Τρίτη, 5 Νοεμβρίου, 2024
16 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Παγωτό: Άνοδος των πωλήσεων παρά τον πληθωρισμό

ΑρχικήΝέαΚαινοτομία / ΤάσειςΠαγωτό: Άνοδος των πωλήσεων παρά τον πληθωρισμό
spot_img

Αύξηση στις πωλήσεις παγωτού παρατηρείται, παρά το γεγονός ότι οι τιμές αυξάνονταν ολοένα και περισσότερο το περασμένο έτος. Ποιες τάσεις παρατηρούνται την έκθεση Future Market Insights.

H παγκόσμια αγορά παγωτού δεν σταματά να εξελίσσεται και να αυξάνει τα έσοδά της, αφού κάθε χρόνο για πολλές εταιρείες τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά για νέες καινοτομίες στο χώρο.

Μόνο στην Ελλάδα, σύμφωνα με την τελευταία κλαδική έκθεση της Circana για το παγωτό, οι αυξήσεις τιμής ανά τεμάχιο προϊόντος στην οργανωμένη λιανική άγγιξαν το πρώτο τρίμηνο του 2023 το 9,9% συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022, ενώ στα παγωτά ιδιωτικής ετικέτας η αύξηση τιμής ανήλθε στο 10,8%.

 Οι πωλήσεις παγωτού σε αξία από τα σούπερ μάρκετ πέρυσι ξεπέρασε τα 66 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων σχεδόν τα 20,2 εκατ. ευρώ αφορούσαν συσκευασίες λίτρου.

Ανάκαμψη της βιομηχανίας παγωτού και επενδύσεις στην καινοτομία

Αν και η πανδημία και ο πόλεμος στην Ουκρανία μετέπειτα προκάλεσαν αλλεπάλληλα χτυπήματα στη βιομηχανία παγωτού, σε τομείς όπως η μεταφορά, η παραγωγή και οι τιμές, η αγορά φέρεται να έχει ανακάμψει πια και με το παραπάνω.

Πάνω σε αυτή την περίοδο ανάκαμψης, οι εταιρείες ανασυγκροτούν τις δυνάμεις τους και οδεύουν προς περισσότερη καινοτομία στο παγωτό, για να ικανοποιήσουν τις πιο πρόσφατες καταναλωτικές ανάγκες. Ως εκ τούτου, μια έκθεση της Future Market Insights παρέχει μια χρήσιμη ενδοσκόπηση πάνω στις τάσεις της βιομηχανίας.

Ποιες προκλήσεις αντιμετωπίζει η βιομηχανία

Το παγωτό είναι ένα κατεψυγμένο γαλακτοκομικό προϊόν που αλλοιώνεται περιορισμένο χρόνο, αλλά όταν δεν αποθηκεύεται σωστά, χαλάει μέσα σε ακόμα λιγότερες ημέρες. Τα χαλασμένα προϊόντα αναπτύσσουν μια άσχημη μυρωδιά και οι μικροοργανισμοί που αναπαράγονται θα χαλάσουν φυσικά και τη γεύση.

Επομένως, η αποθήκευση και ειδικά η συσκευασία που εξασφαλίζει αντοχή στο παγωτό χωρίς να χαλάει είναι ένα από τα σημαντικότερα ζητούμενα. Επιπλέον, δεδομένου ότι το παγωτό θεωρείται must το καλοκαίρι, αλλά το χειμώνα η ζήτηση πέφτει κατακόρυφα, η καινοτομία αποτελεί πρόκληση για τις εταιρείες παγωτού, αναφέρει η έκθεση Future Market Insights.

Μια έκρηξη σε καινοτόμες γεύσεις

Η γεύση και τα φυσικά συστατικά χωρίς συντηρητικά φαίνεται να κυριαρχούν μεταξύ των καταναλωτών, όπως είναι και η vegan στροφή στα παγωτά, η οποία συμπληρώνεται από μια ζήτηση λύσεων χωρίς λακτόζη.

