Νέα έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Atura Proteins, παραγωγού πρωτεΐνης από όσπρια, με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, αποκαλύπτει ότι οι ιδιοκτήτες και οι παραγωγοί εμπορικών σημάτων τροφίμων και ποτών, είναι πιο πιθανό (56%) να επενδύσουν τους νέους προϋπολογισμούς του R&D για το 2022, στην ανάπτυξη φυτικών προϊόντων.
Η διεύρυνση των σειρών προϊόντων που μπορεί να απευθυνθεί σε flexitarians δηλαδή, εκείνους που ακολουθούν μια φυτική διατροφή χωρίς να εξαλείψουν εντελώς το κρέας (48%), και vegans (47%) ήταν ο συνηθέστερος λόγος για επενδύσεις σε φυτικά προϊόντα, με το ενδιαφέρον από τους πελάτες λιανικής αλλά και τις περιβαλλοντικές ανησυχίες και να ακολουθούν σε ίδια ποσοστά (36%).
Από τους 102 επαγγελματίες τροφίμων και ποτών με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο που συμμετείχαν στην έρευνα, τέσσερις στους δέκα (41%) πιστεύουν ότι οι εναλλακτικές λύσεις κρέατος, π.χ. τα φυτικά υποκατάστατα κρέατος όπως ο κιμάς, θα είναι η μεγαλύτερη κατηγορία ανάπτυξης για φυτικά τρόφιμα, ακολουθούμενη από τα δημητριακά (13%) και το τυρί (12%).
«Η έρευνά μας δείχνει ότι τα προϊόντα με βάση τις φυτικές πρωτεΐνες είναι μια μεγάλη προτεραιότητα για τους επαγγελματίες στη βιομηχανία τροφίμων και ποτών, αξιοποιώντας τις εξελισσόμενες χορτοφαγικές, flexitarian και vegan δίαιτες των καταναλωτών», δήλωσε στο NewFoodMagazine ο Paul Donegan, Διευθυντής Εμπορικής Ανάπτυξης και Μάρκετινγκ στην Atura Proteins.
“Η αύξηση της ζήτησης αποτελεί σημαντική ευκαιρία για τις εταιρείες τροφίμων και ποτών. Η έρευνά μας, δείχνει ότι οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων, μπορεί να αντιμετωπίζουν ορισμένες προκλήσεις στην προμήθεια φυτικών συστατικών, οι οποίες μπορεί να αντικατοπτρίζουν τις πιέσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας που προκαλούνται από την αύξηση της ζήτησης.
“Η φυτική αγορά τροφίμων αναμένεται να αυξηθεί με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 11,9 % από το 2020 έως το 2027, και επιπλέον υπάρχουν περίπου 8,7 εκατομμύρια flexitarians στο Ηνωμένο Βασίλειο, οπότε είναι μια μεγάλη στιγμή για τις επιχειρήσεις να σκεφτούν πώς θα το αξιοποιήσουν αυτό στην αγορά”.
Επιπλέον, με τον εμπλουτισμό σε πρωτεΐνες να βρίσκεται ψηλά στην ημερήσια διάταξη, η ενσωμάτωση φυτικών πρωτεϊνών για την παροχή μιας πηγής πρωτεϊνικού ισχυρισμού, είναι σημαντική για τους παρασκευαστές προϊόντων. Περισσότεροι από τους μισούς (55%) των υπευθύνων εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα, επιβεβαίωσαν ότι η ανάπτυξη των εμπλουτισμένων με πρωτεΐνες προϊόντων, συνήθως έρχεται ως απάντηση στην αντίστοιχη ζήτηση από πιο συνειδητοποιημένους για την υγεία καταναλωτές.
“Η «δημοφιλία» της πρωτεΐνης φαίνεται πως έχει διάρκεια και η τάση προς τον εμπλουτισμό με πρωτεΐνες δεν δείχνει κανένα σημάδι επιβράδυνσης. Σε συνδυασμό με την τάση προς την παραγωγή φυτικών προϊόντων, τροφίμων και ποτών, υπάρχει μια πραγματική ευκαιρία να εξεταστούν οι εναλλακτικές πηγές πρωτεϊνών, όπως η φάβα, τα ρεβίθια και οι κόκκινες φακές, για να βοηθήσουν στην παροχή βέλτιστων προϊόντων τροφίμων και ποτών για τους καταναλωτές”, πρόσθεσε ο Donegan.