Η Nestle India ζήτησε συγγνώμη μετά τις έντονες αντιδράσεις που προκλήθηκαν από την τοποθέτηση της εικόνας των τριών θεοτήτων Jagannath, Balabhadra και Mata Subhadra στη χάρτινη συσκευασία των KitKat προϊόντων της.
Επρόκειτο για περιορισμένο αριθμό τεμαχίων που αποτελούσαν μέρος της παγκόσμιας σειράς «KitKat travel breaks», όπου στα περιτυλίγματα τυπώνονταν φωτογραφίες έργων τέχνης από ντόπιους καλλιτέχνες.
Το όλο θέμα ξεκίνησε όταν ορισμένοι χρήστες δημοσίευσαν φωτογραφίες του νέου περιτυλίγματος του KitKat στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με πολλούς να επικρίνουν την εταιρεία και να δηλώνουν ότι το αμφιλεγόμενο περιτύλιγμα είχε πληγώσει τα συναισθήματά τους.
Δεν ήταν λίγοι εκείνοι που υποστήριξαν την άποψη ότι τέτοια περιτυλίγματα που απεικονίζουν τον Λόρδο Jagannath και τα αδέρφια του θα βρεθούν αργότερα σε «κάδους σκουπιδιών, αποχετεύσεις, υδρορροές» και στους δρόμους, αφού οι άνθρωποι θα τα πετάξουν μόλις φάνε το KitKat, κάτι που θα ήταν ασέβεια προς τους θεούς και την ινδουιστική πίστη. Μάλιστα, όλα αυτά συμβαίνουν την ώρα που ο ινδουιστικός εθνικισμός αυξάνεται στην Ινδία.
Βέβαια, υπήρξαν και μερικοί χρήστες που έγραψαν ότι ήταν τιμή να δουν μια πολυεθνική εταιρεία να επιλέγει τις τρεις θεότητες, αλλά οι πιο πολλοί έκαναν λόγο για προσβολή της κουλτούρας τους, κατηγορώντας τη Nestle ότι έπληξε τα θρησκευτικά αισθήματα της ινδουιστικής κοινότητας. Κάποιοι απείλησαν ακόμη και με εκστρατεία μποϊκοτάζ των προϊόντων της εταιρείας, εάν τα εν λόγω προϊόντα δεν αποσύρονταν από την αγορά.
Μετά την εκτεταμένη οργή, η Nestle India ζήτησε συγγνώμη μέσα από τα social media, ισχυριζόμενη ότι δεν ήταν πρόθεσή της να βλάψει τα συναισθήματα οποιασδήποτε κοινότητας. Η εταιρεία δήλωσε επίσης ότι κυκλοφόρησε τα ταξιδιωτικά πακέτα Kitkat για να «γιορτάσει τους όμορφους τοπικούς προορισμούς», ενώ πρόσθεσε ότι λυπάται αν είχε πληγώσει κατά λάθος τα συναισθήματα κάποιου.
«Θέλαμε να ενθαρρύνουμε τους ανθρώπους να γνωρίσουν την τέχνη και τους καλλιτέχνες της. Κατανοούμε την ευαισθησία του θέματος και λυπούμαστε αν άθελά μας πληγώσαμε τα συναισθήματα των ανθρώπων», ανέφερε – μεταξύ άλλων – η εταιρεία στην ανακοίνωσή της.
Τέλος, διευκρίνισε πως τα επίμαχα προϊόντα έχουν αποσυρθεί από την αγορά στα πλαίσια προληπτικής δράσης από πλευράς της.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η σειρά ταξιδιών KitKat βάζει τη Nestlé σε μπελάδες αφού πέρυσι η εταιρεία πάλι είχε ζητήσει συγγνώμη για τη συσκευασία που απεικόνιζε λανθασμένα το Εθνικό Πάρκο Lamjao να βρίσκεται στην πολιτεία Meghalaya και όχι στη Manipur.