Η αγορά προϊόντων αθλητικής διατροφής βρίσκεται σε πορεία ανάκαμψης.
Η κατηγορία της αθλητικής διατροφής ατόνησε λίγο τους πρώτους μήνες της πανδημίας COVID-19, όταν οι αθλητικές διοργανώσεις μπήκαν σε καραντίνα, αλλά η επαναλειτουργία του 2021 ενίσχυσε το ενδιαφέρον των καταναλωτών.
Τι δείχνουν οι αριθμοί
Τα στοιχεία της IRI για το 2021, δείχνουν αυξήσεις σε διψήφια ποσοστά ή κοντά σε διψήφια ποσοστά σε όλες τις κατηγορίες αθλητικής διατροφής. Οι πωλήσεις των αθλητικών ποτών αυξήθηκαν κατά 19,7% στα 9,5 δισεκατομμύρια δολάρια, οι πωλήσεις των προϊόντων ελέγχου βάρους αυξήθηκαν κατά 19,4% στα 5,5 δισεκατομμύρια δολάρια και οι πωλήσεις στη κατηγορία των σνακ / μπάρες δημητριακών αυξήθηκαν κατά 9,7% στα 6,7 δισεκατομμύρια δολάρια.
Τα στοιχεία της Nielsen για τo 2021, δείχνουν ότι η κατηγορία διατροφής επιδόσεων σημείωσε αύξηση 20% στις πωλήσεις στα 2,9 δισεκατομμύρια δολάρια. Μεταξύ των πιο εύρωστων υποκατηγοριών ήταν τα ροφήματα, με αύξηση 32,5% στα 1,2 δισ. δολάρια, οι μπάρες, με αύξηση 10,7% στα 1,1 δισ. δολάρια, καθώς και η σκόνη πρωτεΐνης, με αύξηση 17,6% στα 510 εκατ. δολάρια.
Σε μια έκθεση του Φεβρουαρίου 2021 για τα αθλητικά ποτά και τα ποτά επιδόσεων, η Mintel μέτρησε αύξηση 18% από το 2015 έως το 2020 και η εταιρεία προέβλεψε άλλη μια αύξηση 26% έως το 2025 σε περισσότερα από 13,5 δισεκατομμύρια δολάρια.
Τα στοιχεία που παρέχονται από την Innova Market Insights δείχνουν ότι η αγορά της Βόρειας Αμερικής είναι μία από τις πιο ενεργές για την ανάπτυξη νέων προϊόντων στον τομέα της αθλητικής διατροφής, αντιπροσωπεύοντας το 28% των συνολικών εισαγωγών προϊόντων και το 14% των εισαγωγών αθλητικών σνακ και μπάρες μεταξύ Οκτωβρίου 2020 και Σεπτεμβρίου 2021. Παρόλο που αντιπροσωπεύει ένα υπερβολικά μεγάλο συνολικό μερίδιο των παγκόσμιων λανσαρισμάτων, ωστόσο, η μέση ετήσια αύξηση των ΗΠΑ στις εισαγωγές προϊόντων αθλητικής διατροφής ήταν πιο αργή – περίπου 10% κατά την τελευταία πενταετία, έναντι 17% παγκοσμίως.
Οι κορυφαίες κατηγορίες στις εισαγωγές προϊόντων αθλητικής διατροφής στις ΗΠΑ είναι οι σκόνες πρωτεΐνης, τα συμπληρώματα διατροφής και τα ενεργειακά ροφήματα, ενώ έρευνα της Innova για τους καταναλωτές το 2021 δείχνει ότι το 41% των Αμερικανών καταναλωτών χρησιμοποιούν προϊόντα ενυδάτωσης πριν, κατά τη διάρκεια ή μετά την άσκηση.
Επιπτώσεις της πανδημίας
Τα αρχικά στάδια της πανδημίας ήταν δύσκολα για την κατηγορία της αθλητικής διατροφής, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ανάλυσης τροφίμων και ποτών, Spoonshot. Κατά τη διάρκεια του 2020, το ενδιαφέρον για την κατηγορία μειώθηκε κατά 35%, καθώς οι αθλητικές δραστηριότητες ήταν σπάνιες και οι μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις ακυρώθηκαν.
Η πανδημία επηρέασε επίσης τη νοοτροπία των καταναλωτών, ενισχύοντας το ενδιαφέρον για την ανοσία, τη γνωστική υγεία και την υγεία του εντέρου. Ένα μεγάλο ποσοστό των καταναλωτών προϊόντων αθλητικής διατροφής δίνει μεγαλύτερη έμφαση στη βελτίωση της δύναμης και των επιδόσεων, καθώς συνδέουν τη βέλτιστη φυσική κατάσταση με τη βελτίωση της υγείας του ανοσοποιητικού.
