Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024
18.2 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Εταιρείες τροφίμων που άλλαξαν λογότυπα και μασκότ λόγω ρατσιστικών στερεοτύπων

ΑρχικήΝέαΙστορία ΤροφίμωνΕταιρείες τροφίμων που άλλαξαν λογότυπα και μασκότ λόγω ρατσιστικών στερεοτύπων
spot_img

Τα τελευταία χρόνια δεν είναι λίγες οι εταιρείες που προχώρησαν σε αλλαγή ονόματος και λογότυπου δεδομένου ότι διαπιστώθηκε πως ήταν σαφώς επηρεασμένα από φυλετικά ή ρατσιστικά στερεότυπα προηγούμενων δεκαετιών από τα οποία οι εν λόγω εταιρείες ήθελαν να αποστασιοποιηθούν.

Βέβαια οι περισσότερες από τις προβληματικές συσκευασίες των εμπορικών σημάτων τροφίμων εξακολουθούν να βρίσκονται στα ράφια των παντοπωλείων καθώς κάθε μασκότ τους, έχει κοστίσει εκατομμύρια για την αναγνώριση του από το κοινό και όπως υποστηρίζουν και οι βασικές αρχές του marketing πληρώνεις λιγότερα για ένα εμπόρευμα από ό,τι για ένα εμπορικό σήμα.

Μερικές όμως το τόλμησαν και κέρδισαν μόνο και μόνο από την προβολή και την έκταση που πήρε η είδηση στα ΜΜΕ.

Aunt Jemima, 1889 έως 2021

Η Quaker Oats, θυγατρική της PepsiCo, ανακοίνωσε τον Ιούνιο του 2020 ότι θα αποσύρει τη μάρκα Aunt Jemima, λέγοντας ότι η εταιρεία αναγνωρίζει ότι «η προέλευση της θείας Jemima βασίζεται σε ένα φυλετικό στερεότυπο». Η εταιρεία ονομάζεται πλέον Pearl Milling Company.

Στα τέλη του 1800, ο εκδότης της εφημερίδας του Μιζούρι, Chris L. Rutt, αποφάσισε να ονομάσει τη μάρκα του αλευριού που φουσκώνει μόνο του “Aunt Jemima”. Μια πρώην σκλάβα ονόματι Nancy Green προσλήφθηκε αργότερα για να απεικονίσει τη θεία Jemima ως «μαμά», μια ρατσιστική καρικατούρα που απεικονίζει τις σκλάβες ως χαμογελαστές, χαρούμενες νοικοκυρές για λευκές οικογένειες.

«Αναγνωρίζουμε ότι η προέλευση της Aunt Jemima βασίζεται σε ένα φυλετικό στερεότυπο», δήλωσε η Kristin Kroepfl, αντιπρόεδρος και επικεφαλής μάρκετινγκ της Quaker Foods North America, σε δελτίο τύπου. «Καθώς εργαζόμαστε για να σημειώσουμε πρόοδο προς τη φυλετική ισότητα μέσω πολλών πρωτοβουλιών, πρέπει επίσης να ρίξουμε μια προσεκτική ματιά στο χαρτοφυλάκιο των εμπορικών σημάτων μας και να διασφαλίσουμε ότι αντικατοπτρίζουν τις αξίες μας και ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των καταναλωτών μας».

Uncle Ben’s, 1946-2020

Η Ben’s Original, πρώην Uncle’s Ben’s, ιδρύθηκε το 1946 και τον Ιούνιο του 2020, λίγες ώρες αφότου ανακοινώθηκε ότι το λογότυπο της Aunt Jemima θα άλλαζε, η μητρική εταιρεία του – τότε – Uncle Ben’s, η Mars, ανακοίνωσε ότι θα «εξελίξει» και την επωνυμία της.

«Καθώς ακούμε τις φωνές των καταναλωτών, ειδικά στην κοινότητα των Μαύρων, και τις φωνές των συνεργατών μας σε όλο τον κόσμο, αναγνωρίζουμε ότι τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να εξελίξουμε την επωνυμία του Uncle Ben’s, συμπεριλαμβανομένου του λογοτυπου, κάτι που θα κάνουμε», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η εταιρεία, η οποία το Σεπτέμβριο του 2020, αποκάλυψε το νέο της όνομα, Ben’s Original.

Να αναφέρουμε ότι ο θείος Μπεν είχε μια «αμφιλεγόμενη ιστορία», όπως έγραψε ο Στιούαρτ Έλιοτ σε άρθρο των New York Times του 2007. «Οι λευκοί Νότιοι κάποτε χρησιμοποιούσαν το «θείος» και το «θεία» ως προσφώνηση για τους μεγαλύτερης ηλικίας μαύρους επειδή αρνούνταν να τους αποκαλέσουν “κύριο” και “κυρία”».

