Οι Ιταλοί αυξάνουν τις αγορές υγιεινών τροφίμων.
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της GS1 Italy, οι πωλήσεις προϊόντων διατροφής με επίκεντρο την υγεία συνεχίζουν να αυξάνονται στην Ιταλία, αντανακλώντας τη στροφή των καταναλωτών προς πιο υγιεινές και εξειδικευμένες επιλογές.
Η κατηγορία «χωρίς αλλεργιογόνα» καταλαμβάνει την πρώτη θέση στην αγορά υγιεινών τροφίμων, με πάνω από 14.100 προϊόντα διαθέσιμα στα ράφια των σούπερ μάρκετ, και σημείωσε πωλήσεις άνω των 8,1 δισ. ευρώ το 2023, παρουσιάζοντας αύξηση 9,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Τα προϊόντα χαμηλών λιπαρών και χωρίς υδρογονωμένα λίπη, όπως το ελληνικό γιαούρτι, τα μπισκότα και η γαλοπούλα, είχαν θετική πορεία, με τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 11,5% σε αξία. Παράλληλα, η ζήτηση για προϊόντα με μειωμένη ζάχαρη, όπως μαρμελάδες και αλείμματα, αυξήθηκε κατά 18,3% σε αξία, ενώ τα προϊόντα χωρίς πρόσθετα σάκχαρα παρουσίασαν αύξηση 18,5%.
Παρότι οι κατηγορίες για ειδικές δυσανεξίες, όπως τα προϊόντα χωρίς γλουτένη και λακτόζη, αντιμετώπισαν προκλήσεις λόγω πληθωρισμού, διατήρησαν σημαντική παρουσία στην αγορά. Τα προϊόντα χωρίς γλουτένη σημείωσαν μείωση σε όγκο (-4,4%), αλλά αύξηση 5,2% σε αξία, φτάνοντας τα 3,2 δισ. ευρώ. Τα προϊόντα χωρίς λακτόζη έδειξαν αντίσταση στις πιέσεις της αγοράς, με αύξηση 8,9% σε αξία.
Επιπλέον, τα «εμπλουτισμένα» προϊόντα με θρεπτικά συστατικά και πρωτεΐνες παρουσίασαν ισχυρή ανάπτυξη. Ειδικά τα προϊόντα πρωτεΐνης, όπως το φρέσκο γάλα και τα τρόφιμα για αθλητές, σημείωσαν εντυπωσιακή ετήσια αύξηση 12,8%, οδηγώντας τις πωλήσεις της κατηγορίας στα 1,88 δισ. ευρώ.
Η αυξανόμενη τάση για υγιεινή διατροφή και εξατομικευμένες επιλογές καταδεικνύει τη στροφή των καταναλωτών προς τρόφιμα που υποστηρίζουν έναν υγιέστερο τρόπο ζωής, παρά τις οικονομικές πιέσεις.
https://www.esmmagazine.com/supply-chain/italians-increase-healthy-food-purchases-study-finds-273004