Πώς η κουλτούρα της ακύρωσης επηρεάζει τη βιομηχανία γαλακτοκομικών προϊόντων και πως, σχολιάζουν οι γαλακτοβιομηχανίες αυτή την τάση.
Η κουλτούρα ακύρωσης ή αλλιώς cancel culture είναι ένα φαινόμενο που έχει εμφανιστεί, κυρίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αφορά τον «εξοστρακισμό» ενός ανθρώπου ή εταιρείας ή προϊόντος από τον χώρο στον οποίο δραστηριοποιείται, έπειτα από σύνδεσή του με κάτι αρνητικό, για παράδειγμα κάποιο σκάνδαλο ή κατακριτέα πράξη. Τελευταία, η κουλτούρα της ακύρωσης έχει επηρεάσει και τα γαλακτοκομικά, όπως το γάλα και το τυρί. Πολλοί, μάλιστα, αισθάνονται «ντροπή» για την κατανάλωση τέτοιου είδους προϊόντων.
Η Arla Foods, η μεγαλύτερη παραγωγός γαλακτοκομικών προϊόντων στο Ηνωμένο Βασίλειο, μάλιστα, κατηγορεί για αυτό τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σύμφωνα με το gbnews.uk, αναφερόμενη και στο γεγονός, ότι τα social media έχουν διαδραματίσει σημαντικό ρόλο για την αυξανόμενη δημοτικότητα των vegan διατροφών. Η εκστρατεία της εταιρείας με τίτλο «Μην ακυρώνεις την αγελάδα» έχει σκοπό να κατευνάσει αυτή την ακύρωση προς τα γαλακτοκομικά, η οποία πηγάζει, κατά κύριο λόγο, από τους φόβους για την κλιματική αλλαγή. Η αγελάδα είναι ένα από τα ζώα, τα οποία εκπέμπουν ένα μεγάλο ποσοστό του παγκόσμιου μεθανίου μέσα από τις εκκρίσεις τους, κάτι που οι millennials προσπαθούν να αντιμετωπίσουν, μεταξύ άλλων, με τη μικρότερη κατανάλωση γαλακτοκομικών, θεωρώντας πως με αυτό τον τρόπο θα μειωθεί η παραγωγή.
Ο Graham Wilkinson, Διευθυντής Γεωργίας της Arla, δήλωσε ότι «Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διαδραματίζουν σίγουρα σημαντικό ρόλο». «Πρέπει να κάνουμε καλύτερη δουλειά στην επικοινωνία του μηνύματός μας, ειδικά στους νεότερους καταναλωτές», συνεχίζει.
Εν τω μεταξύ το αυξανόμενο κόστος στις πρώτες ύλες, όπως ζωοτροφές, καύσιμα και λιπάσματα αποτελεί εξίσου καθοριστικό παράγοντα, τόσο για τις τιμές των γαλακτοκομικών προϊόντων, όσο και για την ίδια την πορεία της βιομηχανίας γάλακτος, με τις τιμές να αντιμετωπίζουν πιθανή αύξηση έως και 50%.