Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024
21 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Διαδικτυακές παραγγελίες φαγητού: Πως, από που, ποιοι και γιατί παραγγέλνουν από το διαδίκτυο

ΑρχικήΝέαΔιαδικτυακές παραγγελίες φαγητού: Πως, από που, ποιοι και γιατί παραγγέλνουν από το διαδίκτυο
spot_img

Η παραγγελία φαγητού δεν ήταν ποτέ πιο εύκολη, αλλά με τόσες πολλές επιλογές, τι αναζητούν οι καταναλωτές όταν κάνουν αγορές στο διαδίκτυο; 

Η Υπηρεσία Προτύπων Τροφίμων (FSA) του Ηνωμένου Βασιλείου έκανε δημοσκόπηση στην οποία ρώτησε τους καταναλωτές τι σκέφτονται, τι νιώθουν και τι κάνουν όταν πρόκειται για φαγητό. Για πρώτη φορά σε έρευνα του FSA συμπεριέλαβε μια ενότητα για το διαδικτυακό φαγητό. Και τα αποτελέσματα έχουν πολύ ενδιαφέρον…

Πώς οι καταναλωτές καταναλώνουν τρόφιμα στο Διαδίκτυο

Πάνω από τους μισούς ερωτηθέντες (60%) ανέφεραν ότι είχαν παραγγείλει φαγητό ή ποτό μέσω ενός ιστότοπου εστιατορίου, φαγητού σε πακέτο ή καφέ. Περίπου οι μισοί (52%) των ερωτηθέντων είχαν παραγγείλει φαγητό ή ποτό μέσω εταιρείας διανομής (π.χ. Just Eat, Deliveroo, Uber Eats) ή/και online παραγγελίες και το 30% είχε παραγγείλει μέσω μιας ηλεκτρονικής αγοράς (π.χ. Amazon, Gumtree, Etsy). Λιγότεροι ερωτηθέντες (14%) είχαν παραγγείλει φαγητό ή ποτό μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. Facebook, Instagram) και μόνο 8% παρήγγειλαν μέσω μιας εφαρμογής κοινής χρήσης φαγητού (π.χ. Olio, Too Good To Go).

Αυτό που είναι ενδιαφέρον είναι ότι αυτό που παραγγέλνουν ποικίλλει ανάλογα με την πλατφόρμα. Οι περισσότεροι ερωτηθέντες είχαν παραγγείλει έτοιμα μαγειρεμένα γεύματα ή σνακ μέσω μιας διαδικτυακής εταιρείας διανομής, του ιστότοπου ενός εστιατορίου ή (αν και λιγότερο) μιας εφαρμογής κοινής χρήσης φαγητού. Ωστόσο, φαίνεται ότι οι διαδικτυακές αγορές είναι το μέρος που πρέπει να πάτε για συσκευασμένα αγαθά, όπως κουτιά, βάζα, κουτιά, μπουκάλια (39%). Όταν πρόκειται για πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όλα έχουν να κάνουν με αρτοσκευάσματα και επιδόρπια, cheesecakes, κέικ, μπισκότα, ψωμιά ή ζύμη “φτιάξτο μόνος σου” (39%).