Ετικέτες και τάσεις
Οι ετικέτες που σχετίζονται με την πρωτεΐνη είναι η κυρίαρχη τάση στην κατηγορία των αθλητικών μπαρών, που βρίσκεται στο 97% των λανσαρισμένων προϊόντων στις ΗΠΑ το 2021, σύμφωνα με την Innova, ενώ άλλες ετικέτες που σχετίζονται με την υγεία περιλαμβάνουν τις φυτικές ίνες (25%) και την ενέργεια (22%).
Η ετικέτα “χωρίς ζάχαρη” είναι ο κορυφαίος ισχυρισμός μεταξύ των αθλητικών ποτών, που εμφανίζεται στο 33% των λανσαρισμάτων στις ΗΠΑ το 2021, ενώ η “ενέργεια” αναφέρεται στο 27% των περιπτώσεων και η χαμηλή/μηδενική/μειωμένη θερμιδική αξία τονίζεται στο 21% των προϊόντων.
Η έκθεση της Mintel προέβλεψε ανάπτυξη για τις εταιρείες που χρησιμοποιούν μηνύματα για να τοποθετήσουν τα προϊόντα τους ως μέρος της ρουτίνας αυτοφροντίδας και να παρέχουν λόγους για τη χρήση τους εκτός από τη διάρκεια της άσκησης. Θα πρέπει να συνδέουν συγκεκριμένα κοινά συστατικά, όπως οι βιταμίνες Β, με τα οφέλη που υποστηρίζουν και να αναδεικνύουν οφέλη πέρα από την ενυδάτωση.
Η έρευνα της Spoonshot διαπίστωσε ότι οι κορυφαίες ετικέτες αθλητικής διατροφής περιλαμβάνουν “περιέχει πρωτεΐνη”, που συναντάται στο 44,6% των περιπτώσεων, “χωρίς γλουτένη” με 33,9%, και “φυσικό” με 14,1%. Με βάση την ανάλυση της εταιρείας των διαδικτυακών συζητήσεων των καταναλωτών σχετικά με την αθλητική διατροφή, οι κορυφαίες υποκατηγορίες ενδιαφέροντος περιλαμβάνουν συμπληρώματα, χυμούς και smoothies, ξηρούς καρπούς, δημητριακά και σνακ.
Συνολικά, η κατηγορία έχει ξεφύγει από την παραδοσιακή στόχευση της αγοράς για ενέργεια και μυϊκή αύξηση ως ισχυρισμούς υγείας, με προϊόντα πιο ειδικά σχεδιασμένα για την υγεία του εγκεφάλου ή του εντέρου. Συστατικά όπως η γλουταμίνη και η L-καρνιτίνη στοχεύουν στην απώλεια βάρους, ενώ οι σπόροι chia και τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα στοχεύουν στην υγεία της καρδιάς. Τα “λειτουργικά οφέλη” όπως η ανακούφιση από το άγχος ή η βελτίωση της μνήμης, έχουν αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία πέντε χρόνια και αναμένεται να αυξηθούν κατά 30% τους επόμενους 12 μήνες, σύμφωνα με την Spoonshot.
Το καταναλωτικό προφίλ
Δεδομένου ότι μόνο το 16% των καταναλωτών θεωρούν τους εαυτούς τους “αθλητές”, οι εταιρείες δεν θα πρέπει να στοχεύουν τα μηνύματα των προϊόντων να είναι πολύ στενά σε εκείνους που ταυτίζονται με αυτόν τον τίτλο, προτείνει η Mintel. Τα στοιχεία που συγκέντρωσε η εταιρεία σε συνεργασία με τη Lightspeed έδειξαν επιπλέον ότι το 39% των ερωτηθέντων θεωρούν τους εαυτούς τους “μανιώδεις ασκούμενους” και ένα άλλο 29% είναι “περιστασιακοί ασκούμενοι”.
Οι νεότερες γενιές είναι πολύ επιφυλακτικές για το τι περιέχουν τα προϊόντα αθλητικής διατροφής και αρκετά ευαισθητοποιημένες σε θέματα υγείας. Δεν έλκονται πλέον από προϊόντα που μοιάζει με “εξοπλισμό” ή έχουν έντονα χρώματα.