Σε έλλειψη τα αποθέματα βουτύρου στις ΗΠΑ λόγω της μειωμένης παραγωγής γάλακτος και των λιγότερων χεριών εργασίας
Ντόμινο αλλαγών που ξεκινούν από τον κτηνοτροφικό τομέα έχουν οδηγήσει σε μειωμένα αποθέματα βουτύρου στις αποθήκες της Αμερικανικής βιομηχανίας τροφίμων. Η μείωση είναι τέτοια, που σύμφωνα με το The Hustle, μπορεί να «τινάξει στον αέρα» ολόκληρη την εορταστική περίοδο.
Το αυξανόμενο κόστος για τις ζωοτροφές και την εργασία έχει οδηγήσει τους Αμερικανούς κτηνοτρόφους στο να μειώσουν τα κοπάδια των βοοειδών τους. Λιγότερα ζώα σημαίνει και μικρότερη παραγωγή γάλακτος. Πιο συγκεκριμένα, η παραγωγή γάλακτος μειώθηκε κατά 1% έως το τέλος Ιουνίου στις ΗΠΑ, σε σύγκριση με έναν τυπικό ετήσιο ρυθμό αύξησης 1,5%-2,5%. Το γάλα που παράγεται από τους κτηνοτρόφους παραδίδεται πρώτα στους εμφιαλωτές γάλακτος οι οποίοι έχουν και την προτεραιότητα. Στη συνέχεια, οι παραγγελίες που εξυπηρετούνται αφορούν τους κατασκευαστές παγωτού, γιαουρτιού και τυριού. Τελευταίοι είναι αυτοί που φτιάχνουν βούτυρο, με αποτέλεσμα το εν λόγω προϊόν να οδηγείται σε έλλειψη. Οι κατασκευαστές παράγουν συνήθως το μεγαλύτερο μέρος του βουτύρου τους το πρώτο εξάμηνο του έτους, αποθηκεύοντάς το για το φθινόπωρο και την περίοδο των εορτών.
Κάποιοι υποστηρίζουν ότι η παραγωγή βουτύρου πλησιάζει σε κατάρρευση, και τα δεδομένα της αγοράς μιλάνε από μόνα τους: Οι τιμές του βουτύρου αυξήθηκαν φέτος κατά 25% και βρίσκονται πίσω μόνο από τα αυγά — το κορυφαίο είδος που επηρεάστηκε από τον πληθωρισμό στα σούπερ μάρκετ, αυξημένο κατά 40%. Επιπλέον, το απόθεμα βουτύρου στις Αμερικανικές ψυκτικές εγκαταστάσεις μειώθηκε κατά 21% τον Ιούλιο, στο χαμηλότερο επίπεδο ως σήμερα από το 2017.
Οι παραγωγοί βουτύρου ενημερώνουν πλέον τους λιανοπωλητές να μην προσφέρουν μεγάλες εκπτώσεις κατά τη διάρκεια των εορτών σε περίπτωση που δεν μπορούν να αναπληρώσουν την προμήθεια. Σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal, ορισμένοι αρτοποιοί συγκεντρώνουν από τώρα βούτυρο για να δημιουργήσουν το δικό τους απόθεμα και να προετοιμαστούν για τα Χριστούγεννα, τη σεζόν που οι καταναλωτές χρησιμοποιούν κατά κόρον το γαλακτοκομικό προϊόν για το γιορτινό τραπέζι.
Πέρα από όλα αυτά, ενδιαφέρον παρουσιάζει η τελευταία τάση των foodies στο TikTok – με 10,5 δισεκατομμύρια προβολές – να είναι τα «πλατό βουτύρου» (butter boards) σε αντιστοιχία των πλατό τυριών και αλλαντικών.