Οι μισοί καταναλωτές στρέφονται πλέον σε τρόφιμα που η παραγωγή τους δεν βλάπτει το περιβάλλον του πλανήτη.
Σχεδόν οι μισοί καταναλωτές λαμβάνουν υπόψη το περιβάλλον κατά την αγορά τροφίμων, σύμφωνα με νέα έρευνα, ενώ παράλληλα ανησυχούν λιγότερο για την τιμή εφόσον τα τρόφιμα είναι πραγματικά βιώσιμα. Η συμβουλευτική εταιρία Kearney στην ετήσια έρευνα της για την Ημέρα της Γης που πραγματοποίησε σε 1.000 καταναλωτές, διαπίστωσε πως σε ποσοστό 42%, σχεδόν διπλάσιο από πέρσι οι καταναλωτές παρουσιάζουν ανησυχίες για τη βιωσιμότητα των τροφίμων. Το συγκλονιστικό είναι πως παρά την κρίση κόστους ζωής, η τιμή αποτελεί σε πολύ μικρότερο βαθμό εμπόδιο στην αγορά προϊόντων που προστατεύουν το περιβάλλον.
Οι τιμές των τροφίμων έχουν παρουσιάσει ιστορικό υψηλό την τελευταία διετία περίπου, σε σύγκριση με τις παλαιότερες δεκαετίες σε ποσοστό που αγγίζει το 8,4%. Ωστόσο καθώς ο πληθωρισμός σιγά σιγά μειώνεται, οι καταναλωτές μπορεί να είναι πιο έτοιμοι για καλύτερες επιλογές. Οι 8 στους 10 περίπου ερωτηθέντες στην έρευνα υποστηρίζουν πως οι εταιρίες στράφηκαν σε πιο φιλικές επιλογές προς το περιβάλλον, ενώ οι υπόλοιποι πιστεύουν πως οι νομοθέτες και οι ρυθμιστικές αρχές πρέπει να είναι οι πιο υπεύθυνοι.
“Οι παραγωγοί τροφίμων που ήδη ακολουθούν στρατηγικές για τη μείωση των εκπομπών που σχετίζονται με τις δραστηριότητές τους για την επίτευξη των στόχων του πεδίου 3 [εκπομπές] μπορούν να το χρησιμοποιήσουν για να βρουν ευκαιρίες για να εξυπηρετήσουν την αναπτυσσόμενη αγορά των κλιμαβοφαγικών,(κλιμαβορισμός, ορίζεται από την Keraney ως «ενεργή λήψη διατροφικών επιλογών με βάση τις κλιματικές επιπτώσεις με σκοπό να ωφεληθεί ο πλανήτης) μειώνοντας επίσης τις πιθανότητες συμμόρφωσης με περαιτέρω, ίσως πιο δρακόντειους, κανονισμούς και νομοθεσίες”, ανέφερε η έκθεση Kearney.
Εταιρίες CPG όπως η PepsiCo έχουν κάνει βήματα προς την αναγεννητική γεωργία ενώ εταιρείες όπως η Anheuser-Busch και η Conagra Brands παρουσιάζουν όλο ένα και περισσότερα προϊόντα με μειωμένο αποτύπωμα άνθρακα από ότι στο παρελθόν. Ωστόσο σε συνέντευξη του στο Food Dive, ο διευθυντής πολιτικής του Food & Water Watch, Jim Walsh, είπε ότι οι προσπάθειες αυτές του κλάδου δεν θα οδηγήσουν σε ουσιαστικές αλλαγές, καθώς πολλοί εξακολουθούν να χρησιμοποιούν επιβλαβή φυτοφάρμακα και λιπάσματα.
Άλλες έρευνες ωστόσο όπως αυτή από το Διεθνές Συμβούλιο Πληροφοριών Τροφίμων τον Μάιο του 2022 διαπίστωσε ότι η τιμή είναι ένας πολύ πιο σημαντικός παράγοντας από τη βιωσιμότητα, όταν πρόκειται να επηρεάσει τις αγοραστικές αποφάσεις ενός καταναλωτή, με περιθώριο 68% έως 39%.