Είναι η αλλαγή στις ποσότητες η λύση;
Μόλις λίγους μήνες πριν, οι εταιρίες σνακ άρχισαν να προετοιμάζονται για αλλαγή στο σκηνικό των διατροφικών συνηθειών, λόγω των επιπτώσεων που θα έχουν στις επιλογές των καταναλωτών, τα φάρμακα αδυνατίσματος όπως το Ozempic και το Wagory. Είναι γνωστό πως αυτά τα σκευάσματα λειτουργούν καταστέλλοντας την όρεξη για τέτοιου είδους τροφές. Την ίδια στιγμή οι μετοχές κολοσσών, όπως η Nestle, η Coca- cola και η Pepsi είδαν πτώση στις μετοχές τους εως και 5%.
Τώρα νέα έρευνα του Numerator, αποδεικνύει πτώση έως και 20% σε ορισμένες κατηγορίες, με τα αρτοποιεία και τα σνακ να είναι πιο ψηλά στη λίστα. Αν και δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι άνθρωποι που παίρνουν φάρμακα για την απώλεια βάρους αγοράζουν λιγότερα τρόφιμα, τα δεδομένα του Numerator παρέχουν μια γεύση του τι θα μπορούσε να συμβεί στους κατασκευαστές CPG εάν περισσότεροι άνθρωποι καταλήξουν να χρησιμοποιούν τα φάρμακα.
Τα συνολικά ποσοστά αγοράς στα σουπερμάρκετ κατά τη διάρκεια των τελευταίων τριών μηνών σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν για όσους δεν χρησιμοποίησαν το φάρμακο μειώθηκαν κατά 3,9%. Για όσους έπαιρναν τα φάρμακα για απώλεια βάρους κάτω των 15 κιλών, η πτώση στα ποσοστά αγοράς ήταν 11%, έδειξαν τα στοιχεία του Numerator. Ομοίως, στο παγωτό, τα ποσοστά αγοράς αυξήθηκαν κατά 3,9% για όσους δεν έπαιρναν τα φάρμακα έναντι των ποσοστών που ήταν μειωμένα κατά 9% για όσους το χρησιμοποιούσαν για να χάσουν λιγότερα από 15 κιλά. Στα σνακ, τα ποσοστά ήταν πτώση 2,1% έναντι πτώσης 8,8%.
«Βρισκόμαστε σε πρώιμα στάδια», δήλωσε ο Δρ Leo Feler, επικεφαλής οικονομολόγος της Numerator. Είπε ότι πριν από ένα χρόνο, σχεδόν όλη η χρήση αυτών των φαρμάκων αφορούσε τη διαχείριση του διαβήτη, με μόνο το 10% των καταναλωτών να χρησιμοποιούν τα φάρμακα για απώλεια βάρους. Τώρα, είπε ότι σχεδόν οι μισοί άνθρωποι τα χρησιμοποιούν για απώλεια βάρους.
Ο Φέλερ σημείωσε ότι ένα επιπλέον 20% των νοικοκυριών δήλωσε ότι ενδιαφέρεται να πάρουν τα φάρμακα για να χάσουν βάρος, αλλά περιμένουν να μειωθούν οι τιμές και να δημοσιευτούν περισσότερα δεδομένα σχετικά με την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα των φαρμάκων. Βεβαίως, αυτά τα δεδομένα και η δυνατότητα άλλων, πιο αποτελεσματικών φαρμάκων για την απώλεια βάρους, θα συμβάλουν σημαντικά στην παροχή σαφήνειας σχετικά με το πόσο σοβαρός θα είναι ο αντίκτυπος στις εταιρείες τροφίμων και ποτών.
Δεν είναι η πρώτη φορά που μια αλλαγή στις τάσεις των καταναλωτών έχει ωθήσει τις εταιρείες να αλλάξουν τα προϊόντα τους. Η Coca-Cola και η PepsiCo έχουν εισαγάγει μικρότερα κουτάκια ως απάντηση στο γεγονός ότι οι καταναλωτές περικόπτουν τη ζάχαρη. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της PepsiCo Ramon Laguarta είπε σε αναλυτές τον Αύγουστο ότι ο αντίκτυπος στην επιχείρησή του ήταν «αμελητέος» μέχρι στιγμής και ότι υπάρχουν «προφανώς πολλά ερωτηματικά». Ο Dirk Van de Put, Διευθύνων Σύμβουλος της Mondelēz International, δήλωσε ότι «το όλο θέμα έχει ξεχειλίσει» και ότι «δεν μας απασχολεί πραγματικά σε αυτό το στάδιο». Προέβλεψε ελάχιστο αντίκτυπο στους όγκους του περίπου 0,5% έως 1% σε μια δεκαετία.
Ο Sean Connolly, ο οποίος επιβλέπει την Conagra Brands, είπε στους επενδυτές ότι ο κατασκευαστής Banquet and Slim Jim συγκεντρώνει δεδομένα για να αξιολογήσει τα πρότυπα κατανάλωσης τροφίμων και να καθορίσει ποια πρέπει να ενσωματωθούν στην ανάπτυξη προϊόντων. Είπε ότι εάν οι καταναλωτές κοιτάζουν σε μικρότερες μερίδες για να τους βοηθήσουν να χάσουν βάρος, τότε η εταιρεία του Σικάγο θα μπορούσε να αποφασίσει να αλλάξει μερικά από τα μεγέθη της μερίδας της.