Δευτέρα, 4 Νοεμβρίου, 2024
17.7 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Κίνδυνοι στις διαδικτυακές πωλήσεις τροφίμων – ο FSA κάνει έρευνες

ΑρχικήΝέαΚίνδυνοι στις διαδικτυακές πωλήσεις τροφίμων - ο FSA κάνει έρευνες
spot_img

Οι προσπάθειες ποσοτικού προσδιορισμού του επιπέδου κινδύνου που ενέχουν τα τρόφιμα που πωλούνται στο διαδίκτυο βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο, σύμφωνα με τον Οργανισμό Προτύπων Τροφίμων (FSA) στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Σε έγγραφο που παρουσιάστηκε κατά την τελευταία συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου, η αρχή αναγνώρισε ότι οι περιορισμοί του υφιστάμενου ρυθμιστικού συστήματος εκτίθενται καθώς ορισμένες νέες εταιρείες που έχουν συσταθεί στο διαδίκτυο και, σκόπιμα ή όχι, δεν εγγράφονται ως επιχειρήσεις τροφίμων, αποφεύγουν έτσι την επιθεώρηση των τοπικών αρχών.

Τα ζητήματα που έχουν εντοπιστεί μέχρι στιγμής περιλαμβάνουν μη εγγεγραμμένες επιχειρήσεις και έλλειψη τυποποίησης κατά την πώληση τροφίμων στο διαδίκτυο. Η αρχική εκτίμηση του FSA είναι ότι πρόκειται για σχετικά χαμηλό κίνδυνο με επιλογές που προκύπτουν για την αντιμετώπισή τους.

Τα τρόφιμα με παράδοση είναι ο μικρότερος υπο-τομέας της αγοράς υπηρεσιών τροφίμων, αλλά ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος. Οι φορείς συγκέντρωσης πληροφοριών όπως η Just Eat, η Uber Eats και η Deliveroo έχουν το μεγαλύτερο μέρος του μεριδίου αγοράς του Ηνωμένου Βασιλείου. Για να βοηθήσει στην κατανόηση και την αξιολόγηση των κινδύνων των καταναλωτών από τις διαδικτυακές πωλήσεις τροφίμων και να εντοπίσει ρυθμιστικά κενά, ο FSA μιλάει με αυτούς τους φορείς, την Amazon και την Google.

Πρόοδος μέχρι στιγμής

Υπάρχουν επίσης άλλοι διαφορετικοί τρόποι για να προσφέρετε τρόφιμα προς πώληση, όπως από ιστότοπους κοινωνικών μέσων, διαδικτυακές αγορές, εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων και άλλες διαδικτυακές πλατφόρμες. Το θέμα έχει κερδίσει αυξημένη προσοχή κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού.

Το θέμα των σπιτικών τροφίμων που πωλούνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καλύφθηκε πριν από χρόνια από το εμπορικό περιοδικό The Grocer. Το Ίδρυμα Ερευνών αλλεργίας Natasha (Natasha Allergy Research Foundation) έθεσε το θέμα στον FSA μετά από έρευνα του BBC το 2020 και ξανά στις αρχές του 2021. Και τις δύο φορές το Οργανισμός είπε ότι τέτοιες πωλήσεις σπιτικών τροφίμων ήταν “ανησυχητικές”.

Ένα παράδειγμα εργασίας της FSA για να βοηθήσει στην κατανόηση του αριθμού των επιχειρήσεων που συναλλάσσονται αλλά δεν είναι εγγεγραμμένες περιλαμβάνεται στη χρήση του API του Google Places. Το προσωπικό της FSA εξέτασε δύο γεωγραφικές περιοχές με ποικίλα δημογραφικά στοιχεία και προσδιόρισε περίπου το 7% των εταιρειών που κάνουν εμπόριο, ενδεχομένως δεν ήταν εγγεγραμμένες. Ωστόσο, περιλαμβάνει μόνο επιχειρήσεις με φυσική διεύθυνση και όχι εκείνες που συναλλάσσονται μέσω διαδικτυακών αγορών.

