Η Τσεχία πρωτοστατεί σε ελέγχους που στοχεύουν όχι μόνο στη δημόσια υγεία, αλλά και στην προστασία από καταχρηστικές εμπορικές πρακτικές – 1 στις 3 ανακλήσεις αφορά παραπλανητική σήμανση
Σε μία ακόμη ανάκληση προϊόντος προχώρησαν οι τσεχικές αρχές ασφάλειας τροφίμων, αυτή τη φορά για έναν ουγγρικό γκούλας (στιφάδο ή σούπα με βάση το κρέας με κρεμμύδι, πάπρικα, σκόρδο, και άλλα καρυκεύματα) της αλυσίδας Lidl, που διαπιστώθηκε ότι περιείχε λιγότερο κρέας από αυτό που αναγραφόταν στη συσκευασία – και μάλιστα σε μορφή κιμά αντί για κομμάτια, όπως θα περίμενε κανείς. Το περιστατικό καταγράφηκε στο πλαίσιο των συστηματικών ελέγχων που διεξάγει η Κρατική Αγροτική και Τροφική Επιθεώρηση της Τσεχίας (SZPI). Η παρατυπία κατηγοριοποιείται ως “παραπλάνηση καταναλωτή”, ένα φαινόμενο που αποτελεί βασικό πυλώνα του ελεγκτικού έργου της χώρας.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Αυτό είναι το εστιατόριο με αστέρι Michelin που έκλεισε η ΑΑΔΕ γιατί δεν έκοβε αποδείξεις
Πρόκειται για το προϊόν Maďarský guláš Pikok, συσκευασίας 400g, με αριθμό παρτίδας 241112 και ημερομηνία ελάχιστης διατηρησιμότητας 12/11/2027, που παρασκευάζεται από την εταιρεία Whalley a.s. και διανέμεται από τη Lidl. Η συγκεκριμένη ανάκληση έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά από παρόμοιες περιπτώσεις που δημοσιοποιήθηκαν το τελευταίο διάστημα στην Τσεχία – μεταξύ άλλων, ανακλήθηκαν προϊόντα όπως μπύρες με λιγότερο αλκοόλ, τυριά με μειωμένο λίπος, βιταμινούχα τρόφιμα με χαμηλότερα ποσοστά από τα αναγραφόμενα και ακόμη και κρασί αραιωμένο με 21% νερό.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Αυτό το μπαχαρικό απαγορεύεται να βάλεις στο φαγητό σου αν παίρνεις αντιπηκτικά και αντικαταθλιπτικά
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μάρκετινγκ εξ… ουρανού: Έκαναν σάντουιτς ακόμη και τον Πάπα!
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Το υπερ-όσπριο που ρίχνει χοληστερόλη και σάκχαρο – Το κόλπο για να το απολαύσετε χωρίς ενοχλήσεις στο έντερο
Οι τσεχικές αρχές φαίνεται πως έχουν επενδύσει σε ένα καινοτόμο, ολιστικό μοντέλο ελέγχου, το οποίο δεν επικεντρώνεται μόνο σε ζητήματα ασφάλειας (όπως βακτήρια, αλλεργιογόνα ή φυτοφάρμακα), αλλά και στη διασταύρωση της ακρίβειας των πληροφοριών στη συσκευασία. Περίπου μία στις τρεις ανακλήσεις προϊόντων στην Τσεχία αφορά παραπλανητική σήμανση, κάτι που ελάχιστες χώρες στην Ευρώπη αντιμετωπίζουν με τέτοια συνέπεια.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Εντοπίστηκαν κι άλλες μάρκες μολυσμένου φυσιολογικού ορού – Η νοσηλεία του βρέφους που σήμανε συναγερμό
Η στρατηγική αυτή αναγνωρίζει ότι η παραπλάνηση του καταναλωτή είναι εξίσου σοβαρή με την υγειονομική επικινδυνότητα, και απαιτεί αυστηρή επιτήρηση και διαφάνεια από τις επιχειρήσεις. Ένα παράδειγμα που θα άξιζε να υιοθετηθεί και από τις ελληνικές αρχές.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Τι αποκαλύπτει για την προσωπικότητά σου ο τρόπος που τρως παγωτό σύμφωνα με τους ψυχολόγους
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Φράουλες: Ο λάθος τρόπος αποθήκευσης που τις καταστρέφει