Καταγγελία στην εισαγγελία της Ουάσιγκτον ότι η αλυσίδα καφέ παγιδεύει τους πελάτες και πληρώνουν περισσότερα.
Ο Συνασπισμός Προστασίας Καταναλωτών της Ουάσιγκτον, κατηγόρησε τα Starbucks ότι πήραν με ύπουλο τρόπο έως και 900 εκατομμύρια δολάρια από τους πελάτες τους, μέσω της εφαρμογής για κινητά και της ψηφιακής κάρτας πληρωμής Starbucks του προγράμματος ανταμοιβών, το οποίο σε εθνικό επίπεδο στις ΗΠΑ, χρησιμοποιούν ενεργά περισσότεροι από 33 εκατομμύρια καταναλωτές των Starbucks.
Οι καταναλωτές ζητούν την παρέμβαση της Γενικής εισαγγελίας της Πολιτείας της Ουάσιγκτον προκειμένου να διερευνήσει το πρόγραμμα ανταμοιβών Starbucks. Όπως εξηγεί το KUOW, για το πως λειτουργεί αυτή η πρακτική, εάν ένας πελάτης θέλει να κάνει μια αγορά που κοστίζει 6,50 $ και έχει υπόλοιπο 5 $ στην εφαρμογή δεν μπορεί να προσθέσει μόνο 1,50 δολάρια για να καλύψει την αγορά αλλά είναι υποχρεωμένος να επαναφορτώσει ένα συγκεκριμένο ποσό. Η εφαρμογή εμφανίζει 25.00 $ ως το προεπιλεγμένο ποσό επαναφόρτωσης. Ταυτόχρονα η επιλογή φιλοδωρήματος του barista εντός της εφαρμογής, περιορίζεται σε προσαυξήσεις 0.50 $, πράγμα που σημαίνει ότι ένας πελάτης δεν μπορεί απαραίτητα να ξοδέψει ολόκληρο το υπόλοιπο του υπολοίπου του σε ένα φιλοδώρημα. Τέλος, εάν υπάρχουν λίγα χρήματα στην κάρτα Starbucks στην εφαρμογή, οι πελάτες δεν μπορούν να τα βάλουν σε μια αγορά εντός εφαρμογής και να τα συμπληρώσουν με έναν δεύτερο τρόπο πληρωμής.
Όλα αυτά σημαίνουν ότι υπάρχουν περιορισμένοι τρόποι μηδενισμού του υπολοίπου στην κάρτα εντός εφαρμογής των Starbucks.Οι ομάδα καταναλωτών υποστηρίζει ότι αυτή η υποχρεωτική επαναφόρτωση κρατά τους καταναλωτές σε μια συνδρομή από την οποία δεν μπορούν να βγουν. Οι πελάτες που επιλέγουν να μην επαναφορτώσουν καταλήγουν να αφήνουν τα χρήματα αχρησιμοποίητα.
Οι καταναλωτές στην Ουάσιγκτον χάνουν σημαντικά κεφάλαια από αχρησιμοποίητες δωροκάρτες κάθε χρόνο. Σε πολλές άλλες πολιτείες, μετά από ένα χρονικό διάστημα, οι εταιρείες πρέπει να προσπαθήσουν να επιστρέψουν αζήτητα χρήματα δωροκαρτών στους καταναλωτές. Όμως η Ουάσιγκτον έχει εξαιρεθεί από τον νόμο περί αζήτητης ιδιοκτησίας. Αυτή η εξαίρεση από τον νόμο περί αζήτητης ιδιοκτησίας δημιουργεί ένα κενό που δίνει κίνητρα στις εταιρείες να δυσκολεύουν τους καταναλωτές να χρησιμοποιούν ή να εξαργυρώνουν δωροκάρτες, τονίζει το Αbudgetandpolicy.org.
Ο Chris Carter, διευθυντής εκστρατείας για τον Συνασπισμό Καταναλωτών της Ουάσιγκτον, εκτίμησε ότι τα Starbucks έχουν παρακρατήσει σχεδόν 900 εκατομμύρια δολάρια σε αδιάθετα χρήματα δωροκαρτών τα τελευταία πέντε χρόνια. Ο συνασπισμός υπέβαλε καταγγελία στο Γραφείο του Γενικού Εισαγγελέα, λέγοντας ότι αυτή η πρακτική παραβιάζει τους κρατικούς νόμους περί καταναλωτών. Καλεί επίσης τους εκλεγμένους ηγέτες να θεσπίσουν νομοθεσία κατά αυτής της πρακτικής.