Φανταστείτε ένα ψωμάκι σαν το κλασικό ιταλικό λευκό ψωμί: μαλακό, αφράτο, πλούσιο σε υδατάνθρακες. Τώρα φανταστείτε αν αυτό το ψωμί είχε μηδέν γραμμάρια ζάχαρης, 12 γραμμάρια πρωτεΐνης και μόνο 1 γραμμάριο υδατάνθρακα ανά μερίδα. Αυτό είναι το προϊόν που η νεοσύστατη επιχείρηση Hero Bread με έδρα την Καλιφόρνια των ΗΠΑ, λανσάρισε πρόσφατα στα σαντουιτσάδικα Subway.
Η θεμελιώδης τεχνολογία της εταιρείας είναι μια εναλλακτική λύση αλεύρου που αναπτύχθηκε στην κουζίνα του ιδρυτή και διευθύνοντος συμβούλου Cole Glass.
Λόγω ενός σπάνιου και σοβαρού συνόλου τροφικών αλλεργιών, ο Glass ακολουθεί μια εξαιρετικά περιορισμένη διατροφή: όχι ωμά φρούτα, λαχανικά ή ξηρούς καρπούς.
“Η διατροφή μου ήταν τρομερή για όλη μου τη ζωή, επειδή μπορώ να καταναλώνω μόνο πρωτεΐνες, λίπος και υδατάνθρακες. Ως παιδί, ήταν υπέροχο που θα μπορούσα να ζητήσω ένα μπισκότο ή μια σακούλα με πατατάκια, αντί να τρώω καρότα και σέλινο”, δήλωσε ο Glass στο Spoon. Αλλά καθώς μεγάλωνε, συνειδητοποίησε περισσότερο τα προβλήματα υγείας που θα μπορούσε να προκαλέσει αυτή η διατροφή του.
Ο ίδιος ήθελε να βρει έναν τρόπο να φάει όλες αυτές τις πλούσιες σε υδατάνθρακες τροφές, αλλά να μειώσει τις επιπτώσεις τους στην υγεία. Ωστόσο, τα περισσότερα από τα εναλλακτικά προϊόντα αλευριού στα ράφια των καταστημάτων προέρχονταν από αμύγδαλο, καρύδα ή κουνουπίδι (όλα τα τρόφιμα που δεν μπορούσε να φάει).
“Είχα τρεις επιλογές”, είπε ο Glass. “Θα μπορούσα να εγκαταλείψω τα τρόφιμα με βάση το αλεύρι για πάντα. Θα μπορούσα να επιστρέψω στο φαγητό σαν πεντάχρονο και κυριολεκτικά να φάω ό,τι θέλω μέχρι θανάτου. Ή, ελλείψει μιας καλύτερης επιλογής, θα μπορούσα να προσπαθήσω να κάνω επιστήμη το πρόβλημά μου και να επανεφεύρω το αλεύρι από το μηδέν, με ένα σύνολο συστατικών στα οποία δεν ήμουν αλλεργικός.”
Έτσι, αν και δεν είχε γαστρονομικό υπόβαθρο, ο Glass άρχισε να ψήνει. Και μετά από δύο χρόνια πειραματισμού, βρήκε πώς να χρησιμοποιήσει διαφορετικούς συνδυασμούς απομονωμένων πρωτεϊνών και ινών (από κοινές καλλιέργειες όπως καλαμπόκι, πατάτες, σιτάρι και λινάρι) ως βάσεις για διάφορα αρτοσκευάσματα.
Ο Glass επικοινώνησε με το Mattson, ένα εργαστήριο τροφίμων στην περιοχή του Κόλπου του Σαν Φρανσίσκο, για να δει τι μπορούσαν να κάνουν από το εναλλακτικό αλεύρι του. Αφού διενέργησαν κάποιες αναλύσεις και επιβεβαίωσαν ότι είχε βρει κάτι, επικοινώνησε με πιθανούς επενδυτές.
