Ανησυχίες προπαγάνδας ενόψει των κοινοβουλευτικών εκλογών στη Βουλγαρία.
Με σκοπό τον περιορισμό της προπαγάνδας, οι Βρυξέλλες ζήτησαν από 15 κολοσσούς της λιανικής όπως η Lidl, η Coca-Cola και L’Oréal, να σταματήσουν τις διαφημιστικές τους εκστρατείες σε μέσα ενημέρωσης υπέρ του Κρεμλίνου σε όλη τη Βουλγαρία. Η επιστολή μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που κάνει έκκληση για δράση, έρχεται εν μέσω αυξανόμενων ανησυχιών σχετικά με τη διάδοση ψευδών ειδήσεων και την ξένη παρέμβαση ενόψει των κοινοβουλευτικών εκλογών στη Βουλγαρία τον Ιούνιο.
Οι ειδικοί της παραπληροφόρησης υπογραμμίζουν τον ακούσιο ρόλο που παίζουν οι παγκόσμιες επωνυμίες στη νομιμοποίηση της φιλορωσικής προπαγάνδας, και προτρέπουν τις εταιρείες να επανεξετάσουν τις διαφημιστικές τους συνεργασίες και να ανακατανείμουν τους προϋπολογισμούς τους μακριά από πλατφόρμες που διακυβεύουν την αλήθεια και την ακεραιότητα. Η πρωτοβουλία υποστηρίζεται από την Balkan Initiative for Free Media, μια μη κυβερνητική οργάνωση που εδρεύει στις Βρυξέλλες, η οποία έχει αποκαλύψει τους οικονομικούς δεσμούς μεταξύ μεγάλων εμπορικών σημάτων και μέσων ενημέρωσης γνωστών για τη διάδοση αφηγήσεων που υποστηρίζονται από το Κρεμλίνο.
Σύμφωνα με την Politico, η επιστολή, με επικεφαλής τον Βούλγαρο συντηρητικό ευρωβουλευτή Αντρέι Κοβάτσεφ και υπογεγραμμένη από άλλους 15 βουλευτές από διάφορα πολιτικά κόμματα, τονίζει την ανάγκη επαγρύπνησης για την καταπολέμηση των αντιδημοκρατικών αφηγήσεων, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια αυτής της κομβικής εκλογικής χρονιάς.
Οι εταιρείες που ξεχώρισαν στην επιστολή περιλαμβάνουν ακόμα τον όμιλο Delhaize μέχρι και τη Samsung. Ο Κοβάτσεφ υπογράμμισε τη σοβαρότητα της κατάστασης, δηλώνοντας ότι «οι αντιδημοκρατικές αφηγήσεις από κακόβουλες δυνάμεις αποτελούν σοβαρή απειλή για τη δημοκρατία μας».
Μέχρι στιγμής, μόνο η Lidl έχει αρνηθεί δημόσια μέσα από απάντηση της, οποιαδήποτε συμβατική σχέση με φιλορωσικά μέσα ενημέρωσης στη Βουλγαρία.