Φιλικές προς το περιβάλλον εναλλακτικές λύσεις συσκευασίας: Προθέσεις αγοράς των καταναλωτών για διαφορετικές στρατηγικές συσκευασίας με βιολογικά προϊόντα.
Η αυξανόμενη ανησυχία για τις περιβαλλοντικές συνέπειες των πλαστικών συσκευασιών οδήγησε στην ανάπτυξη στρατηγικών που αποθαρρύνουν τις πλαστικές συσκευασίες μιας χρήσης με βάση τα ορυκτά και προωθούν βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις.
Ωστόσο, δεν είναι σαφές πώς αντιλαμβάνονται οι καταναλωτές διαφορετικές στρατηγικές συσκευασίας με βιολογικά προϊόντα. Η έρευνα υποδηλώνει μια αμφίθυμη σχέση σχετικά με τα βιοπλαστικά και μια θετική αντίληψη για το χαρτί.
Σε πρόσφατη επιστημονική γερμανική μελέτη, διερευνήθηκε πώς διαφέρουν οι προθέσεις αγοράς των καταναλωτών για δύο εναλλακτικές συσκευασίες βιολογικής βάσης – βιοπλαστικές και χάρτινες – σε σύγκριση με τις ανακυκλώσιμες πλαστικές συσκευασίες με βάση τα ορυκτά για τρία προϊόντα: φρέσκα μαλακά φρούτα, μαργαρίνη/βούτυρο και λάδι. Επιπλέον, διερευνήθηκε η αντιληπτή φιλικότητα προς το περιβάλλον και το πως αντιλαμβάνονται την ευκολία χρήσης τους.
Συνολικά, 2755 Γερμανοί καταναλωτές ολοκλήρωσαν μια διαδικτυακή έρευνα τον Ιανουάριο του 2022. Τα ευρήματα δείχνουν ότι οι προθέσεις αγοράς των καταναλωτών διέφεραν μεταξύ διαφορετικών τύπων συσκευασίας και προϊόντων. Όσο υψηλότερη ήταν η αντίληψη των καταναλωτών για την φιλικότητα προς το περιβάλλον της συσκευασίας, τόσο μεγαλύτερη ήταν η πρόθεση αγοράς τους. Και ενώ οι συσκευασίες τροφίμων με βάση το χαρτί θεωρούνταν πιο φιλικές προς το περιβάλλον, δεν θεωρούνταν πάντα ως βολικές και επομένως μπορεί να οδηγήσουν σε απόρριψη. Για τα φρέσκα μαλακά φρούτα, η συσκευασία με βάση το χαρτί φαίνεται να είναι η καλύτερη λύση για τους καταναλωτές. Για το φυτικό έλαιο, η επιλογή βιοπλαστικού έλαβε την υψηλότερη πρόθεση αγοράς.
Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.