Πως δικαιολογεί την κίνηση της η εταιρία.
Σάλο έχει προκαλέσει εταιρία vegan τυριών, η οποία διαφήμιζε φυτικό προϊόν σε συνδυασμό με μπιφτέκι βοείου κρέατος. Η μάρκα Vegan τυριών Daiya στη διαφήμιση η οποία είναι μέρος μιας νέας καμπάνιας που ονομάζεται “100% φυτικής προέλευσης, ακόμα κι αν δεν είσαι”, δείχνει φυτικά cheeseburgers να μαγειρεύονται σε σχάρα. «Αυτή μπορεί να είναι η πιο αμφιλεγόμενη διαφήμιση όλων των εποχών», λέει κάποιος. «Επειδή οι εταιρείες τυριών φυτικής προέλευσης όπως εμείς δεν υποτίθεται ότι δείχνουν βόειο κρέας στις διαφημίσεις. Αλλά στη Daiya, πιστεύουμε ότι όλοι θα πρέπει να μπορούν να απολαμβάνουν τυρί φυτικής προέλευσης, ακόμη και σε ένα μπιφτέκι από μοσχαρίσιο κρέας». Η διαφήμιση τελειώνει με τις λέξεις “αρκετή διαμάχη, ας φάμε”.
Η Daiya Foods που ιδρύθηκε στο Βανκούβερ το 2008 και αποτελεί μία από τις κορυφαίες μάρκες vegan προϊόντων της Βόρειας Αμερικής, είναι γνωστή για τις εναλλακτικές λύσεις τυριού με βάση το λάδι καρύδας. Ωστόσο η επιλογή της να συμπεριλάβει δηλαδή αληθινό κρέας στο μάρκετινγκ, επικρίθηκε από κάποιους, όταν το μεγαλύτερο μέρος των πελατών της είναι vegan.
Ένα άτομο είπε στο Reddit ότι η Daiya «δεν είναι ένας βίγκαν σύμμαχος», ενώ άλλος συνέκρινε την εταιρεία με την μάρκα Oatly χωρίς γαλακτοκομικά (η οποία προηγουμένως πυροδότησε αντιδράσεις επειδή αποστασιοποιήθηκε από την ετικέτα vegan στα μηνύματά της).
Η Daiya είπε ότι η διαφήμισή της προσπαθεί να ενθαρρύνει περισσότερους ανθρώπους να δοκιμάσουν εναλλακτικές λύσεις χωρίς γαλακτοκομικά. «Στόχος μας δεν είναι να μετατρέψουμε, αλλά να προσκαλέσουμε όλους να ανακαλύψουν και να απολαύσουν τα οφέλη της διατροφής με βάση τα φυτά, δείχνοντας πώς τα προϊόντα μας μπορούν να προσθέσουν νόστιμη ποικιλία στα γεύματά τους, ενισχύοντας τη γαστρονομική εμπειρία για όλους, ανεξάρτητα από διατροφικές επιλογές», είπε ο John Kelly, επικεφαλής μάρκετινγκ της Daiya, στο Adweek.
Άλλοι ωστόσο υπερασπίστηκαν την απόφαση της Daiya να χρησιμοποιήσει κρέας. Περίπου το 11 % των πολιτών των ΗΠΑ περιγράφουν τον εαυτό τους ως «ευέλικτους», ενώ το 36% έχουν δυσανεξία στη λακτόζη (μειωμένη ικανότητα πέψης της λακτόζης). Μελέτες έχουν δείξει ότι η ετικέτα vegan αποτρέπει από τα τρόφιμα φυτικής προέλευσης και ορισμένοι υποστήριξαν ότι η διαφήμιση θα μπορούσε να φέρει το vegan τυρί σε ένα ευρύτερο τμήμα του πληθυσμού, κάτι που θα μπορούσε να σώσει περισσότερα ζώα μακροπρόθεσμα. «Αν μπορούν να κάνουν τους κρεατοφάγους να ανοίξουν έστω και λίγο το μυαλό τους σχετικά με τη βιωσιμότητα των εναλλακτικών προϊόντων ζωικής προέλευσης, τότε έχουν σημειώσει πρόοδο», έγραψε ένα χρήστης.
https://plantbasednews.org/news/economics/daiya-commercial-beef-burger/