Οι διατροφικές ετικέτες που προορίζονται να προωθήσουν την υγιεινή διατροφή θα μπορούσαν να αποθαρρύνουν τις πωλήσεις τροφίμων.
Ο Οργανισμός Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ (FDA) εξετάζει επί του παρόντος αν θα απαιτήσει την επισήμανση των τροφίμων στην μπροστινή πλευρά της συσκευασίας, και τα αποτελέσματα μιας πρόσφατης μελέτης μπορεί να υποδηλώνουν μια απρόβλεπτη αντίδραση στον προτεινόμενο κανονισμό.
Μέσω ενός πρόσφατα προτεινόμενου κανόνα, ο οργανισμός εισήγαγε ετικέτες που επισημαίνουν τα κορεσμένα λιπαρά, το νάτριο και την προστιθέμενη ζάχαρη. Κάθε τιμή στις ετικέτες, ένα ποσοστό της συνιστώμενης ημερήσιας αξίας, αντιστοιχεί σε ένα από τα τρία επίπεδα: Χαμηλό, μέτριο και υψηλό.
Η μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Food Policy, εξέτασε τις ετικέτες στην μπροστινή πλευρά της συσκευασίας που δηλώνουν το περιεχόμενο στο εσωτερικό της ως «υγιεινό». Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι ετικέτες μείωναν την προθυμία των καταναλωτών να πληρώσουν για γιαούρτι, εκτός εάν ο ισχυρισμός υποστηριζόταν από την υποστήριξη του FDA και μια εξήγηση σχετικά με τα κριτήρια του οργανισμού για τον χαρακτηρισμό.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Σάπια τρόφιμα, κατσαρίδες και ποντίκια σε κεντρικό παντοπωλείο – Έκλεισε η επιχείρηση
Η ομάδα των ερευνητών ζήτησε από 308 άτομα να εξετάσουν τα σχέδια ετικετών στην πρόσοψη της συσκευασίας για ελληνικό γιαούρτι φράουλας και να δηλώσουν πόσο ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν γι’ αυτό. Ένα σχέδιο συσκευασίας περιλάμβανε μια ετικέτα «υγιεινής», ένα σχέδιο περιλάμβανε μια ετικέτα «εξαιρετικής γεύσης», ένα σχέδιο περιλάμβανε και τις δύο ετικέτες και το τελευταίο σχέδιο, το σχέδιο ελέγχου, δεν περιείχε καμία από τις δύο ετικέτες.
Σε σύγκριση με τον έλεγχο, οι ερωτηθέντες ήταν διατεθειμένοι να δαπανήσουν 18% λιγότερο για το «υγιεινό» γιαούρτι και 25% λιγότερο για το γιαούρτι που έφερε και την ετικέτα «υγιεινό» και την ετικέτα «υπέροχη γεύση».
Αξίζει να σημειωθεί ότι η αρνητική εντύπωση που συνδέεται με την ετικέτα «υγιεινή» μετριάστηκε όταν συνοδευόταν από το ακόλουθο κείμενο: «Το προϊόν που μόλις παρατηρήσατε διαθέτει το σύμβολο «υγιεινό». Αυτή η ετικέτα υποδηλώνει ότι το προϊόν πληροί τα προτεινόμενα κριτήρια του FDA για να χαρακτηριστεί ως «υγιεινό», τα οποία απαιτούν συγκεκριμένα το προϊόν να είναι χαμηλό σε κορεσμένα λιπαρά, πρόσθετη ζάχαρη και νάτριο».
Αν και οι καταναλωτές μπορεί να είναι μπερδεμένοι ή επιφυλακτικοί σχετικά με τους ισχυρισμούς περί υγείας, η αντιλαμβανόμενη αξιοπιστία των έγκυρων πηγών επηρεάζει τη συμπεριφορά τους, σύμφωνα με τη μελέτη.