Αποτελεσματική προστασία για μητέρες και έμβρυα
Η κατανάλωση ψαριών, αν και συνιστάται για τα οφέλη της, εγείρει σοβαρές ανησυχίες για τη δηλητηρίαση από υδράργυρο, ειδικά για τις εγκύους και τα μικρά παιδιά. Ο μεθυλυδράργυρος, η πιο επικίνδυνη μορφή του υδραργύρου, συσσωρεύεται στην τροφική αλυσίδα και μπορεί να προκαλέσει βλάβες στον ανθρώπινο οργανισμό. Μια νέα καινοτόμος επιστημονική ανακάλυψη από ερευνητές των πανεπιστημίων UCLA και UCSD υπόσχεται να αλλάξει αυτό το δεδομένο.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πολλαπλές ανακλήσεις τυριών ΠΟΠ για Listeria και STEC E. coli – Δείτε τη λίστα
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | RASFF: Υπολείμματα «βρωμιδίου» (bromide ion) σε ξηρούς καρπούς
Οι επιστήμονες κατάφεραν να εισαγάγουν ένζυμα αποτοξίνωσης του μεθυλυδραργύρου στο γονιδίωμα ενός κοινού βακτηρίου του ανθρώπινου εντέρου. Αυτό το τροποποιημένο μικρόβιο, όταν χορηγήθηκε σε ποντίκια, αποδείχθηκε ικανό να εξουδετερώσει τον υδράργυρο απευθείας στο έντερο. Το αποτέλεσμα ήταν μια εντυπωσιακή μείωση της ποσότητας τοξικών ουσιών που έφταναν σε ζωτικά όργανα, όπως ο εγκέφαλος και το συκώτι.
Σε πειράματα όπου τα ποντίκια ακολουθούσαν δίαιτα πλούσια σε τόνο, η χορήγηση ενός προβιοτικού με τα τροποποιημένα βακτήρια είχε ως αποτέλεσμα πολύ χαμηλότερα επίπεδα μεθυλυδραργύρου από τα αναμενόμενα. Αυτό το εύρημα υποδηλώνει ότι ένα προβιοτικό θα μπορούσε στο μέλλον να καταστήσει την κατανάλωση ψαριών πολύ πιο ασφαλή για τους ανθρώπους.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πώς να πλύνετε τα ρούχα όταν έχετε ξεμείνει από απορρυπαντικό
Η έρευνα προχώρησε δοκιμάζοντας το προβιοτικό σε έγκυα ποντίκια, μια ομάδα ιδιαίτερα ευάλωτη στην τοξικότητα του υδραργύρου. Τα αποτελέσματα ήταν εξίσου θετικά, με χαμηλότερα επίπεδα μεθυλυδραργύρου να εντοπίζονται τόσο στους ιστούς της μητέρας όσο και του εμβρύου. Επιπλέον, παρατηρήθηκαν μειωμένα σημάδια τοξικότητας στον εγκέφαλο των εμβρύων, γεγονός που αναδεικνύει τη βιολογική σημασία της ανακάλυψης.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Προσοχή: Σε ελληνικά ράφια μολυσμένο ρύζι με καρκινογόνα μηχανέλαια – Δείτε μάρκα και φωτογραφία
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Σολομός: Ειδικοί καταρρίπτουν τους 5 πιο συχνούς μύθους για το δημοφιλές θρεπτικό ψάρι
Αυτή η πρωτοποριακή μελέτη ανοίγει τον δρόμο για τη δημιουργία ενός προβιοτικού που μπορεί να μειώσει σημαντικά τους κινδύνους που συνδέονται με μια διατροφή βασισμένη στα ψάρια, προσφέροντας παράλληλα μια νέα ασπίδα προστασίας στις πιο ευαίσθητες ομάδες του πληθυσμού.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Kraft Heinz: Έρχεται ιστορικό “διαζύγιο” μπας και ανακάμψει