Καταγγελίες για κρυφές διαφημίσεις γνωστού food influencer.
Ο Matthew Davies-Binge, γνωστός ως Matt και ιδρυτής του Food Review Club, βρίσκεται στο επίκεντρο καταγγελιών για παραπλανητικό περιεχόμενο και κρυφές διαφημίσεις. Σύμφωνα με δημοσίευμα του CornwallLive, ο Βρετανός influencer φέρεται να έλαβε έως και 1.500 λίρες για επί πληρωμή επισκέψεις σε εστιατόρια, χωρίς όμως να ενημερώνει τους ακολούθους του ότι το περιεχόμενο ήταν διαφημιστικό.

Οι καταγγελίες, που κατατέθηκαν και στον Οργανισμό Διαφημιστικών Προτύπων (ASA), εγείρουν σοβαρά ερωτήματα σχετικά με τη συμμόρφωση του Matt με τον Κώδικα CAP, το πλαίσιο που καθορίζει πώς πρέπει να επισημαίνονται οι διαφημίσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο. Όπως εξηγεί η ASA, όταν κάποιος influencer λαμβάνει χρήματα ή άλλα κίνητρα για να προωθήσει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, οφείλει να το δηλώνει σαφώς και άμεσα στο κοινό.
Ωστόσο, καμία από τις πρόσφατες αναρτήσεις του Food Review Club που σχετίζονται με επισκέψεις στην Κορνουάλη δεν περιλαμβάνει αναφορά σε διαφημιστική φύση, ενώ πολλά από τα εστιατόρια που παρουσιάστηκαν παραδέχονται ότι τους ζητήθηκε αμοιβή για την επίσκεψη, με τιμές που κυμαίνονταν από 750 έως 1.250 λίρες.
Η Lisa Bennett, ιδιοκτήτρια του Mega Shakes στο Truro, βρέθηκε προ εκπλήξεως όταν είδε τον Matt να ζητά αμοιβή 750 λιρών για να επισκεφθεί το κατάστημά της, ενώ στο TikTok φαινόταν να αναζητά ειλικρινείς προτάσεις από το κοινό. «Είναι παραπλανητικό και βαθιά ανειλικρινές», δήλωσε, τονίζοντας πως οι πελάτες έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν αν μια κριτική έχει αμοιβή από πίσω.
Αντίστοιχη εμπειρία περιγράφει και η Loey Buiskool, ιδιοκτήτρια του Wing Yard, η οποία αρνήθηκε να πληρώσει για μια προβολή και έκτοτε αποκλείστηκε από το προφίλ του Matt. «Ηθικά, δεν μπορούσα να το υποστηρίξω. Ήξερα ότι δεν θα ήταν αυθεντικό», ανέφερε.
Η Βρετανική Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) υπενθυμίζει ότι οι κρυφές διαφημίσεις είναι όχι μόνο παραπλανητικές αλλά και παράνομες. Όπως σημειώνει: «Οι χρήστες έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν πότε ένα περιεχόμενο είναι διαφήμιση, ώστε να μπορούν να αξιολογήσουν σωστά την αξιοπιστία του». Παρά τις τέσσερις καταγγελίες που έχουν υποβληθεί μέχρι στιγμής στην ASA για το Food Review Club, οι περισσότερες δεν έχουν προχωρήσει σε περαιτέρω έρευνα. Όπως εξήγησε εκπρόσωπος του οργανισμού, αυτό οφείλεται σε περιορισμένους πόρους και στην ιεράρχηση με βάση τη σοβαρότητα των επιπτώσεων.