Tο 78% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι προτιμά ηλεκτρονικές αγορές και παράδοση στο σπίτι, αντί για αγορές στο κατάστημα.
Η DoorDash, η αμερικανική εταιρεία που διαχειρίζεται online παραγγελίες και παράδοση φαγητού δημοσίευσε τα αποτελέσματα μιας ανεξάρτητης έρευνας με τίτλο “How Online Grocery Delivery with SNAP Broadens Food Access Across the U.S.” η οποία αναδεικνύει τα οφέλη του delivery για τους δικαιούχους του προγράμματος SNAP (Supplemental Nutrition Assistance Program).
Σύμφωνα με την έρευνα, η δυνατότητα χρήσης του SNAP για την παράδοση ειδών παντοπωλείου μέσω του DoorDash έχει διευκολύνει σημαντικά τους καταναλωτές στην πρόσβαση σε θρεπτικά τρόφιμα, εξοικονομώντας τους χρόνο και προσφέροντας μια πιο βολική εναλλακτική λύση σε σχέση με τις αγορές σε φυσικά καταστήματα.
Η DoorDash ανακοίνωσε επίσης την επέκταση των δυνατοτήτων πληρωμής με SNAP/EBT, προσθέτοντας νέους εμπόρους στην πλατφόρμα της, οι οποίοι δέχονται τις κάρτες SNAP/EBT για την αγορά τροφίμων μέσω παράδοσης. Από την εισαγωγή της δυνατότητας πληρωμής με SNAP στην πλατφόρμα πριν από ένα χρόνο, πάνω από 1,8 εκατομμύρια καταναλωτές έχουν προσθέσει τις κάρτες τους στην υπηρεσία.
Τα ευρήματα της έρευνας είναι αποκαλυπτικά: Tο 78% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι προτιμά να χρησιμοποιεί τα οφέλη του SNAP για ηλεκτρονικές αγορές και παράδοση αντί για αγορές στο κατάστημα. Πολλοί καταναλωτές ανέφεραν ότι δυσκολεύονται να μεταβούν στο κατάστημα λόγω πολυάσχολου προγράμματος (40%), δυσκολιών μετακίνησης (45%) ή άλλων υποχρεώσεων, όπως φροντίδα ατόμων (34%).
Επιπλέον, το 93% των καταναλωτών δήλωσε ότι η ηλεκτρονική αγορά τροφίμων τους εξοικονομεί χρόνο, ενώ το 74% σημείωσε ότι η διαδικασία τους βοηθά να αγοράζουν περισσότερα φρούτα και λαχανικά χωρίς να επιβαρύνονται οικονομικά. Η παράδοση μειώνει επίσης το στίγμα, καθώς το 61% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι αισθάνεται αμήχανα όταν χρησιμοποιεί τα οφέλη SNAP στο κατάστημα, με το 81% αυτών να σημειώνει ότι η παράδοση τους βοηθά να αισθάνονται πιο άνετα.
Με σκοπό τη βελτίωση της πρόσβασης σε είδη παντοπωλείου, η DoorDash ανακοίνωσε νέες συνεργασίες με καταστήματα, όπως τα Cub, DashMart, Food Maxx, Giant Eagle και άλλα, επεκτείνοντας τη δυνατότητα πληρωμής με SNAP/EBT σε περισσότερα από 15.000 καταστήματα πανεθνικά.
Ο Eric Mitchell, Πρόεδρος της Alliance to End Hunger, τόνισε ότι η DoorDash συμβάλλει στη μείωση της πείνας και του στίγματος που συνοδεύει τη χρήση του SNAP, καταργώντας εμπόδια πρόσβασης για χιλιάδες ανθρώπους καθημερινά μέσω της παράδοσης τροφίμων.
Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα δεδομένα που δημοσίευσε η Convert Group, η συνολική αξία των αγορών από online σούπερ μάρκετ το 2023 ανήλθε σε 306 εκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 15% σε σχέση με το 2022, όπου ο αντίστοιχος τζίρος ήταν 266 εκατομμύρια ευρώ. Αξιοσημείωτο είναι ότι τα στοιχεία αυτά δεν περιλαμβάνουν παίκτες του ταχέος εμπορίου (Q-commerce) όπως το eFood Market και το Wolt Market, που επίσης κερδίζουν μερίδιο στην αγορά.
Η ανάπτυξη του κλάδου αποτυπώνεται τόσο στην αύξηση του αριθμού των παραγγελιών (7%) όσο και στην αύξηση της μέσης αξίας των αγορών κατά 8%. Οι καταναλωτές φαίνεται να προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες αγοράς, επιλέγοντας όλο και περισσότερο τα διαδικτυακά καταστήματα για τις καθημερινές τους ανάγκες.
https://about.doordash.com/en-us/news/doordash-releases-snap-research-adds-new-merchants