“Εμφανιζόμουν στα γραφεία τους με μια τσάντα Lululemon γεμάτη μάφιν, μπισκότα και βάφλες, και ένα σωρό προσφορές στον υπολογιστή μου”, δήλωσε ο Glass. Η εταιρεία VC της Σίλικον Βάλεϊ Great Point Ventures έγινε ο πρώτος επενδυτής της Hero Bread. Ένας πρώην διευθύνων σύμβουλος της McDonald’s έγινε επίσης από τους πρώτους επενδυτές.
Ο Glass προσέλκυσε επίσης συμβούλους και επενδυτές που συμμετείχαν στις νεοσύστατες επιχειρήσεις εναλλακτικών κρέατος Beyond Meat και Impossible Foods. Από την εμπειρία όλων, η εταιρεία αποφάσισε να λανσάρει το πρώτο της προϊόν σε συνεργασία με μια αλυσίδα εστιατορίων γρήγορης εξυπηρέτησης. Η ομάδα ξεκίνησε συζητήσεις με πιθανούς συνεργάτες λανσαρίσματος, αφουγκραζόμενη τις ανάγκες τους και διαπίστωσε ότι αυτές οι συζητήσεις συνέχιζαν να περιστρέφονται γύρω από το ψωμί.
“Το ψωμί είναι το πρώτο πράγμα που σας έρχεται στο μυαλό όταν σκέφτεστε κάτι που είναι σούπερ γεμάτο με υδατάνθρακες”, είπε ο Glass.
Ως αλυσίδα γρήγορης εξυπηρέτησης που πωλεί τεράστιες ποσότητες ψωμιού, η Subway ήταν ένας ιδανικός συνεργάτης. Τα ιταλικά ρολά του Hero Bread εισήχθησαν σε πέντε πόλεις των ΗΠΑ (περίπου 300 συνολικά εστιατόρια) αυτό το μήνα, όπου θα είναι διαθέσιμα μέχρι τον Ιανουάριο.
Όσοι δοκίμασαν το ψωμάκι Hero Bread, εξεπλάγησαν με το πόσο πειστικό ήταν οπτικά αλλά και οργανοληπτικά.
Έχει μια λεπτή, χρυσο-καφέ κρούστα και ένα εξαιρετικά μαλακό, πορώδες εσωτερικό. Έχει επίσης αυτή την ευάερη υφή ενός τέλειου ψωμιού σάντουιτς, ωραία ψημένο, με μια ωραία τραγανότητα.
Το ψωμάκι Hero Bread μυρίζει και έχει παρόμοια γεύση με το ανάλογο κλασικό ψωμί για σάντουιτς, με την προσθήκη μιας άγνωστης αλλά ωραίας, ξηρής νότας, η οποία μπορεί να προέρχεται από τον αλεσμένο λιναρόσπορο.
Μετά την έναρξη των δοκιμών περιορισμένου χρόνου, ο Glass ελπίζει να επεκτείνει τη συνεργασία της Hero Bread με τη Subway. Η εταιρεία θα επιδιώξει επίσης άλλες εμπορικές συνεργασίες στο μέλλον και τελικά θα εξετάσει το ενδεχόμενο της απευθείας διανομής στον καταναλωτή.
“Ξυπνάω κάθε μέρα νιώθοντας κάποιο συνδυασμό σοκ, ταπεινότητας και ευγνωμοσύνης που το Hero Bread έγινε εταιρεία, επειδή ξεκίνησα απλά να φτιάχνω μάφιν στην κουζίνα μου”, δήλωσε ο Glass. Αλλά με την start-up τώρα σε λειτουργία, οραματίζεται να επεκταθεί σε “σχεδόν κάθε κατηγορία που μπορείτε να φανταστείτε χρησιμοποιώντας το κατάλληλο αλεύρι. Φανταστείτε να δημιουργείτε πράγματα που φαίνονται, έχουν γεύση, μυρίζουν και τα αισθάνεστε ακριβώς όπως τις κανονικές εκδόσεις τους, εξαλείφοντας τους καθαρούς υδατάνθρακες, αυξάνοντας τις πρωτεΐνες και τις φυτικές ίνες και μειώνοντας τις θερμίδες”.