Ομαδικά πυρά δέχονται μεγάλες ποδοσφαιρικές ομάδες όπως Τότεναμ, Λίβερπουλ, Μπάγερν Μονάχου και Παρί Σεν Ζερμέν, για τις συμφωνίες χορηγίας της Coca-Cola. Ακτιβιστές υγείας ζητούν να «διακοπούν οριστικά» οι δεσμοί μεταξύ του πρόχειρου φαγητού και των αθλητικών ομάδων.
Την προηγούμενη εβδομάδα, οι Spurs και η Λίβερπουλ μαζί με τις ευρωπαϊκές ομάδες Μπάγερν Μονάχου, Γιουβέντους και Παρί Σεν Ζερμέν συμφώνησαν σε συμφωνία χορηγίας με την Coca-Cola, καθώς η μάρκα ποτών θέλει να επεκτείνει την παρουσία της σε ποδοσφαιρικές ομάδες.
Ωστόσο, αυτές οι νέες συμφωνίες εγείρουν την ανησυχία κορυφαίων ειδικών υγείας, οι οποίοι ζητούν να «διακοπούν οριστικά» οι δεσμοί μεταξύ των ομάδων πρόχειρου φαγητού και αθλητικών ομάδων. Την αντίδραση αυτή πυροδότησε το γεγονός πως η Τότεναμ και η Λίβερπουλ ανακοίνωσαν εμπορικές συμφωνίες με την Coca-Cola ακριβώς την ίδια ημέρα. Να σημειωθεί πως η Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία και η FIFA έχει συνάψει εμπορικές συμφωνίες με την Coca-Cola.
Οι επαγγελματίες υγείας ανέκαθεν προειδοποιούσαν για τον αντίκτυπο τέτοιων ρυθμίσεων στην υγεία των παιδιών και ζητούν την καταστολή της διαφήμισης πρόχειρου φαγητού στον αθλητισμό. Χαρακτηριστικά ο καθηγητής Ντέιβιντ Στρέιν, εκ μέρους του επιστημονικού συμβουλίου της Βρετανικής Ιατρικής Ένωσης (BMA) είχε δηλώσει πως, εν μέσω μιας «πανδημίας» παχυσαρκίας την οποία διανύει το Ηνωμένο Βασίλειο «είναι παράλογο ότι ορισμένα από τα ίδια τα τρόφιμα και τα ποτά που συμβάλλουν τόσο έντονα στην κρίση της παχυσαρκίας έχουν συνδεθεί στενά με τον αθλητισμό μέσω εμπορικών συμφωνιών για τόσο καιρό». Πρόσθεσε πως η μεγάλη επιρροή που έχει η διαφήμιση στους ανθρώπους μπορεί να συνεισφέρει ακόμα πιο αρνητικά στην υγεία του πληθυσμού και δει των οπαδών του αθλητισμού. «Είναι καιρός αυτοί οι δεσμοί να διακοπούν οριστικά» δήλωσε κατηγορηματικά.
Επιπλέον, η Katharine Jenner, διευθύντρια του συνασπισμού Obesity Health Alliance, δήλωσε στην Telegraph Sport πως η χρήση μιας αθλητικής χορηγίας ως τακτικής μάρκετινγκ για την πώληση ζαχαρούχων ποτών είναι ιδιαίτερα προβληματική για την υγεία των παιδιών, τα οποία ως γνωστών ακολουθούν «τυφλά» τις αγαπημένες τους αθλητικές ομάδες.
Μια έρευνα της Telegraph Sport το 2021 διαπίστωσε ότι οι χορηγοί τροφίμων ή ποτών με ζάχαρη είχαν αυξήσει το μερίδιό τους στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Αντίθετα, στο Άμστερνταμ, η παιδική παχυσαρκία μειώθηκε κατά 12% μετά την απαγόρευση της χορηγίας πρόχειρου φαγητού εκεί.
Σε ανακοίνωσή της, η Coca-Cola είπε ότι έχει μια μακροχρόνια πολιτική μάρκετινγκ που διασφαλίζει ότι δεν διαφημίζεται απευθείας σε παιδιά κάτω των 16 ετών στη Μεγάλη Βρετανία. Πρόσθεσε πως προσφέρει μια ευρεία επιλογή ποτών που ταιριάζουν σε διαφορετικά γούστα και ανάγκες, συμπεριλαμβανομένων των ποτών με χαμηλή περιεκτικότητα και χωρίς ζάχαρη και αυτή η καμπάνια θα δώσει προτεραιότητα στην Coca-Cola Zero Sugar.