Για να αντιμετωπίσει αυτό το κενό, ο FSA προσπαθεί να κατανοήσει την κλίμακα των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε αυτές τις αγορές, ανταποκρινόμενη σε ανεπίσημα στοιχεία για μεγάλο όγκο τροφίμων που πωλούνται μέσω αυτής της διαδρομής.

Ο FSA και οι υπάλληλοι των τοπικών αρχών γνωρίζουν ότι τα τρόφιμα πωλούνται και μοιράζονται στο διαδίκτυο, σε πολλές γλώσσες, ενδεχομένως χωρίς ελέγχους ιχνηλασιμότητας ή ασφάλειας. Η ευκολία εισόδου για διαδικτυακές πωλήσεις τροφίμων επιτρέπει στις επιχειρήσεις να τις στήνουν γρήγορα και να προσεγγίζουν εύκολα ένα ευρύ φάσμα δυνητικών πελατών.

Ο οργανισμός συνεργάζεται με μια ανώνυμη εταιρεία τεχνολογίας ασφαλείας που μπορεί να προσδιορίσει ποια διαδικτυακά κανάλια ή πλατφόρμες χρησιμοποιούνται περισσότερο και τι είδους προϊόντα πωλούνται.

Ο FSA έχει επίσης ξεκινήσει μια έρευνα σχετικά με τη στάση των καταναλωτών όσον αφορά την αγορά τροφίμων που προσφέρονται προς πώληση στο διαδίκτυο, με μια άλλη έκθεση στο συμβούλιο που αναμένεται το 2022.

Ενημέρωση των κανόνων για τα τρόφιμα

Η εστίαση στο διαδίκτυο είναι μέρος του προγράμματος επίτευξης επιχειρηματικής συμμόρφωσης (ABC) του οργανισμού, το οποίο προσπαθεί να εκσυγχρονίσει τη ρύθμιση των τροφίμων.

Ένα πιλοτικό σχέδιο εξετάζει μια προσέγγιση σε επίπεδο επιχείρησης. Επί του παρόντος, τα σούπερ μάρκετ με πολλά καταστήματα επιθεωρούνται όλα σε επίπεδο εγκαταστάσεων από μεμονωμένες τοπικές αρχές. Το έργο εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο ολόκληρη η επιχείρηση θα μπορούσε να ρυθμιστεί ως ενιαία οντότητα. Οι συζητήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη με τις εταιρείες Aldi, Morrisons, Tesco, Waitrose και Marks and Spencer.

Τα αναμενόμενα οφέλη περιλαμβάνουν μειωμένη αλληλεπικάλυψη ορισμένων στοιχείων της δραστηριότητας επιθεώρησης των τοπικών αρχών, επιτρέποντας τη χρήση πόρων του συμβουλίου σε επιχειρήσεις που ενέχουν υψηλότερο κίνδυνο και αυξημένη εποπτεία.

Το σχέδιο είναι η πιλοτική εφαρμογή νέων προσεγγίσεων με αρκετές επιχειρήσεις κατά την διάρκεια των ετών 2022-23. Η αρχική εστίαση είναι η υγιεινή των τροφίμων, αλλά θα μπορούσαν επίσης να εξεταστούν αργότερα τα πρότυπα τροφίμων.

Στόχος είναι να διασφαλιστεί η συμμόρφωση σε επίπεδο επιχείρησης και όχι σε επίπεδο μεμονωμένου ιστότοπου. Η Βρετανική Κοινοπραξία Λιανικής, η Ομοσπονδία Τροφίμων και Ποτών, το Chartered Institute of Environmental Health και το eBay είναι μεταξύ των ομάδων που έχουν μια επισκόπηση του προγράμματος.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

7 νεκροί από την μαγιά στο ψωμί – Συνεχιζόμενη μόλυνση της γραμμής παραγωγής

Έκρηξη λιστερίωσης που σχετίζεται με προϊόντα μαγιάς Baker's, στην Ελβετία.

Ενθουσιασμός και χαρά στην τελετή απονομής των βραβείων FEA 2024

Με μεγάλη επιτυχία και πλήθους κόσμου, ολοκληρώθηκε η τελετή βράβευσης των βραβείων Food Experts’ Awards 2024 στο πλαίσιο της έκθεσης τροφίμων Food&Drink της ΔΕΘ HELEXPO.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο