Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024
10.1 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Bar code: Κοντεύει τα 50 και δίνει τη σκυτάλη στους… “απογόνους” του !

ΑρχικήPicksNews LineBar code: Κοντεύει τα 50 και δίνει τη σκυτάλη στους… "απογόνους" του !
spot_img

Ίσως αποτελεί τον πιο γνώριμο ήχο που μπορεί να ακούσει κάποιος κατά την επίσκεψή του σε ένα σούπερ μάρκετ, ενίοτε μπορεί να καταντήσει και εκνευριστικός όταν ακούγεται από πολλά σημεία του καταστήματος.

Ο λόγος για τον ήχο του bar code (στα ελληνικά “γραμμωτός κώδικας”) που διαθέτουν όλα τα προϊόντα επάνω στη συσκευασία τους. Πώς ξεκίνησαν όμως, όλα; Αυτό μάλλον δεν είναι και τόσο γνωστό.

Σίγουρα δεν προκαλεί καθόλου έκπληξη το γεγονός ότι ο κλάδος των τροφίμων και τα παντοπωλεία υιοθέτησαν πρώτοι την εν λόγω τεχνολογία το 1974 με το πρώτο bar code να κάνει την εμφάνισή του σε ένα πακέτο τσίχλες. Δεδομένου ότι η εν λόγω τσίχλα βρίσκεται στο Μουσείο Smithsonian της Ουάσινγκτον, αντιλαμβανόμαστε τη σημασία της εφεύρεσης. 

Νωρίτερα, το 1971 μια ομάδα ανταγωνιστικών σούπερ μάρκετ είχαν συμφωνήσει ότι αποτελούσε επιτακτική ανάγκη η δημιουργία ενός νέου συστήματος σήμανσης των προϊόντων με τους ιθύνοντες να καταλήγουν στα βασικά σημεία του.

Παρά το γεγονός ότι η πρώτη πατέντα είχε κατοχυρωθεί ήδη από το 1952, η τεχνολογία σε σαρωτές και υπολογιστές δεν ήταν ακόμα συμβατή.

Όταν τελικά καλύφθηκε το κενό και η απαιτούμενη τεχνολογία ήταν διαθέσιμη, το σύστημα απογειώθηκε με τη χρήση του να υιοθετείται σε όλες τις άκρες του κόσμου και φυσικά, σε πολλούς άλλους κλάδους επιχειρηματικής δραστηριότητας.

“Η εισαγωγή γραμμωτών κωδίκων και της τεχνολογίας σάρωσης έφερε μια νέα πραγματικότητα τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τους λιανοπωλητές”, σύμφωνα με τον Δρ. Πίτερ Στίβενς, CEO του Ινστιτούτου GS1 της Νέας Ζηλανδίας, ο οποίος προσθέτει:

“Οι καταναλωτές έπρεπε να συμφωνήσουν ότι μπορούσαν να εμπιστευτούν ένα σούπερ μάρκετ γιατί μέχρι τότε κάθε φορά που έπαιρναν ένα προϊόν, δεν υπήρχε αυτοκόλλητο με την τιμή πάνω. Έπρεπε, λοιπόν, να πιστέψουν ότι θα χρεώνονταν με την ίδια τιμή που είχαν δει στο ράφι. Τα συνδικάτα ανησυχούσαν ότι οι άνθρωποι θα απολυθούν και ότι θα αντικατασταθούν από τα ρομπότ. Η αυτόματη λήψη δεδομένων ήταν μια τεράστια ιδέα εκείνη την εποχή.”

Σήμερα οι καταναλωτές όλο και περισσότερο ρωτούν πράγματα για τα προϊόντα προτού τα αγοράσουν, όπως “τι είναι;”, “από πού προέρχεται;”, “τι περιέχει;”, ενώ και οι επιχειρήσεις προχωρούν σε μετασχηματισμό με σύμμαχο το διαδίκτυο.

“Ο COVID-19 και η επόμενη γενιά ψηφιακών εργαλείων μεταμορφώνουν ξανά την παγκόσμια οικονομία”, αναφέρει ο Δρ. Στίβενς, με τις αλυσίδες εφοδιασμού προϊόντων να αναμένεται να γίνουν πιο ανθεκτικές.

Ο αριθμός των καταναλωτών που ψωνίζουν online αντί να πάνε στο σούπερ μάρκετ αυξάνεται συνεχώς, διαμορφώνοντας μια νέα κανονικότητα με πρωταγωνιστή το smartphone αφού μέσω αυτού οι καταναλωτές θα παίρνουν όλες τις απαντήσεις στα ερωτήματα που θα έχουν γύρω από ένα προϊόν προτού το αγοράσουν.

«Υπάρχουν περισσότεροι άνθρωποι με ευαισθησίες γύρω από τα τρόφιμα, τα αλλεργιογόνα, τα συστατικά και αποδεδειγμένα πλέον θέλουν να μαθαίνουν περισσότερα για τα προϊόντα. Θα έλεγα ότι τα smartphones που όλοι κουβαλάμε, είναι πολύ πιο ισχυρά στο σημείο πώλησης από οτιδήποτε μπορεί να βρει κανείς σε ένα σούπερ μάρκετ. Ο κόσμος πλέον γνωρίζει ότι αυτός είναι ένας τρόπος για να κάνει ερωτήσεις. Τώρα οι άνθρωποι σαρώνουν ένα προϊόν και λένε πες μου περισσότερα”, καταλήγει ο Δρ. Στίβενς.

Πληροφορίες από Food technology nz

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Πόσο επικίνδυνα είναι τα γαριδάκια – Εργαστηριακή ανάλυση

Γαριδάκια και σνακ καλαμποκιού: Τα μισά περιέχουν τοξικές και καρκινογόνες ουσίες.

Τα φακελάκια τσαγιού απελευθερώνουν εκατομμύρια μικροπλαστικά στο τσάι σας – Νέα επιστημονικά ευρήματα

Τα εμπορικά φακελάκια τσαγιού απελευθερώνουν δισεκατομμύρια μικροπλαστικά, που εισέρχονται στα ανθρώπινα εντερικά κύτταρα.

Η φωτεινή πλευρά του κουρκουμά

Ώρα να αναδειχθούν τα πλεονεκτήματα του υποτιμημένου αυτού μπαχαρικού.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο