Η ανοιχτή επιστολή «Canifesto» προτρέπει τις επιχειρήσεις να υιοθετήσουν αλουμινένια κουτιά προβάλλοντας τα οφέλη τους έναντι των γυάλινων μπουκαλιών.
Σε μια ανοιχτή επιστολή παρακίνησης των εταιριών να υιοθετήσουν αλουμινένια κουτάκια, προχώρησαν πέντε μάρκες premium RTD(ready to drink) ποτών με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με το The drink business. Tο “The Canifesto” που δημιουργήθηκε από τις εταιρείες: The Uncommon, Moth Drinks, Longbottom & Co, Jukes Cordialities και Trip και προσυπογράφουν εταιρίες φιλοξενίας όπως η Berners Tavern, η Liberty Wines και η British Airways, έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από μπαρ και εστιατόρια.
Η επιστολή αναφέρει στοιχεία για το θετικό αντίκτυπο της υιοθέτησης των αλουμινένιων κουτιών, για το περιβάλλον, καθώς και τα σχόλια των παραπάνω εταιριών. Ο Connell, ο οποίος ίδρυσε το The Uncommon μαζί με τον Alex Thraves το 2017, περιέγραψε τη συλλογικότητα ως “πέντε premium μάρκες που είχαν επιτυχία στα εκτός εμπορίου και στα ταξίδια και κατάλαβαν ότι το επί του εμπορίου έπρεπε να ακολουθήσουν το παράδειγμά αυτό”. Η επιστολή προτρέπει τους χώρους εστίασης ιδιαίτερα τα μπαρ να εξετάσουν καλύτερα τα οφέλη της συσκευασίας ως προς τη σπατάλη αλλά και την πρακτικότητα. “Νομίζω ότι υπάρχει μια λανθασμένη αντίληψη ότι τα κουτιά είναι κατώτερα από άλλες μορφές”, είπε ο Connell στο The drink business. “Λύνουμε ένα πρόβλημα βιωσιμότητας, λύνουμε ένα πρόβλημα χρόνου, λύνουμε ένα ζήτημα ποιότητας”, είπε.
Στην επιστολή επίσης αναφέρονται μια σειρά από προτερήματα των αλουμινένιων κουτιών σε σχέση με γυάλινες συσκευασίες, με κυριότερο αυτό της ευκολότερης ανακύκλωσης του πρώτου. Το 75% των αλουμινένιων κουτιών που έχουν παραχθεί, χρησιμοποιούνται ακόμη σήμερα γεγονός που υποστηρίζει το παραπάνω επιχείρημα. Επίσης προκύπτουν πλεονεκτήματα ως προς το βάρος αλλά και την ευθραυστότητα του υλικού. Τα κουτάκια μιας χρήσης επιτρέπουν επίσης τη σπατάλη λιγότερων υγρών σε σύγκριση με το γυαλί, υποστήριξε ο Connell. “Στο κρασί ειδικά, πολλά πράγματα πετιούνται στο τέλος της υπηρεσίας. Νομίζω ότι υπάρχει θέμα υγρών απορριμμάτων καθώς και θέμα απορριμμάτων συσκευασίας”. Κυρίως η οινοπαραγωγή είναι μια αρκετά παραδοσιακή κατηγορία ωστόσο θα μπορούσε να χαιρετήσει το νέο εγχείρημα, χάρη στην εξέλιξη της ποιότητας των κουτιών αυτών στις μπύρες.
“Το επόμενο βήμα είναι να κάνουμε κάποιες συζητήσεις με σομελιέ ή ιδιοκτήτες μπαρ και παμπ και να τους εκπαιδεύσουμε πραγματικά για τα οφέλη από την κατοχή ενός κονσερβοποιημένου προϊόντος”, είπε. “Μπορώ να καταλάβω γιατί θα ήταν αντίσταση επειδή αλλάζετε συστήματα παραγγελιών, αλλάζετε τον τρόπο που λειτουργούν όλα, αλλά δεν είμαστε εδώ για να αντικαταστήσουμε το μπουκάλι για πάντα. Υπάρχουν ορισμένες περιστάσεις, όπως μπαρ με υψηλό κύκλο εργασιών ή μπαρ σε υπαίθριους χώρους, όπου αυτό είναι λογικό”.