην έρευνα, απάντησε ναι.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Κατσαρίδες σε Ελληνικό εστιατόριο μεγάλου mall
Ανάμεσα στα πιο εντυπωσιακά ευρήματα ήταν ένα μπουλόνι βιομηχανικού μεγέθους σε συσκευασμένα ψάρια, μια μύγα σε ένα πακέτο κροτίδες, καθώς και ψείρες ξύλου, κοσμήματα και περιττώματα ζώων σε διάφορες άλλες αγορές τροφίμων.
Τα μέλη ανέφεραν επίσης κάμπια, ένα θραύσμα ξύλου σε αλατισμένο φιστίκι και «ένα πολύ μεγάλο κομμάτι που θα μπορούσε να ήταν τένοντας ζώου σε μια κρεατόπιτα.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Τηγάνισμα κρέατος: Υπάρχει κίνδυνος εάν το λάδι υπερβεί τους 180 °C; Τι απαντά επιστημονική επιτροπή
Ένας καταναλωτής κατήγγειλε ότι είχε βρει κόκκαλο στα δημητριακά, ενώ ένα άλλος βρήκε ένα κομμάτι γρανίτη σε σοκολάτα. Αναφέρθηκε επίσης ένας ιστός αράχνης σε μια σακούλα με αλεύρι, μαζί με πιο συνηθισμένα αντικείμενα, όπως τρίχες, έντομα και κομμάτια πλαστικού.
Από τα μέλη που απάντησαν στην έρευνα – η οποία δεν αφορούσε κάποιο συγκεκριμένο σούπερ μάρκετ, προϊόντα ή χρονική περίοδο – το 3% είπε ότι αγόρασε ένα είδος φαγητού ή ποτού που έπρεπε να έχει ανακληθεί.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πότε “λήγουν” τα μαξιλάρια;
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Και μυαλό δεν βάζουν… Λουκέτο σε άλλα 11 εστιατόρια – Απαράδεκτες παραβιάσεις της νομοθεσίας για την ασφάλεια των τροφίμων
Έλλειψη ενημέρωσης
Εν τω μεταξύ, μόλις το 2% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι ειδοποιήθηκαν απευθείας από το σούπερ μάρκετ για μια ανάκληση προϊόντος και λιγότεροι από τους μισούς εντόπισαν ειδοποιήσεις ανάκλησης στο κατάστημα. Περίπου τα μισά από τα μέλη που συμμετείχαν στην έρευνα μας είπαν ότι θα ήθελαν ή θα περίμεναν να επικοινωνήσει μαζί τους ο πωλητής σε περίπτωση ανάκλησης.
Τα μέλη πρότειναν τρόπους με τους οποίους τα σούπερ μάρκετ θα μπορούσαν να επικοινωνήσουν μαζί τους ή να τους ειδοποιήσουν για ανάκληση θα ήταν μέσω κοινωνικών μέσων, email ή μηνυμάτων. Περίπου το 79% των ερωτηθέντων είπε ότι είχαν δει μια είδηση ή μια ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σχετικά με μια ανάκληση φαγητού.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πώς να διορθώσω το φαγητό στο οποίο έπεσε πολύ λάδι
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Επιστήμονες αμφισβητούν και καταγγέλουν μελέτη, που υποστηρίζει ότι το μηλόξυδο βοηθάει στην απώλεια βάρους
Κανένας από αυτούς που απάντησαν δεν είπε ότι αρρώστησε ως αποτέλεσμα της κατανάλωσης ενός προϊόντος που ανακλήθηκε.
*Το Cibum είναι εξειδικευμένο site ασφάλειας τροφίμων και απευθύνεται στον κλάδο και στους επαγγελματίες τροφίμων, όπως και σε συνειδητοποιημένους καταναλωτές. Το παρόν άρθρο έχει σκοπό να προσφέρει χρήσιμες πληροφορίες στους επιστήμονες τροφίμων και επαγγελματίες που σχεδιάζουν τα συστήματα και μέτρα ασφάλειας τροφίμων των επιχειρήσεων τροφίμων. Τα συμβάντα ασφάλειας τροφίμων σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο αποτελούν πολύτιμα εισερχόμενα δεδομένα στην ανάλυση επικινδυνότητας της διαδικασίας διαχείρισης τροφίμων (HACCP) που υποχρεούται να συντάσσει και να διατηρεί βάση νόμου, κάθε επιχείρηση τροφίμων.