Ενώ οι καταναλωτές κάποτε θεωρούσαν αδιανόητο το να μην πιουν και χλεύαζαν τα ποτά χωρίς αλκοόλ στα ράφια των καταστημάτων, τώρα είναι must!
Το γεγονός ότι περίπου οι μισοί Αμερικανοί σχεδιάζουν να παραλείψουν το αλκοόλ ή να πίνουν λιγότερο, σύμφωνα με τη μελέτη της Catalina, εξηγεί και το γιατί κυκλοφόρησαν ξαφνικά τόσα πολλά ποτά με χαμηλή περιεκτικότητα ή και χωρίς αλκοόλ.
Η Guinness έχει πλέον τη δικιά της μη αλκοολούχα μπύρα, το ίδιο και η Heineken από το 2017, ενώ και η Budweiser παρουσίασε τον Ιούλιο του 2020 την πρώτη μη αλκοολούχα μπύρα της, την Budweiser Zero. Η μητρική εταιρεία AB InBev ανακοίνωσε τα σχέδιά της μέχρι το 2025 τουλάχιστον το 20% της παγκόσμιας παραγωγής της να έχει χαμηλή περιεκτικόκητα ή και καθόλου αλκοόλ.
Όλο και περισσότεροι άνθρωποι θέλουν να αποφύγουν το hangover φέτος. Άλλοι πάλι θέλουν να μειώσουν την κατανάλωση θερμίδων και ζάχαρης, για λόγους υγείας, μια τάση που έχει αποκτήσει δυναμική κατά τη διάρκεια της συνεχιζόμενης πανδημίας. Παράλληλα όλο και περισσότεροι θέλουν να απολαύσουν μια μπύρα στη δουλειά ή κατά τη διάρκεια του μεσημεριανού τους διαλείμματος χωρίς… επιπτώσεις.
Τα τελευταία χρόνια, αυξήθηκε η δημοτικότητα της φράσης «Στεγνός Ιανουάριος», ενώ υπάρχουν ενδείξεις ότι εξαπλώνεται και σε άλλα μέρη του έτους. Ο «Νηφάλιος Οκτώβριος» και ο «Νοέμβριος χωρίς αλκοόλ», μπήκαν επίσης στο λεξικό, και τα τελευταία στοιχεία της Catalina θα μπορούσαν να υποδεικνύουν ότι το κενό μεταξύ Νοεμβρίου και Ιανουαρίου συμπληρώνεται με περισσότερα άτομα που θέλουν να αποφύγουν το αλκοόλ. Τα στοιχεία από τη Nielsen το 2019 σημείωσαν ότι το 66% των millennials δήλωσαν ότι καταβάλλουν προσπάθειες για να μειώσουν την κατανάλωση αλκοόλ.
Η αγορά της μη αλκοολούχας μπύρας αντιστοιχεί σε λίγο παραπάνω από το 0,5% των πωλήσεων μπύρας το 2020, από 0,3% δύο χρόνια νωρίτερα, σύμφωνα με στοιχεία που παρέχονται από την Beverage Marketing Corporation. Και ο ρυθμός ανάπτυξής της αναμένεται να αποκτήσει δυναμική με το μερίδιο αγοράς για τις μη αλκοολούχες μπύρες να τριπλασιάζεται και να κυμαίνεται μεταξύ 1,5% και 2% έως το 2024.