Η Elbisco κατήγγειλε την Καραμολέγκος στο ΣΕΕ για την διαφήμιση του «Ψωμί ΤΟΣΤ».
Τρεις αιτήσεις ελέγχου υπέβαλε στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας η εταιρεία Elbisco (ELITE, ΚΡΙΣ ΚΡΙΣ, ΑΛΛΑΤΙΝΗ, ΒΟΣΙΝΑΚΗ FORMA) και η διαφημιστική εταιρεία BBDO, για την διαφήμιση 2 προϊόντων της αρτοβιομηχανίας Καραμολέγκος: «ΚΑΡΑΜΟΛΕΓΚΟΣ ΨΩΜΙ ΤΟΣΤ (ΣΤΑΡΕΝΙΟ) και ΚΑΡΑΜΟΛΕΓΚΟΣ ΨΩΜΙ ΤΟΣΤ (ΨΙΧΑ ΣΤΑΡΕΝΙΟ).
- Δείτε επίσης: Γάλα μολυσμένο με γρίπη των πτηνών: Και νέα ανάκληση
- Δείτε επίσης: Πώς να κόψετε τούρτες και κέικ σαν επαγγελματίας
Οι πρωτοβάθμια Επιτροπή Ελέγχου του ΣΕΕ αξιολόγησε όλα τα στοιχεία σχετικά με 3 ισχυρισμούς που αμφισβητήθηκαν από την Elbisco:
- «Στα τρόφιμα μόνο αν δεν έχεις συντηρητικά μπορείς και να το γράφεις. Ψωμί για τοστ ΚΑΡΑΜΟΛΕΓΚΟΣ. Το μόνο που το γράφει»
- «Δεν ξέρουμε τι άποψη έχετε για τα συντηρητικά στο τοστ. Εμείς πάντως δεν έχουμε. Συντηρητικά. Όχι άποψη» και
- «Παλιά στο ψωμί δε χωρούσαν συντηρητικά. Η δική μας συνταγή κρατάει από παλιά».
- Δείτε επίσης: Ποιο φαγητό δεν πρέπει να τρώτε ποτέ σε εστιατόρια και γιατί
- Δείτε επίσης: Γιατί οι γυναίκες κοιμούνται λιγότερο από τους άνδρες και ξυπνούν πιο συχνά τη νύχτα
Όσον αφορά στον πρώτο ισχυρισμό «Στα τρόφιμα μόνο αν δεν έχεις συντηρητικά μπορείς και να το γράφεις. Ψωμί για τοστ ΚΑΡΑΜΟΛΕΓΚΟΣ. Το μόνο που το γράφει», η Επιτροπή αποφάσισε ότι μπορεί να οδηγήσει σε παραπλάνηση, προσκρούει στα άρθρα 5 και 6 του ΕΚΔ-Ε και πρέπει να τροποποιηθεί επειδή «δεν τεκμηριώθηκε επαρκώς, διότι υπάρχει στην αγορά και άλλο προϊόν που ανήκει ακριβώς στην ίδια κατηγορία (ψωμί σε φέτες), της μάρκας ΚΑΤΣΕΛΗΣ και με την ονομασία ΤΟΣΤ – επομένως πρόκειται χωρίς αμφιβολία για ψωμί για τοστ – το οποίο επίσης είναι (και γράφει στη συσκευασία του ότι είναι) χωρίς συντηρητικά. Η προθεσμία για τη σχετική τροποποίηση ορίσθηκε στις 3 ημέρες.
Για τον δεύτερο ισχυρισμό η Επιτροπή αποφάνθηκε πως κινείται εντός των ορίων της διαφημιστικής δημιουργικότητας και δεν προσκρούει στις διατάξεις του ΕΚΔ-Ε. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της απόφασης, ο υπό κρίση ισχυρισμός «Δεν ξέρουμε τι άποψη έχετε για τα συντηρητικά στο τοστ. Εμείς πάντως δεν έχουμε. Συντηρητικά. Όχι άποψη» επικοινωνεί το γεγονός ότι το διαφημιζόμενο προϊόν δεν περιέχει συντηρητικά (που σε κάθε περίπτωση δεν αμφισβητήθηκε), χωρίς να απαξιώνει ή να προκαλεί φόβο για άλλα προϊόντα.
- Δείτε επίσης: Βιολογικό γιαούρτι – Αξίζουν τα έξτρα χρήματα που πληρώνουμε για τις βιολογικές καλλιέργειες;
Ο τρίτος ισχυρισμός «Παλιά στο ψωμί δε χωρούσαν συντηρητικά. Η δική μας συνταγή κρατάει από παλιά», σύμφωνα με το ΣΕΕ, τεκμηριώθηκε επαρκώς καθώς, όπως προέκυψε από τα στοιχεία που προσκομίσθηκαν, τα συστατικά του διαφημιζόμενου προϊόντος είναι τα ίδια με την αρχική συνταγή του, στην οποία δεν υπήρχαν συντηρητικά. Το γεγονός ότι ως βιομηχανοποιημένο, πλέον, προϊόν υποβάλλεται σε διαδικασία παστερίωσης, προκειμένου να συντηρηθεί δεν καθιστά – κατά την ομόφωνη κρίση της Επιτροπής – τον παραπάνω ισχυρισμό παραπλανητικό. Ως εκ τούτου η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι ο υπό έλεγχο ισχυρισμός δεν προσκρούει στις διατάξεις του ΕΚΔ-Ε.
Οι εταιρείες μπορούν να προσφύγουν στη Δευτεροβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας, όπως προβλέπεται στο άρθρο 13.Ζ του Κανονισμού της ΠΕΕΕ. Τονίζεται ότι με βάση το ίδιο άρθρο, η προσφυγή στη Δευτεροβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας δεν αναστέλλει την ισχύ της παρούσας.