Η υψηλή ποιότητα και τα premium παγωτά αποκτούν επίσης δημοτικότητα. Παραδείγματα αυτής της τάσεις είναι οι τροπικές γεύσεις και φρούτα, παγωτά με χαμηλές θερμίδες και χαμηλά λιπαρά και ασυνήθιστες γεύσεις.  

Ειδικά στις ΗΠΑ, παρατηρείται μια έκρηξη καινοτομίας στα παγωτά, τόσο από πλευράς ζήτησης όσο και από πλευράς προσφοράς. Οι καταναλωτές στη χώρα επιλέγουν να καταναλώνουν περισσότερο παγωτό με χαμηλά λιπαρά λόγω μιας αύξησης ενδιαφέροντος για τα οφέλη του στην υγεία.

Για παράδειγμα, τον Φεβρουάριο του 2023, η Blue Bell Creameries κυκλοφόρησε μια νέα γεύση παγωτού που ονομάζεται I Love Cereal, το οποίο περιέχει φρουτώδη δημητριακά με προσθήκη τρούφας-κομφετί. Επίσης τρανταχτό παράδειγμα αποτελεί ότι τον Μάρτιο του 2023, η Planet Based Foods Global Inc. κυκλοφόρησε το vegan παγωτό με βάση την κάνναβη με διαφορετικές γεύσεις όπως το βούτυρο πεκάν , σοκολάτα, κομματάκια καφέ και βανίλια.

Γιατί οι ΗΠΑ και οι περιοχές της Ασίας και του Ειρηνικού είναι κορυφαίες αγορές για το παγωτό;

Η αύξηση της ζήτησης για παγωτά στις ΗΠΑ αναμένεται να εκτοξευθεί ακόμα περισσότερο, μιας και η πλειοψηφία των καταναλωτών εκεί έχει αρχίσει να προτιμά τα κατεψυγμένα επιδόρπια ως υποκατάστατα στα γεύματά τους.

 Η αλλαγή των προτιμήσεων λόγω του έντονου τρόπου ζωής και των ανησυχιών για την υγεία και την ευεξία συνιστούν επίσης λόγους, όπως και η ξαφνική άνοδος στην δημοτικότητα των λεγόμενων comfort foods κατά την πανδημία, δηλαδή φαγητών που κάνουν τους ανθρώπους να νιώθουν καλά.

Η Βόρεια Αμερική αναμένεται να σημειώσει CAGR 3,5% στον τομέα του παγωτού.

Τέτοιες τάσεις της αγοράς λέγεται ότι αναμένονται για να τροφοδοτήσουν τη ζήτηση για vegan προϊόντα στη Βόρεια Αμερική. Οι παραγωγοί παγωτού έχουν ήδη λανσάρει πολλαπλές επιλογές προϊόντων για να καλύψουν τη μεγάλη βάση καταναλωτών στην περιοχή.

Η Ασία και οι περιοχές του Ειρηνικού είναι εξίσου συνεισφέρουσες στην παγκόσμια αγορά παγωτού, με μερίδιο εσόδων άνω του 42, ενώ οι νέοι καταναλωτές φαίνεται να είναι και οι μεγαλύτεροι οπαδοί του παγωτού- ειδικά του premium, vegan και χωρίς λακτόζη.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Ένας νεκρός από ψαροκεφτέδες που πωλούνται σε Lidl και Coop στη Δανία

Μολυσμένοι με listeria ψαροκεφτέδες, προκάλεσαν επτά ασθένειες και έναν θάνατο.

7 νεκροί από την μαγιά στο ψωμί – Συνεχιζόμενη μόλυνση της γραμμής παραγωγής

Έκρηξη λιστερίωσης που σχετίζεται με προϊόντα μαγιάς Baker's, στην Ελβετία.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο