Κατάστημα της ρωσικής αλυσίδας χαμηλού κόστους σουπερμάρκετ, Mere, είναι έτοιμο να ανοίξει σε πόλη του Βελγίου, αλλά οι κάτοικοι διαφωνούν.
Η Mere είναι μια επωνυμία ενός ρωσικού σουπερμάρκετ σούπερ μάρκετ χαμηλού κόστους που πρόσφατα ήρθε και στην Ελλάδα αλλά με πολλά προβλήματα ακόμα και πριν την Ρωσική εισβολή η οποία απλώς προστέθηκε στην ήδη αδύναμη, πορεία της στην εγχώρια αγορά. Η μεγάλη αλυσίδα όπως φαίνεται αντιμετωπίζει προβλήματα και σε άλλες χώρες. Επιπλέον τον Μάρτιο η Mere ανακοίνωσε τα σχέδιά της να κλείσει το πρώτο της κατάστημα στο Ηνωμένο Βασίλειο και έχει σταματήσει και τα σχέδια για επέκταση σε ολόκληρη τη χώρα.
Πρόσφατα ανακοινώθηκε πως η εν λόγω αλυσίδα πρόκειται να ανοίξει το πρώτο της κατάστημα στο Opwijk του Βελγίου (Φλαμανδική Μπραμπάντ). Ωστόσο, οι κάτοικοι της περιοχής δεν είναι ιδιαίτερα σύμφωνοι με αυτή τη νέα εξέλιξη.
Οι αρχές της πόλης ζήτησαν από την εταιρεία να μην κάνει μεγάλη τελετή εγκαινίων, ως ένδειξη της αντίθεσής τους στον πόλεμο με την Ουκρανία. Η ίδια η Mere δήλωσε, βέβαια, καλές προθέσεις, ακόμα και στο να προσλάβει Ουκρανούς υπαλλήλους. Η αντίθεση αυτή των κατοίκων να ανοίξει ρωσικό κατάστημα δεν είναι πρωτοφανές φαινόμενο. Ανήκει στα πλαίσια του μποϊκοτάζ στη Ρωσία, λόγος για τον οποίο ολοένα και περισσότερες εταιρείες αποσύρουν τις οικονομικές τους δραστηριότητες στη χώρα ως αντίποινα για τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Να σημειωθεί πως η Mere σχεδίαζε να ανοίξει δέκα βελγικά σούπερ μάρκετ πέρυσι, αλλά τα εγκαίνια αναβλήθηκαν, αναφέρει η VRT News. Σύμφωνα, μάλιστα, με δήλωση του δημάρχου του Opwijk, η αίτηση για το άνοιγμα είχε γίνει από το 2021. Στην πορεία ενημέρωσαν, τον φετινό Απρίλιο, την πρόθεσή τους να ανοίξουν το κατάστημα, κάτι στο οποίο ο δήμος αντιτάχθηκε. Παρά τις έντονες προσπάθειές τους να μην ανοίξει το κατάστημα, ακόμα και μετά από αίτημα στο υπουργείο Εσωτερικών, είναι σχεδόν σίγουρο πως θα ανοίξει. Αναμένεται ακόμα η επίσημη απάντηση.
Η αλυσίδα πιστεύει ότι μπορεί να υπονομεύσει τους αντιπάλους κατά ένα ποσοστό 20%, καθώς προσφέρει πολύ καλές τιμές σε έναν καιρό δύσκολων συνθηκών. Το μότο τους είναι «Χαμηλό κόστος, κάθε μέρα».