Δευτέρα, 29 Απριλίου, 2024
22 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Καταγγελία για τη διαφήμιση φυτικού ροφήματος της Alpro: «Σσσς… αυτό δεν είναι γάλα»

ΑρχικήΝέαΚαταγγελία για τη διαφήμιση φυτικού ροφήματος της Alpro: «Σσσς… αυτό δεν είναι γάλα»
spot_img

Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών γαλακτοκομικών Προϊόντων προσέφυγε στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας – Προθεσμία 3 μήνες στην ALPRO για να αλλάξει τη συσκευασία στο φυτικό ρόφημα.

Στις κόντρες και τις διαμάχες που σημειώνονται σε πολλές χώρες μεταξύ εταιρειών φυτικών ροφημάτων και της γαλακτοβιομηχανίας, για τον όρο “γάλα” σε ροφήματα που δεν έχουν γάλα, αλλά και για τις διαφημιστικές εκστρατείες αυτών των προϊόντων, πλέον μπαίνει δυναμικά και η Ελλάδα.

Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών γαλακτοκομικών Προϊόντων (ΣΕΒΓΑΠ) προσέφυγε στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας ζητώντας να ελεγχθεί εάν η διαφήμιση του φυτικού ροφήματος βρώμης της Alpro, είναι σύμφωνα με τις διατάξεις του ΕΚΔ-Ε. Υπενθυμίζεται πως στις αρχές του 2022 στο ΣΕΕ είχε προσφύγει και δικαιώθηκε και η Όπτιμα ΑΕ ( Ήπειρος, Κerrygold, Κατίκι Δομοκού κτλ) για τη διαφημιστική επικοινωνία των προϊόντων Viospread και Vioblock, του «νέου φυτικού αναπληρώματος βουτύρου».

Το θέμα της διαφήμισης της Alpro, εξετάστηκε από την πρωτοβάθμια επιτροπή του ΣΕΕ. Στο σκεπτικό της απόφασης  αναφέρεται πως αν και το διαφημιζόμενο προϊόν έχει τη νόμιμη ονομασία «Alpro Ρόφημα βρώμης με προσθήκη ασβεστίου και βιταμίνης D» στο κύριο οπτικό πεδίο της συσκευασίας (εκείνο που βλέπει ο καταναλωτής με την πρώτη ματιά, και στο οποίο είθισται να αναγράφεται το όνομα του προϊόντος / brandname) αναγράφεται η φράση «Σσσσ… ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΑΛΑ», με τρόπο τέτοιο που η λέξη «ΓΑΛΑ» (το πρώτο Α έχει αντικατασταθεί από μία λευκή σταγόνα) εμφανίζεται πολύ μεγαλύτερη από όλες τις υπόλοιπες, έχει κυρίαρχη θέση στην γενική εικόνα και είναι το στοιχείο με τη μέγιστη επικοινωνιακή βαρύτητα. Επιπλέον τα στοιχεία που προσκομίστηκαν στην επιτροπή έδειξαν πως η αναγραφόμενη φράση «Σσσσ… ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΑΛΑ» θεωρείται και χρησιμοποιείται ως ονομασία για το εν λόγω προϊόν ακόμα και σε ειδικές ετικέτες στα σουπερμάρκετ (φυσικά και Online) όπου αναγράφεται η ονομασία, τιμή του προϊόντος κ.α. Το ίδιο ίσχυε και στην προβολή του προϊόντος στην εταιρική ιστοσελίδα της εταιρείας Alpro.

Βάση των παραπάνω η πρωτοβάθμια επιτροπή του ΣΕΕ κατέληξε στο συμπέρασμα πως η φράση «Σσσσ… ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΑΛΑ» χρησιμοποιείται από την εταιρεία και από την αγορά, αλλά κυρίως εκλαμβάνεται από τους καταναλωτές, ως η ονομασία του προϊόντος, ενώ η χρήση της λέξης γάλα, συσχετίζει άμεσα και αναπόφευκτα το εν λόγω προϊόν με το γάλα και είναι πιθανό να δημιουργεί την εσφαλμένη εντύπωση ή σύγχυση σε μέρος των καταναλωτών, ότι το διαφημιζόμενο προϊόν είναι (ίσως) υποκατάστατο γάλακτος ή/και ότι διαθέτει διατροφικές ιδιότητες ή και άλλες αξίες παρόμοιες με αυτές του γάλακτος.