Eskimo Pie, 1921 – 2020

Το παγωτό που πήρε το όνομά του από μια φυλή της Βόρειας Αμερικής έγινε αντικείμενο διαμάχης το 2009, όταν μια Καναδή γυναίκα των Ινουίτ ισχυρίστηκε ότι το όνομα του προϊόντος προσέβαλε την κληρονομιά της. Έκτοτε μια μάχη έχει ξεσπάσει στο βόρειο κομμάτι της Βόρειας Αμερικής ενάντια στη χρήση της λέξης «Εσκιμώοι» για να περιγράψει ανθρώπους με κληρονομιά Inuit και Yupik, αλλά δεν έχει πάρει δημοσιότητα.

Η λέξη «Εσκιμώος» έχει υποτιμητική σημασία, προερχόμενη από μη γηγενείς εποίκους που αποίκησαν περιοχές της Αρκτικής, σύμφωνα με το Insider.

Πρόσφατα, ανακοινώθηκε ότι το Eskimo Pie, ένα προϊόν Grand Ice Cream της Dreyer, θα αλλάξει όνομα και μάρκετινγκ αφού αναγνωρίζει την προβληματική προέλευσή του,  ανέφεραν οι New York Times. Θα ονομάζεται πλέον Edy’s Pie, σύμφωνα με την USA Today.

Mrs. Butterworth, 1961 – σήμερα

Εδώ και χρόνια, το σχήμα των μπουκαλιών σιροπιού της Mrs. Butterworth ήταν ένα σημείο διαμάχης. «Οι κριτικοί έχουν από καιρό συσχετίσει το σχήμα του μπουκαλιού με τη “mammy”, μια καρικατούρα των μαύρων γυναικών που υπηρετούσαν τους λευκούς», έγραψε η Μαρία Κράμερ.

Η Conagra Brands, η μητρική εταιρεία, δημοσίευσε επίσης μια δήλωση λέγοντας ότι έχουν ξεκινήσει μια επανεξέταση της μάρκας και της συσκευασίας.

«Η επωνυμία της Mrs. Butterworth, συμπεριλαμβανομένης της συσκευασίας του σιροπιού της, έχει σκοπό να παραπέμπει στις εικόνες μιας στοργικής γιαγιάς. Είμαστε αλληλέγγυοι με τις κοινότητες Μαύρων και αντιλαμβανόμαστε ότι η συσκευασία μας μπορεί να ερμηνεύεται με τρόπο εντελώς ασυνεπή με τις αξίες μας», αναφερόταν στη δήλωση.

Rastus, 1901 – 1925

Από τη δεκαετία του 1880, το «Rastus» θεωρείται κατά γενική ομολογία ένας υποτιμητικός όρος για τους μαύρους άνδρες. Σε διαφημίσεις κατά το πρώτο μέρος του 20ου αιώνα, ο χαμογελαστός σεφ απεικονίζεται σχεδόν σαν παιδί και αμόρφωτος.

Το Cream of Wheat έβγαλε τον Rastus από το κουτί το 1925 και τον αντικατέστησε με ένα πορτρέτο του Frank L. White, ενός σεφ από το Σικάγο που παραμένει στο κουτί μέχρι σήμερα.

Τον Ιούνιο του 2020, η B&G Foods, η μητρική εταιρεία της Cream of Wheat, εξέδωσε μια δήλωση ανακοινώνοντας τα σχέδιά της να προβεί σε άμεση αναθεώρηση της συσκευασίας της μάρκας.

«Κατανοούμε ότι υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με την εικόνα του σεφ και δεσμευόμαστε να αξιολογήσουμε τις συσκευασίες μας και να λάβουμε προληπτικά μέτρα για να διασφαλίσουμε ότι εμείς και οι επωνυμίες μας δεν συμβάλλουν ακούσια στον συστημικό ρατσισμό. Η B&G Foods αντιτίθεται κατηγορηματικά ενάντια στην προκατάληψη και την αδικία κάθε είδους», δήλωσε η εταιρεία.

Miss Chiquita, 1944 – σήμερα

Το λογότυπο της Chiquita χρησιμοποιεί ένα καπέλο φρούτων τύπου Carmen – Miranda που δίνει μια εξωτική και εξιδανικευμένη εικόνα των τροπικών περιοχών. Η Miss Chiquita απεικονιζόταν ως μπανάνα μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1980 όταν ο καλλιτέχνης Oscar Grillo, ο δημιουργός του Pink Panther, ενημέρωσε το λογότυπο και του έδωσε καθαρά γυναικεία όψη με το καπέλο φρούτων στο κεφάλι της.

