Πρόστιμο 6.000 λιρών (περίπου 7.177 ευρώ) επιβλήθηκε σε έναν ιδιοκτήτη takeaway εστιατορίου από το Salford στη Βρετανία, επειδή δεν ασχολήθηκε με τους… αρουραίους και τους άφησε να κυκλοφορούν ελεύθεροι στις εγκαταστάσεις του εστιατορίου.
Ο Sajid Ali, ο οποίος διευθύνει το Freddy’s Chicken and Pizza, Church Street, Eccles, ενημερώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2020 από έναν εργολάβο ελέγχου παρασίτων ότι έπρεπε να ληφθούν μέτρα για να κρατηθούν τα παράσιτα έξω από το κατάστημα.
Ωστόσο, μια τακτική επιθεώρηση υγιεινής τροφίμων τέσσερις μήνες αργότερα διαπίστωσε ότι δεν είχε προβεί σε καμία ενέργεια, καθώς τα περιττώματα αρουραίων ήταν καθαρά ορατά στους χώρους χειρισμού τροφίμων τόσο στο ισόγειο όσο και στον πρώτο όροφο αφού οι εγκαταστάσεις δεν είχαν καθαριστεί σωστά για αρκετό καιρό.
Ο κ. Ali, αποκλειστικός διευθυντής της William Fast Food Ltd, της εταιρείας πίσω από το takeaway, εμφανίστηκε την περασμένη Πέμπτη στο δικαστήριο του Salford και του Manchester και ομολόγησε την ενοχή του για τρία αδικήματα που αφορούσαν την παράλειψη διατήρησης καθαριότητας στις εγκαταστάσεις, την αποτυχία εφαρμογής κατάλληλων διαδικασιών για τον έλεγχο των παρασίτων και την παράλειψη να εφαρμόσει αποτελεσματικές διαδικασίες παρακολούθησης ως μέρος του συστήματος διαχείρισης της ασφάλειας των τροφίμων.
Στην εταιρεία επιβλήθηκε πρόστιμο 6.000 λιρών (περίπου 7.177 ευρώ) με έξοδα 731 λιρών (περίπου 874 ευρώ) και επιπλέον χρέωση 34 λιρών (περίπου 41 ευρώ) για το θύμα. Στον Ali επιβλήθηκε πρόστιμο 115 λιρών (περίπου 138 ευρώ) με έξοδα 731 λιρών (περίπου 874 ευρώ) και επιπλέον χρέωση 34 λιρών (περίπου 41 ευρώ) για το θύμα.
Στο δικαστήριο ένας υπάλληλος περιβαλλοντικής υγείας από το Δημοτικό Συμβούλιο του Salford κατέθεσε ότι επισκέφτηκε τις εγκαταστάσεις στις 26 Ιανουαρίου 2021 για να πραγματοποιήσει έναν τακτικό έλεγχο. Ωστόσο, γρήγορα μετατράπηκε σε πλήρη επιθεώρηση λόγω της ύπαρξης αρουραίων, των γενικών κακών πρακτικών υγιεινής και του επιπέδου καθαριότητας. Βρέθηκαν περιττώματα αρουραίων σε όλες τις εγκαταστάσεις και εντοπίστηκαν αρκετά κενά και σημεία πρόσβασης από τα οποία μπορούσαν να μπαίνουν τα ποντίκια.
Λίπη και υπολείμματα φαγητού συσσωρεύονταν σε επιφάνειες, σε τοίχους, στο δάπεδο και στον εξοπλισμό τροφίμων, ενώ το δωμάτιο που χρησιμοποιούνταν για την προετοιμασία της ζύμης της πίτσας ήταν εντελώς ακατάλληλο λόγω του προτύπου καθαρισμού και της κακής δομής. Ήταν προφανές ότι τακτικός καθαρισμός δεν γινόταν ποτέ στην επιχείρηση.
Το καθημερινό ημερολόγιο για την καταγραφή των ελέγχων και του καθαρισμού των χώρων έλειπε και παρόλο που υπήρχε διαθέσιμο εγχειρίδιο υγιεινής τροφίμων, οι διαδικασίες δεν εφαρμόζονταν αποτελεσματικά από τον κ. Ali ή το προσωπικό του, διαφορετικά τα ζητήματα με τα παράσιτα θα είχαν αντιμετωπιστεί.
Ο κ. Ali συμφώνησε να κλείσει οικειοθελώς την επιχείρηση και του επετράπη να ξανανοίξει μετά τον βαθύ καθαρισμό του συνόλου των εγκαταστάσεων, την ολοκλήρωση των εργασιών στεγανοποίησης κατά των αρουραίων και την εξουδετέρωση των παρασίτων.
Επιδόθηκε ειδοποίηση βελτίωσης της υγιεινής στην εταιρεία, η οποία απαιτούσε την εφαρμογή συστήματος διαχείρισης ασφάλειας τροφίμων, το οποίο στη συνέχεια τηρήθηκε.
Στον κ. Ali δόθηκε η ευκαιρία να εξηγήσει πώς προέκυψαν τα ζητήματα, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει δώσει κάποια εξήγηση.
Πηγή: food service equipment journal