ΑρχικήΝέαFDA: Έγκριση ισχυρισμού υγείας για τη μαύρη σοκολάτα! "Κάνει καλό στην καρδιά"

FDA: Έγκριση ισχυρισμού υγείας για τη μαύρη σοκολάτα! “Κάνει καλό στην καρδιά”

2 λεπτά ανάγνωσης

Η απόφαση αφορά μόνο προϊόντα με τουλάχιστον 4% περιεκτικότητα σε φλαβονόλη.

Δικαίωση για τους υπέρμαχους της μαύρης σοκολάτας, καθώς ο Οργανισμός Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ (FDA) πρόκειται να επιτρέψει τη διατύπωση των έγκυρων ισχυρισμών για τα οφέλη της υγείας που προσφέρει αυτή.

- Advertisement -

Πιο συγκεκριμένα, ο FDA, μετά από αίτημα της εταιρείας σοκολάτας Barry Callebaut το 2018, συμφώνησε με την ένταξη της σύνδεσης της μαύρης σοκολάτας και των φλαβανολών του κακάο με τον μειωμένο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων.

Όπως έχει αναφέρει το cibum σε παλαιότερα δημοσιεύματα, οι φλαβανόλες του κακάο διαθέτουν ευεργετικές ιδιότητες μείωσης των κινδύνων καρδιαγγειακών παθήσεων. Βέβαια, υπάρχει επί του παρόντος περιορισμένη έρευνα για αυτό, γεγονός που επίσης πρέπει να επισημαίνεται στις ετικέτες.

- Advertisement -

Σύμφωνα με τον ιστότοπο Food Dive, o ισχυρισμός θα εμφανίζεται μόνο σε προϊόντα που χρησιμοποιούν σκόνη κακάο με υψηλή περιεκτικότητα σε φλαβανόλη, τουλάχιστον 4%, όχι κανονική σκόνη κακάο, σοκολάτα ή άλλα τρόφιμα που παρασκευάζονται από κόκκους κακάο.

Λίγα χρόνια πίσω, μια μελέτη, στην οποία συμμετείχαν και επιστήμονες από την εταιρεία σοκολάτας Hershey και δημοσιεύτηκε στο Journal of Agricultural and Food Chemistry ανέφερε πως η φυσική σκόνη κακάο εμπεριέχει περίπου 3,5% φλαβανόλες. Αλλά αυτό το ποσοστό μειώνεται, όταν γίνεται επεξεργασία της σοκολάτας για να αφαιρεθεί η πικρή γεύση της.

- Advertisement -

Δεν είναι σαφές με ποιον ακριβώς τρόπο θα γίνεται αυτή η αναφορά στα προϊόντα, αλλά παραγωγοί συστατικών υψηλής τεχνολογίας που επικεντρώνονται στις φλαβανόλες θα μπορούσαν να επωφεληθούν από αυτό.

Υπενθυμίζεται πως η ΕΕ επιτρέπει έναν παρόμοιο ισχυρισμό, σύμφωνα με τον οποίο οι κατασκευαστές μπορούν να αναφέρουν πως η ημερήσια πρόσληψη 200 χιλιοστόγραμμα φλαβανολών κακάο μπορεί να διατηρήσει την ελαστικότητα των αιμοφόρων αγγείων, τον οποίο μπορεί κανείς να εντοπίσει σε σοκολάτες, όπως η ChoVita και η Barry Callebaut.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.