Είναι επίσης ενδιαφέρον να δούμε ποιος χρησιμοποιεί ποια πλατφόρμα. Ίσως δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι τα άτομα κάτω των 45 ετών είναι πιο πιθανό να έχουν παραγγείλει φαγητό ή ποτό από μια διαδικτυακή αγορά, σε σχέση με τους μεγαλύτερους ομολόγους τους ή ότι όσοι έχουν παιδιά κάτω των έξι ετών. είναι είναι πιο πιθανό να το έχουν κάνει από εκείνους που δεν το έχουν κάνει. Προκαλεί έκπληξη και το γεγονός ότι τα άτομα με οριακή, χαμηλή ή πολύ χαμηλή επισιτιστική ασφάλεια είναι πιο πιθανό να το κάνουν από άτομα με υψηλή επισιτιστική ασφάλεια και διπλάσιες πιθανότητες να έχουν αγοράσει τρόφιμα μέσω των social media. Αν και η χρήση εφαρμογών κοινής χρήσης φαγητού (φθηνό τρόφιμο) δεν είναι ακόμη ευρέως διαδεδομένη, οι νεαροί ενήλικες (16-24) και οι φοιτητές πλήρους φοίτησης είναι πολύ πιο πιθανό να το έχουν κάνει από τους ηλικιωμένους και εκείνους που εργάζονται ή άνεργος.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η πανδημία και ο αντίκτυπος του lockdown ώθησαν πολλούς ανθρώπους στο διαδίκτυο. Μετά από σχεδόν δύο χρόνια, πόσες από αυτές τις συνήθειες είναι εδώ για να μείνουν; Η ταχεία καινοτομία στις ψηφιακές τεχνολογίες αναδιαμορφώνει το σύστημα τροφίμων και οι εμπλεκόμενοι εργάζονται σκληρά για αυτές τις αλλαγές και για να διασφαλίσουν ότι οι αναδυόμενες ψηφιακές αγορές και άλλες καινοτομίες δεν θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των τροφίμων και τη δημόσια υγεία.

Ενώ η πλειονότητα αυτών των μοντέλων επιτρέπει μια παραδοσιακή προσέγγιση που βασίζεται στην επιθεώρηση των χώρων, με την καινοτομία να περιορίζεται στα μέσα παραγγελίας, η ευθεία γραμμή από τον παραγωγό στον χονδρέμπορο στον λιανοπωλητή και τελικά στον καταναλωτή είναι πλέον ένα δίκτυο όπου οι καταναλωτές μπορούν να πάρουν το φαγητό τους σε διάφορα στάδια.  Αυτό έχει αρνητικό αντίκτυπο στους καταναλωτές και στις πληροφορίες που λαμβάνουν σχετικά με τα τρόφιμα που αγοράζουν και τρώνε, καθώς και στην ικανότητά τους να κάνουν συνειδητές επιλογές. Μόνο περίπου οι μισοί άνθρωποι που αναζητούν αξιολογήσεις online. Διαπιστώσαμε ότι μόνο το ένα πέμπτο των ατόμων με αλλεργίες ή δυσανεξίες αναζητούν πάντα πληροφορίες για τα αλλεργιογόνα όταν παραγγέλνουν φαγητό στο διαδίκτυο, ενώ περίπου το ένα τρίτο δεν το κάνει ποτέ. Ωστόσο, οι τεχνολογίες ψηφιακών πλατφορμών προσφέρουν επίσης μια ευκαιρία για την ασφάλεια των τροφίμων. Ενώ μπορεί να υπάρξει μια έκρηξη νέων επιχειρήσεων και επιχειρηματικών μοντέλων, χρησιμοποιούν τον ίδιο, σχετικά μικρό αριθμό πλατφορμών για να βρουν τους πελάτες τους.

Πηγή: New Food

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

spot_img

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Ελληνικά σουπερμάρκετ: Εκτίναξη της τιμής σε εμφιαλωμένα νερά και σνακ!

Οι τιμές των προϊόντων στα σουπερμάρκετ τον Μάρτιο 2024 καταγράφονται σταθερές σε σχέση με τον Μάρτιο 2023 σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ.

Πιστοποίηση: Ο “Σκελετός στη ντουλάπα” και η αλήθεια για την Διαπίστευση των Φορέων Πιστοποίησης και της ισχύος των πιστοποιητικών

Άρθρο του Γ. Μπάστα, Ιδρυτικό στέλεχος και επικεφαλής αξιολογητής του ΕΣΥΔ για 10 χρόνια.

Σχολικά Κυλικεία: Αλλάζουν οι προδιαγραφές των τροφίμων που διατίθενται στα Ελληνόπουλα

Πρώτη συνεδρίαση της Εθνικής Επιτροπής Διατροφής για τα τρόφιμα στα κυλικεία.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα