Τρίτη, 5 Νοεμβρίου, 2024
14.7 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Δικαίωση της ΑΒ Βασιλόπουλος από το ΣΕΕ -Προσφυγή καταναλωτή για τον τρόπο διαφήμισης και προώθησης των εκπτώσεων

ΑρχικήΝέαΕπιχειρήσεις / ΟικονομίαΔικαίωση της ΑΒ Βασιλόπουλος από το ΣΕΕ -Προσφυγή καταναλωτή για τον τρόπο διαφήμισης και προώθησης των εκπτώσεων
spot_img

Της Ελένης Τσαγκά

Στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας προσέφυγε καταναλώτρια σχετικά με την προώθηση μέσω έκπτωσης, προϊόντων από τα supermarket AB Βασιλόπουλος. Η καταναλώτρια υποστήριξε ότι δεν είναι θεμιτή, η επικοινωνία (διαφήμιση) ποσοστιαίας έκπτωσης σε μεγάλες ομάδες προϊόντων που αφορούν είτε ίδια κατηγορία είτε ίδια μάρκα (όχι μεμονωμένα προϊόντα/κωδικούς) πχ «όλες οι Heinz 30% φθηνότερα», «όλα τα κρασιά 25% πιο φθηνά» κ.αλ. χωρίς να αναγράφεται η αρχική και η τελική τιμή.

Η επιτροπή του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας με την υπ. αρ. απόφαση Σ / 1631 / 15.11.2021 κατέληξε ομόφωνα πως στο βαθμό που η υπόσχεση της έκπτωσης αφορά ένα σύνολο προϊόντων – χωρίς εξαιρέσεις, η αναφορά μόνο του ποσοστού, χωρίς την ένδειξη της αρχικής και της τελικής τιμής των επιμέρους προϊόντων, είναι θεμιτή, επειδή αφ’ ενός παρέχει την επαρκή πληροφορία που χρειάζεται ο καταναλωτής ώστε – εάν ενδιαφέρεται για τα προϊόντα της συγκεκριμένης ομάδας – να ενημερωθεί ότι πωλούνται με έκπτωση και στη συνέχεια να αποφασίσει εάν θα προβεί στην αγορά (πριν από την οποία θα ενημερωθεί και για την αρχική και τελική τιμή του εκάστοτε προϊόντος, αφού οι ενδείξεις αυτές αναφέρονται στο σημείο πώλησης – φυσικό ή online) και αφ’ ετέρου, δεν είναι δυνατό να οδηγήσει σε σύγχυση ή παραπλάνηση.

Επιπλέον, (σύμφωνα με την απόφαση της επιτροπής) κατά την προβολή προώθησης ομάδας προϊόντων εύλογα δεν αναμένεται (όπως και δεν εφαρμόζεται στην πράξη στην αγορά, γενικότερα) σε ορισμένα μέσα (όπως το ραδιόφωνο και η τηλεόραση) να απαριθμούνται, ένα προς ένα, όλα τα επιμέρους προϊόντα με αναφορά στην αρχική και στην τελική τιμή τους, με τον τρόπο που γίνεται σε άλλα υλικά (όπως φυλλάδια, σημεία πώλησης κλπ.).


Με βάση τα παραπάνω η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι στις υπό κρίση διαφημιστικές
επικοινωνίες ΑΒ, η αναφορά μόνο του ποσοστού της έκπτωσης δεν καθιστά τις επικοινωνίες ελλιπείς, δεν παραπλανά και δεν οδηγεί σε παράβαση των διατάξεων του ΕΚΔ-Ε.

Δικαιώθηκε και το My Market

Στην ίδια συνεδρίαση η Πρωτοβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας εξέτασε την προσφυγή καταναλώτριας με το ίδιο περιεχόμενο. Το ΣΕΕ δικαίωσε και τα supermarket My Market . Η ομόφωνη απόφαση του ΣΕΕ με αριθμό Σ / 1630 / 15.11.2021 καταλήγει πως στις υπό κρίση διαφημιστικές επικοινωνίες MY MARKET η αναφορά μόνο του ποσοστού της έκπτωσης δεν καθιστά τις επικοινωνίες ελλιπείς, δεν παραπλανά και δεν οδηγεί σε παράβαση των διατάξεων του ΕΚΔ-Ε.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

7 νεκροί από την μαγιά στο ψωμί – Συνεχιζόμενη μόλυνση της γραμμής παραγωγής

Έκρηξη λιστερίωσης που σχετίζεται με προϊόντα μαγιάς Baker's, στην Ελβετία.

Ενθουσιασμός και χαρά στην τελετή απονομής των βραβείων FEA 2024

Με μεγάλη επιτυχία και πλήθους κόσμου, ολοκληρώθηκε η τελετή βράβευσης των βραβείων Food Experts’ Awards 2024 στο πλαίσιο της έκθεσης τροφίμων Food&Drink της ΔΕΘ HELEXPO.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο