Καταναλωτική έρευνα της IRI εξισώνει τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με επώνυμες μάρκες σε ποιότητα και αξιοπιστία.
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είναι, ουσιαστικά αυτά που παράγονται από εταιρεία ιδιοκτησίας του καταστήματος λιανικής που τα πωλεί, όπως για παράδειγμα στα σουπερμάρκετ. Είναι διαφορετικά γνωστές ως μάρκες οικιακής επωνυμίας και προσφέρουν παραδοσιακά χαμηλότερες τιμές στους αγοραστές.
Σύμφωνα με μια μελέτη, με τίτλο MCG Demand Signals από την εταιρεία ανάλυσης δεδομένωνIRI , το ένα τέταρτο των αγοραστών των ΗΠΑ πιστεύει ότι οι ετικέτες καταστημάτων είναι ακόμη καλύτερες από τις εθνικές μάρκες.
Η μελέτη εξέτασε περισσότερα από 2.000 τμήματα προϊόντων και πάνω από 100 εκατομμύρια ιδιωτικές ετικέτες στις ΗΠΑ και πολλές από τις μεγαλύτερες αγορές της Ασίας-Ειρηνικού και της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένων της Γαλλίας, της Ιταλίας, της Γερμανίας, της Ισπανίας, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ολλανδίας.
Σημαντικό ποσοστό, περίπου το 60%, των καταναλωτών πιστεύει ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είναι εξίσου καλά με τις εθνικές μάρκες όσον αφορά την ποιότητα, την καινοτομία, τη βιωσιμότητα και την αξιοπιστία, σύμφωνα με μια νέα μελέτη.
Ωστόσο, σύμφωνα με την Ananda Roy, παγκόσμια υπεύθυνη στρατηγικής ανάπτυξης για την IRI, οι ιδιωτικές επωνυμίες δεν είναι βιώσιμες και οι πληθωριστικές αυξήσεις των τιμών ήταν, στην πραγματικότητα, μεγαλύτερες σε αυτές από ό,τι στις γνωστές επωνυμίες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αποτελούν πλέον το 36% των συνολικών πωλήσεων φαγητού και ποτού στην Ευρώπη, με την αξία τους να ανέρχεται περίπου στα 216 δισεκατομμύρια ευρώ, από 34% νωρίτερα φέτος, αναφέρει το European Supernarket Magazizne. Στην Ισπανία, η πορεία ιδιωτικών ετικετών έχει αυξηθεί έως και 47%, ενώ στη Γερμανία και την Ολλανδία ανέρχεται στο 39%. Η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο έχουν τη μεγαλύτερη αγορά ιδιωτικών ετικετών σε όρους αξίας. Στην Ελλάδα, παρατηρείται επίσης σημαντική αύξηση στη δημοτικότητα της ιδιωτικής ετικέτας.