Frito Bandito, 1967 – 1971

Μιλώντας σπασμένα αγγλικά και ληστεύοντας ανυποψίαστους περαστικούς, ο Frito Bandito ήταν ένας οπλισμένος Μεξικανός απατεώνας με ατημέλητο βλέμμα και χρυσό δόντι.

Απαντώντας σε μήνυση της μεξικανοαμερικανικής επιτροπής για δυσφήμιση, ο γίγαντας των σνακ καθάρισε την εμφάνιση του Frito Bandito. Ωστόσο, τα χτενισμένα μαλλιά και η πιο φιλική έκφραση δεν έπεισαν και έτσι, τον ίδιο μήνα που υποβλήθηκε η μήνυση, η Frito – Lay απέσυρε τελικά τον Frito Bandito, σύμφωνα με το Mashed.com. 

Βούτυρο Land O’Lakes, 1928-2020

Το 2020, η Land O’Lakes άλλαξε τη συσκευασία για τα καταναλωτικά προϊόντα της για να αφαιρέσει την εικόνα μιας ιθαγενούς Αμερικανίδας με ένα φτερό στα μαλλιά της. Η νέα συσκευασία μοιάζει πολύ με την αρχική, αλλά χωρίς την εικόνα της γυναίκας. 

Sambo, 1957 – 1981

Όταν οι εστιάτορες Sam Battistone και Newell Bohnett εγκαινίασαν το Sambo’s, επέμειναν ότι το όνομά του δεν είχε καμία σχέση με ένα παιδικό βιβλίο της εποχής, «The Story of Little Black Sambo».

Ωστόσο, αξιοποίησαν το συνειρμό, με τη διακόσμηση να είναι εμπνευσμένη από το «Little Black Sambo».

Στα τέλη της δεκαετίας του 1970 , η αλυσίδα είχε 1.200 εστιατόρια σε 47 πολιτείες. Μετά από κάποιες αντιδράσεις, μια αλλαγή ονόματος και μια προσπάθεια αλλαγής εταιρικής ταυτότητας, τελικά, η αλυσίδα χρεοκόπησε το 1981.

Funny Face Drink Mix, 1964 – 1965

Όταν η Kool – Aid άρχισε να κυριαρχεί στην αγορά αναψυκτικών, η Pillsbury αποφάσισε να δημιουργήσει τη δική της ανταγωνιστική μάρκα: το Funny Face.

Το Injun Orange και το Chinese Cherry είναι πραγματικές παραλλαγές του Funny Face. Καρικατούρες συνόδευαν κάθε μία από τις γεύσεις.

Τον Ιούλιο του 1965 , η Pillsbury αντάλλαξε τις αρχικές της ποικιλίες με Jolly Olly Orange και Choo Choo Cherry.

Αλκοόλ βύνης Crazy Horse, 1992-2001

Το Τρελό Άλογο ήταν ηγέτης της φυλής Σιου τον 19ο αιώνα και για χρόνια η Ζυθοποιία Stroh χρησιμοποιούσε μια φιγούρα που του έμοιαζε στις συσκευασίες και στις διαφημίσεις της.

Ωστόσο, η εταιρεία αναγκάστηκε να κάνει πίσω, όταν κατατέθηκε αγωγή από το κτήμα του Crazy Horse και τη φυλή Σιου. Το 2001, η Stroh ζήτησε συγγνώμη σε μια τελετή στο Rosebud Reservation. Το προϊόν ονομάζεται πλέον Crazy Stallion.

https://www.businessinsider.com/

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Η χορτοφαγική διατροφή μπορεί να σταματήσει την επιδείνωση του καρκίνου του προστάτη

Σύμφωνα με μελέτη, οι άνδρες που καταναλώνουν μια διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, έχουν βραδύτερη εξέλιξη του καρκίνου του προστάτη σε σχέση με όσους τρώνε περισσότερο κρέας.

Η Οδύσσεια μίας μικρής ελληνικής επιχείρησης από την αγκύλωση των Εθνικών αρχών – Του Δημήτρη Γεωργαντέλη

Το ''παιχνίδι'' με την τεράστια διαφορά στο ανώτατο επιτρεπτό όριο της κουμαρίνης σε παραδοσιακά και μη κουλουράκια κανέλας!

Ηλεκτρονικό τσιγάρο: Κίνδυνος έκθεσης των εφήβων σε τοξικό μόλυβδο και ουράνιο σύμφωνα με μελέτη

Τα ευρήματα υπογραμμίζουν την ανάγκη εφαρμογής κανονισμών και προσπαθειών πρόληψης με πρωταρχικό στόχο τους εφήβους.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα