ΑρχικήΟικιακάΚαταναλωτήςΟι γευστικές σας προτιμήσεις θα μπορούσαν να οφείλονται στα γονίδιά σας

Οι γευστικές σας προτιμήσεις θα μπορούσαν να οφείλονται στα γονίδιά σας

2 λεπτά ανάγνωσης

Μια νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι ο λόγος δεν έχει να κάνει μόνο με τις κουλτούρες των ανθρώπων ή ακόμα και με τους γευστικούς τους κάλυκες… Σημαντικό ρόλο παίζουν και τα γονίδιά τους.

Η μελέτη αυτή διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου και το ερευνητικό ινστιτούτο Human Technopole στο Μιλάνο, και εντόπισε 401 μοναδικές γενετικές παραλλαγές που επηρεάζουν τις προτιμήσεις των ανθρώπων στα τρόφιμα.

- Advertisement -

Στη μεγαλύτερη μελέτη του είδους της, οι ερευνητές συνεργάστηκαν με την UK Biobank για να συλλέξουν δεδομένα σχετικά με την αγάπη περισσότερων από 150.000 ανθρώπων για 139 συγκεκριμένα είδη τροφίμων και ποτών. Η ομάδα πίσω από τη μελέτη έχει αναπτύξει έναν λεγόμενο «χάρτη τροφίμων», δείχνοντας πώς η εκτίμηση των συμμετεχόντων για ομάδες τροφίμων και συγκεκριμένες γεύσεις επηρεάζεται από παρόμοιες γενετικές παραλλαγές.

Ο χάρτης αποκαλύπτει τρεις κύριες ομάδες τροφίμων που μοιράζονται μια παρόμοια γενετική συνιστώσα.

- Advertisement -

«Χαρτογραφήσαμε τα τρόφιμα σε τρεις κύριες διαστάσεις», εξήγησε στο Euronews ο Δρ Nicola Pirastu, Ανώτερος Διευθυντής της Μονάδας Βιοστατιστικής στην Ανθρώπινη Τεχνοπόλη. «Το πρώτο είναι όλα όσα είναι εξαιρετικά εύγευστα – από κρέατα, επιδόρπια έως τηγανητές πατάτες. Στη συνέχεια, ομαδοποιήσαμε οτιδήποτε θεωρείται υγιές, όπως φρέσκα φρούτα, λαχανικά και ψάρια. Έπειτα, υπάρχει μια άλλη διάσταση που είναι όλα όσα μαθαίνεις να σου αρέσουν, όπως ο καφές, τα μπαχαρικά και το αλκοόλ».

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι τρεις διατροφικές κατηγορίες μοιράζονταν γονίδια που συνδέονται με αρκετά σαφή χαρακτηριστικά υγείας. Για παράδειγμα, τα εξαιρετικά εύγευστα τρόφιμα επηρεάζονται από τις ίδιες γενετικές παραλλαγές που συνδέονται επίσης με την παχυσαρκία και τα χαμηλότερα επίπεδα σωματικής δραστηριότητας.

Μια μεγαλύτερη προτίμηση για τα πιο «επίκτητα τρόφιμα» όπως οι ελιές και ο καφές συνδέθηκε με μεγαλύτερη πιθανότητα εθιστικών συμπεριφορών όπως το κάπνισμα και η κατανάλωση αλκοόλ.

Η μελέτη ολοκλήρωσε επίσης μαγνητικές τομογραφίες και βρήκε μια συσχέτιση μεταξύ της περιοχής του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνη για την επεξεργασία της ευχαρίστησης και της γενετικής παραλλαγής που σχετίζεται με εξαιρετικά λαχταριστά και υψηλής θερμιδικής αξίας τρόφιμα.

Οιι άλλες δύο ομάδες τροφίμων (χαμηλής περιεκτικότητας σε θερμίδες και επίκτητης γεύσης) συσχετίστηκαν στενότερα με τις περιοχές του εγκεφάλου που σχετίζονται με τη λήψη αποφάσεων και τη μνήμη.

Euronews

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ενεργειακά ποτά: 8 περιστατικά καρδιακής ανακοπής, κολπικής μαρμαρυγής και κοιλιακής μαρμαρυγής σε νέους – Μελέτη του ΑΠΘ

Ανασκόπηση του ΑΠΘ αποκαλύπτει τους κινδύνους των ενεργειακών ποτών για την καρδιά εφήβων και νεαρών ενηλίκων.

PFAS στις συσκευασίες τροφίμων: Τι αλλάζει από σήμερα στην ευρωπαϊκή αγορά

Οι νέοι περιορισμοί εφαρμόζονται πλέον στις συσκευασίες που έρχονται σε επαφή με τρόφιμα και θέτουν συγκεκριμένα όρια για την παρουσία των ουσιών

Η απάτη με τον σολομό: Πανεπιστημιακή έρευνα αποκαλύπτει πόσο μπορεί να «αποδώσει» το κόλπο πώλησης του Νορβηγικού ως Σκωτσέζικου

Η πραγματική υπόθεση που ερευνήθηκε στη Βρετανία και οι υπολογισμοί των ερευνητών για το οικονομικό όφελος της παραποίησης.