Μάλιστα η επιτροπή τονίζει πως το διαφημιζόμενο προϊόν ακόμα και με τη φράση «ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΑΛΑ» δανείζεται χαρακτηριστικά από την πλούσια αξιακά κατηγορία του γάλακτος, τα οποία δεν αντιστοιχούν στα προϊόντα της κατηγορίας των φυτικών ροφημάτων.

ΤΟ ΣΕΕ αποφάσισε κατά πλειοψηφία ότι με τον τρόπο που εμφανίζεται η φράση «Σσσσ… ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΑΛΑ», μπορεί να προκαλέσει λανθασμένες εντυπώσεις για το διαφημιζόμενο προϊόν, προσκρούει στο άρθρο 5 του ΕΚΔ-Ε και πρέπει να τροποποιηθεί αναλόγως προκειμένου η επικοινωνία να είναι σύμφωνη με τον Κώδικα.

Η Επιτροπή σημειώνει πως η παραπάνω φράση, εάν εμφανίζεται ως απλό claim στο πλαίσιο της διαφημιστικής προβολής του προϊόντος δεν αντιβαίνει στις διατάξεις του ΕΚΔ-Ε.

Αναφορικά με την τηλεοπτική επικοινωνία, η Επιτροπή κατά πλειοψηφία αποφάσισε ότι – κατά τα λοιπά – δεν προσκρούει στις διατάξεις του ΕΚΔ-Ε, διότι τόσο το λεκτικό όσο και η εικόνα προβάλλουν τις χρήσεις του διαφημιζόμενου προϊόντος χωρίς κατά την κρίση της να εντοπίζονται στοιχεία που μπορεί να δυσφημίσουν το γάλα ή να οδηγήσουν σε παραπλάνηση. Τέλος, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι η πληροφορία που εμφανίζεται στα video με σταθερό τίτλο δεν πληροί τις προδιαγραφές της Οδηγίας του ΣΕΕ ως προς το μέγεθος των γραμμάτων κι επομένως δεν είναι ευανάγνωστη και για το λόγο αυτό εντοπίζεται παράβαση του άρθρου 3 του ΕΚΔ-Ε.

Το ΣΕΕ έδωσε προθεσμία 3 μήνες για την τροποποίηση της συσκευασίας. Η ονομασία του προϊόντος μπορεί επικοινωνιακά να συνεχίσει να προβάλλεται (όπως, μέσω της εμφάνισης της συσκευασίας) σύμφωνα με τις προθεσμίες που προβλέπονται στον Κανονισμό (στην τηλεόραση για 3 ημέρες, στην ιστοσελίδα και σε digital υλικά για 5 ημέρες), ενώ η επικοινωνία – εφόσον τροποποιηθεί η παρουσία της υπό εξέταση συσκευασίας – μπορεί να συνεχιστεί και μετά από αυτές τις προθεσμίες.

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Τα «φάουλ» της Ελληνικής βιομηχανίας Τροφίμων το 2023 – Κατασχέθηκαν 128,8 τόνοι μη ασφαλών τροφίμων

Απολογισμός ελέγχων του ΕΦΕΤ για το 2023 - Οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών είχαν το υψηλότερο ποσοστό μη συμμορφούμενων εγκαταστάσεων.

Άρχισαν οι εγγραφές στα FEA 2024, τον θεσμό επιβράβευσης της αριστείας στον κλάδο των τροφίμων

Διάκριση, προβολή και σημαντικά έπαθλα που προσφέρουν οι χορηγοί των FΕΑ 2024 στους νικητές.

Απογοητευτικά τα αποτελέσματα της παγκόσμιας έρευνας του Campden BRI για την εκπαίδευση ασφάλειας τροφίμων στη Βιομηχανία

Αυτή είναι η 8η παγκόσμια έρευνα κατάρτισης για την ασφάλεια τροφίμων που διοργανώθηκε με την Intertek Alchemy σε συνεργασία με τις BRCGS, BSI, Intertek, SGS, SQF, TSI.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα