Aντί να αξιοποιούνται τα ντόπια προϊόντα και να ενισχύεται η εγχώρια παραγωγή, χάνονται πολλά χρήματα στο εξωτερικό λόγω της εισαγωγής τροφίμων.
«Ζήσε τον μύθο σου στην Ελλάδα» ήταν η διαφημιστική καμπάνια του υπουργείου Τουρισμού για το 2022, με στόχο να προσελκύσει κυρίως επισκέπτες από το εξωτερικό. Βεβαίως, δεν αρκεί μόνον αυτό, αφού οι υποδομές και ό,τι αυτές περικλείουν πρέπει να είναι το ίδιο δελεαστικές για τους τουρίστες.
Ένα από αυτά τα «προνόμια», λοιπόν, ήταν και το περίφημο «Ελληνικό Πρωινό» το οποίο εισήγαγε στις αρχές του 2010 το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που έχει στόχο να αναδείξει και να προωθήσει τον γαστρονομικό πλούτο του τόπου μας, μέσα από το πρωινό γεύμα.
Κι ενώ όλα αυτά γίνονται επί χάρτου, στην πραγματικότητα, μόλις 843 επιχειρήσεις συμμετέχουν στο πρόγραμμα, σύμφωνα με τον ιστότοπο www.greekbreakfrast.gr, αριθμός που αντιστοιχεί σε λιγότερο από το 10% του συνόλου των ξενοδοχειακών μονάδων που λειτουργούν στη χώρα μας.
Συγκεκριμένα, στην Κρήτη μόνο το 8% των ξενοδοχειακών μονάδων συμμετείχε το 2020. Όμως στα 5άστερα ξενοδοχεία το ποσοστό άγγιζε το 38%, αλλά στις πιο χαμηλές κατηγορίες το ποσοστό συμμετοχής έπεφτε κατακόρυφα.
Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στη Σαντορίνη, όπου από τα 300 καταλύματα, 21 μόνον είχαν συμμετάσχει στο πρόγραμμα «Ελληνικό Πρωινό», μέχρι τις αρχές του 2021. Αυτό σημαίνει πως οι τουρίστες που επισκέπτονται τη Σαντορίνη δεν θα δοκιμάσουν τα δύο ΠΟΠ προϊόντα του νησιού, που είναι η φάβα και το ντοματάκι.
Ο λόγος που επικαλούνται τα περισσότερα ξενοδοχεία και δεν μπαίνουν στο πρόγραμμα, είναι το υψηλό κόστος αυτών των προϊόντων. Έτσι αντικαθιστούν τα εγχώρια με εισαγόμενα, έστω χαμηλότερης ποιότητας, προκειμένου να ανταπεξέλθουν οικονομικά.
Όπως αναφέρει έρευνα της «διαΝΕΟσις*» με τίτλο «Τουρισμός και Αγροδιατροφή στην Ελλάδα» από το 13,24% του εισερχόμενου τουριστικού εισοδήματος, 6,75% αφορά τα καταλύματα και συμπεριλαμβάνει τα τρόφιμα εστιατορίου, ενώ 1,27% αφορά την (εκτός καταλυμάτων) εστίαση. Για τα τρόφιμα εστιατορίου το ποσοστό των εισαγόμενων προϊόντων ανέρχεται σε 74,4% για τα ξενοδοχεία ενός αστέρα, 62% για τα ξενοδοχεία 2 αστέρων, 35,7% για τα ξενοδοχεία 3 αστέρων, 28,8% για τα ξενοδοχεία 4 αστέρων και 39,6% για τα ξενοδοχεία 5 αστέρων.
Όπως γίνεται αντιληπτό αντί να αξιοποιούνται τα ντόπια προϊόντα και να ενισχύεται η εγχώρια παραγωγή, χάνονται πολλά χρήματα στο εξωτερικό λόγω της εισαγωγής τροφίμων.
Οι λόγοι που δεν πέτυχε η συνεργασία ανάμεσα στους κλάδους της αγροδιατροφής και του τουρισμού, υπεύθυνοι του τουρισμού μιλούν αφενός για το μεγάλο κόστος, για την καθυστέρηση των παραδόσεων, καθώς και για τις μη επαρκείς διαθεσιμότητες των προϊόντων, ενώ δεν αφήνουν ασχολίαστο και το γεγονός πως δεν υπάρχει συνεννόηση με τους παραγωγούς.
* Η διαΝΕΟσις είναι ένας ανεξάρτητος, μη-κερδοσκοπικός ερευνητικός οργανισμός που παράγει μελέτες και ερευνητικό έργο πάνω στα σημαντικά θέματα της εποχής μας, επιδιώκοντας να προσφέρει συγκεκριμένες προτάσεις πολιτικής, διενεργεί σε βάθος δημοσιογραφικές έρευνες δίνοντας έμφαση στην τεκμηριωμένη ανάλυση και την ολοκληρωμένη πληροφόρηση και εΕπικοινωνεί τα αποτελέσματα των ερευνών με εκλαϊκευμένο και προσιτό τρόπο, χρησιμοποιώντας μια πληθώρα οπτικοακουστικών μέσων.
Πηγή: meatnews.gr